Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikLarsson99
Ööh nä du låter som en dryg vegetarian som ska ge fan i vad jag äter. Respekt för djur enligt en vegetarian? varför skulle jag bry mig! Vilken respekt visar du växter när du äter dom va!? Dessutom fiser vegetarianer mer än köttätare så ni bidrar till den globala uppvärmningen, tänk på det du din jädra vegetarian!
Jag skulle verkligen vilja ha en interlektuell diskussion med en sån här person någon gång, om allt mellan himmel och jord. Riktigt borra in i dennes hjärna. Har han/hon en intelligent tanke någonsin, är personen under 14 eller enbart ett troll..?
Skulle vara intressant.
OnT
Jag har varit vegetarian en gång i tiden men gick tyvärr tillbaka över till blint köttätatande pga av lathet etc. Nu för tiden har jag gått över till att så ofta som möjligt försöka få tag på ansvarsfullt och ekologiskt producerat kött.
Även om jag fortfarande kan känna en hel del moraliska tveksamheter inför kött och rätten vi tar oss att kontrollera andra varelsers liv som vi gör så har jag på något sätt kommit till ett accepterande av att det på de flesta eller åtminstone på många platser på jorden är försvarbart och naturligt att kött är en del av ens diet. Därmed inte sagt att den industriella skala vi har på det hela på något sätt egentligen skulle vara okej.
Ett framtidsmål är dock att leva så självförsörjande som möjligt, då inklusive en kärleksfull och småskalig köttproduktion.