2014-01-15, 20:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Fönstren hade varit stängda när BI den 2/8 besiktigade sovrummet; det var vittnet säker på. Den friska luft som BI tyckte sig känna kan bero på att sovrumsfönstren stått vidöppna dygnet runt i närmare en vecka, men att FS så fort han hört att polismännen var i antågande skyndat sig att stänga dem. När sedan polisen två dagar senare, tyst och diskret, dök upp och plockade med sig FS till de förhör som skulle leda till att han häktades, stod fönstren återigen öppna. En tornado hade också dragit fram genom huset; färdigpackade väskor innehållande laptops och annat väntade i hallen, klädkorgar stod lite här och var, bl a på ena sängen i sovrummet, kalendern som BI suttit och läst i var försvunnen - och på FS:s skrivbord låg MJ:s största hårddisk plus två av hennes övriga diskar.
Vittnet sa annat i FUP om fönsterna, och mamma L sa i HR att det låg en korg på sängen.
Citera
2014-01-15, 21:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vittnet sa annat i FUP om fönsterna, och mamma L sa i HR att det låg en korg på sängen.
Vittnet har inte sagt något annat om fönstren än att de vid hans besök varit stängda. - Om L i HR sagt att det låg en korg på sängen så antar jag att hon refererat till hur det sett ut när polisen kommit dit den 4/8. - Annars vore ett citat på sin plats - och då insatt i sitt rätta sammanhang.
Citera
2014-01-15, 21:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vittnet har inte sagt något annat om fönstren än att de vid hans besök varit stängda. - Om L i HR sagt att det låg en korg på sängen så antar jag att hon refererat till hur det sett ut när polisen kommit dit den 4/8. - Annars vore ett citat på sin plats - och då insatt i sitt rätta sammanhang.
FUP, sid 23:
Citat:
På fråga, om [IB] minns om det stod något fönster öppet, uppger [IB], att han inte har någon minnesbild av att något fönster stod öppet. "Man blir lite osäker så här långt efter, men jag tror att jag hade kommit ihåg om det stod något fönster öppet i sovrummet."
(egen fetning)

Trådkorgen fanns nämnd i Bohusläningens reportage, som är borttaget, men jag citerade det här: (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-01-15, 21:20
Medlem
letsdoits avatar
Under förhöret med IT-forensikern A-CE framkom att man med ledning av innehållet i MJ:s allra sista chatt med ”François” kunnat konstatera att det var första gången MJ chattat med F; dvs MJ kände inte personen i fråga.
Citera
2014-01-15, 21:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Trådkorgen fanns nämnd i Bohusläningens reportage, som är borttaget, men jag citerade det här: (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Det tror jag är ett olycksfall i arbetet; man ska inte tro på allt som journalister skriver eftersom de ofta missuppfattar eller blandar ihop saker.
Citera
2014-01-15, 21:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Under förhöret med IT-forensikern A-CE framkom att man med ledning av innehållet i MJ:s allra sista chatt med ”François” kunnat konstatera att det var första gången MJ chattat med F; dvs MJ kände inte personen i fråga.
Det är inte konstaterat, det verkar osannolikt. http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-3/
Citat:
att det skulle vara en kontakt i Sverige som M känner verkar enligt ACE osannolikt
Citera
2014-01-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Victor Jensen: Ligger en filt över blodet och där fanns inget spår av blod, inte ens i laboratorium. Åklagaren frågar om hur lång tid som det kan ha tagit för blodet i sängen att torka. Tekniker säger att det bör handla om 24 timmar innan blodet torkar. Filten ska alltså ha lagts på ett tidigast en dag senare.
10:55, 15 January 2014

Och vem hade tillgång till huset i all den tiden ?

Ja. Stämmer det här är FS helt rökt. Jag kan inte hitta någon som helst möjlighet att någon annan skulle ha haft möjlighet att placera filten på sängen ett dygn senare. Är försvarets enda förklaring en luftspalt? Eller menar de att Jensen har fel?
Citera
2014-01-15, 21:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det tror jag är ett olycksfall i arbetet; man ska inte tro på allt som journalister skriver eftersom de ofta missuppfattar eller blandar ihop saker.
Jaha, så journalisten missuppfattade nätkorg med sängöverkast, eller vadå? Vad låg på sängen enligt mamma L, tror du? Eller tog journalisten ordet nätkorg ur det blå? Verkar det rimligt?
Citera
2014-01-15, 21:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ja. Stämmer det här är FS helt rökt. Jag kan inte hitta någon som helst möjlighet att någon annan skulle ha haft möjlighet att placera filten på sängen ett dygn senare. Är försvarets enda förklaring en luftspalt? Eller menar de att Jensen har fel?
Det är inte konstaterat hur lång tid som måste gå innan blod inte färgar av sig på en fleecefilt.
Citera
2014-01-15, 21:46
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Det är inte konstaterat hur lång tid som måste gå innan blod inte färgar av sig på en fleecefilt.
Det är konstaterat att det inte fanns luftspalt och att blodet måste torkat innan den lades på.
Citera
2014-01-15, 21:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
A-CE trodde inte heller att M träffade någon som hon msn:at med. Men det har M gjort.
T.ex J.E som körde hem M tidigt en morgon den 7/7, enligt J.E:s egna utsago över varför F.S tagit fordonsuppgift på den bil J.E körde..
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-01-15 kl. 22:01.
Citera
2014-01-15, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det är konstaterat att det inte fanns luftspalt och att blodet måste torkat innan den lades på.
Svar finns här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in