2014-01-15, 17:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Fredrik har skrivit i tråden att polisen öppnade dörrarna med en skruvmejsel som Fredrik lånade honom. Borgar berättar att han försökte öppna med sitt multitool men misslyckades. Då kom Fredrik med en sax och låste upp vilket fick Borgar att tycka att det visste han hur man gjorde.

Varför blev det inga protester från försvaret angående det idag? Det måste betyda att Borgar har rätt.
FUP, sid 16:
Citat:
Fr*drik dök snabbt upp med en sax eller en kniv och låste upp, uppger B*rgar.
Även hans minne blir bättre med tiden.

Det är knappast avgörande för skuldfrågan vad dörren låstes upp med, så varför ska försvaret protestera?
Citera
2014-01-15, 17:52
Medlem
Citat:
Fredrik har skrivit i tråden att polisen öppnade dörrarna med en skruvmejsel som Fredrik lånade honom. Borgar berättar att han försökte öppna med sitt multitool men misslyckades. Då kom Fredrik med en sax och låste upp vilket fick Borgar att tycka att det visste han hur man gjorde.

Varför blev det inga protester från försvaret angående det idag? Det måste betyda att Borgar har rätt.

Fortfarande ett mysterium dock, att mördaren visste att han skulle låsa sovrumsdörren och kontoret efter sig.
Citera
2014-01-15, 17:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Fortfarande ett mysterium dock, att mördaren visste att han skulle låsa sovrumsdörren och kontoret efter sig.
Inte om dörrarna var låsta när han kom.
Citera
2014-01-15, 17:54
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Lai*a såg förmodligen när Borgar försökte öppna dörren. Inte säkert hon såg Fredrik ta över.

Varför passade inte Fredrik på idag att dementera påståendet Borgar kom med?

Det vet väl inte jag. Jag tror inte det hade gjort någon skillnad om de hade börjat tjafsa om vem som öppnade. Enligt Lai*a så stod Borgar i vägen för dörren så varken hon eller FS kom åt.
Citera
2014-01-15, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte om dörrarna var låsta när han kom.

Ingen vet väl om Marina brukade låsa? Vi vet bara att Fredrik vant låste upp dörrarna med saxen.
Citera
2014-01-15, 18:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ingen vet väl om Marina brukade låsa? Vi vet bara att Fredrik vant låste upp dörrarna med saxen.
Det spelar ingen roll. Om dörrarna var låsta när mördaren kom låste han dem efter sig.

Hur vet du att det var vant, och inte bara verkade vant? Och hur vet du att det var en sax? I FUP, ett halvår efter händelsen, mindes han inte om det var en kniv eller en sax.
Citera
2014-01-15, 18:19
Medlem
Citat:

Ja. Sa inte FS att han kanske tittat in nån gång?
Om FS "tittat in" nån gång (som man får anta att FS gjort eftersom han säger så), så är det också han som låst. Om han hade nyckel, hade han inte behövt verktygen.

Jag börjar tro att FS ganska länge trodde det skulle räcka med att spänna en filt över blodet och bädda för att maskera mordet. Sms:et tyder också på det.

Citera
2014-01-15, 18:32
Bannlyst
Citat:
Det spelar ingen roll. Om dörrarna var låsta när mördaren kom låste han dem efter sig.

Hur vet du att det var vant, och inte bara verkade vant? Och hur vet du att det var en sax? I FUP, ett halvår efter händelsen, mindes han inte om det var en kniv eller en sax.

Kan inte du berätta hur den nya versionen om var Fredrik mötte langaren löd? Varför ändrade han plats? Om inte du minns kanske någon annan vet?
Citera
2014-01-15, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ja. Sa inte FS att han kanske tittat in nån gång?
Om FS "tittat in" nån gång (som man får anta att FS gjort eftersom han säger så), så är det också han som låst. Om han hade nyckel, hade han inte behövt verktygen.

Jag börjar tro att FS ganska länge trodde det skulle räcka med att spänna en filt över blodet och bädda för att maskera mordet. Sms:et tyder också på det.

Det stämmer. Han kunde ha tittat in i Marinas båda rum någon gång. Det var väl då han blev van med saxen?

Jag tror som det framgick idag. Målet var att undanröja alla spår men att ersätta madrasserna lämnar också spår vilket fick honom att tvingas lämna utrymme för en annan.
Citera
2014-01-15, 18:51
Bannlyst
Citat:
Det är ingen som har påstått att Marinas bil stod på parkeringsplatsen vid pendeltågsstationen 28 juli. En bil som liknade Marinas stod på norra parkeringen. Marinas bil anträffades på södra parkeringen.

Det här har jag funderat på. Kan Fredrik hämtat upp bilen på parkeringen igen för att flytta på paketet från en plats till en annan? Slutligen hamnar bilen på södra parkeringen.
Citera
2014-01-15, 19:03
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.2245483-polis-vittnade-om-marklig-magkansla-
Rättegången går som planerat för åklagaren...
Citera
2014-01-15, 19:12
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Det här har jag funderat på. Kan Fredrik hämtat upp bilen på parkeringen igen för att flytta på paketet från en plats till en annan? Slutligen hamnar bilen på södra parkeringen.

Vi har idag fått lära oss att liklukten inte alls nödvändigtvis måste sätta sig i fordon på en gång.
Således kan alltså MJ ha legat kvar i bilen vid rastplatsen och FS kan ha gått hem under natten.
Senare kan han ha funderat ut vart bästa stället att lägga henne nånstans. Prio 1 var först ut ur huset och göra sig av med vapnet.
Jag håller inte riktigt med vad de sa i rättegången att det var kapade granar och att man lagt dessa ovanpå. Nej, det var kapade granar i mitten på ett konstigt sätt, då det växte granar runt omkring.
Fyndplatsen var alltså preparerad alt att man kapade granarna när man la dit kroppen. Låter osannolikt mitt i natten.
Jag tror nu mer på att han körde dit henne på dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in