2014-01-15, 00:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lycktstolpe
Så om jag fattat allt rätt, så har vi alltså ett spann från den28:e kl 01:00
till den 29:e kl 10:00.

Är det tiden som allt detta hänt?

Vet inte om man kan kalla det spann ens för det är vad Fredrik återger i tider för då han skulle dykt in hemma. Nej det är nog helt fel i så fall. Och om man konstaterar att hon va död redan den 28 juli, så har ju hans version ingen som helst relevans.

Du kan tänka så här att då Marinas bil stod på pendeln va hon redan dumpad och det är alltså runt 13 den 28 juli, och på fm har Fredrik tagit ut hennes pengar, och ställt bilen där i samband med det.
Hon ligger packad under granarna i Svartdalen. Han va ingenstans 28 juli-29 juli till 10.00. Hans telefon flyttade sig inte heller.

Han mördade henne och sen åkte han omkring i hennes bil tidigt den dagen 28 juli och sen parkerade han den på pendeln runt 11., Hemma i bostaden runt 12 och då rör sig datorerna. Han åker senare ut den dagen och dumpar väl mer och befinner sig i Lilla Edet bland annat.

¨Så då han får sms den 29 från Marinas telefon lever hon inte. Det är mycket klart.
Sen ändras det i hennes rum mellan 2 -4 aug för det har en polis noterat och ska vittna om.
Hennes sovrum och kontor är låsta och det gör hon då hon inte är hemma, men hon dog i sin säng, så det är ju arrangerat att se ut som hon rest i väg.

Han är ju totalt rökt.
Citera
2014-01-15, 00:43
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vet inte om man kan kalla det spann ens för det är vad Fredrik återger i tider för då han skulle dykt in hemma. Nej det är nog helt fel i så fall. Och om man konstaterar att hon va död redan den 28 juli, så har ju hans version ingen som helst relevans.

Du kan tänka så här att då Marinas bil stod på pendeln va hon redan dumpad och det är alltså runt 13 den 28 juli, och på fm har Fredrik tagit ut hennes pengar, och ställt bilen där i samband med det.
Hon ligger packad under granarna i Svartdalen. Han va ingenstans 28 juli-29 juli till 10.00. Hans telefon flyttade sig inte heller.

Han mördade henne och sen åkte han omkring i hennes bil tidigt den dagen 28 juli och sen parkerade han den på pendeln runt 11., Hemma i bostaden runt 12 och då rör sig datorerna. Han åker senare ut den dagen och dumpar väl mer och befinner sig i Lilla Edet bland annat.

¨Så då han får sms den 29 från Marinas telefon lever hon inte. Det är mycket klart.
Sen ändras det i hennes rum mellan 2 -4 aug för det har en polis noterat och ska vittna om.
Hennes sovrum och kontor är låsta och det gör hon då hon inte är hemma, men hon dog i sin säng, så det är ju arrangerat att se ut som hon rest i väg.

Han är ju totalt rökt.

Om inte annat blir det spännande dagar de som nu följer.

När tror du att dom kommer?
Citera
2014-01-15, 00:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-4/
http://www.rättegång.se/spekerod/

Med tanke på hur fantastiskt bra bevakningen sköttes från rättegången gällande
dubbelmordet på norra Öland av den här bloggaren så kan vi nog förvänta oss
utomordentliga insatser även från Göteborg och domstolen där.

Bra ju och man hänvisar till dokumenten i tråden men där går också gränsen. Fakta först och svamlet skiter man i på rapporteringssidorna. Bra länk tack!
Citera
2014-01-15, 00:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Om inte annat blir det spännande dagar de som nu följer.

När tror du att dom kommer?

Runt 6 februari skulle jag tippa på, men vi vet mer den 23 för då kommer domstolen tala om ifall han släpps eller får sitta kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Har FS fått pengar av JK?
Noep inte en enda krona. Advokaten anser att det är fel någonstans, och insinuerar om att det är fiffel eller annat bakom detta. Han är också efterbliven precis som sin klient.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-15 kl. 00:55.
Citera
2014-01-15, 01:38
Medlem
don wallos avatar
Jag hoppas verkligen att den skyldige får sitt straff o att bevisningen är så pass kraftfull att det räcker till en fällande dom och att familjen får lugn o ro. Tycker dock det är tragiskt att MJ:s Facebook-sida fortfarande finns kvar: https://www.facebook.com/marina.johansson.9047
Citera
2014-01-15, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du vederlägga med statistik hur ofta ett statsministermord sker på öppen gata i Sverige? Eller är det så sällsynt att det aldrig har hänt?

Det är samma resonemang. Alla mord är unika.
Av allt idiotiskt du skrivit tar detta priset! Menar du att Palmemordet är så unikt att det aldrig hänt? Eller menar du att det är irrelevant att betydligt fler mördas av makar/ex än mystiska knullkontakter?
Citera
2014-01-15, 05:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Jag har aldrig påstått att två gärningsmän inte skulle kunna klara av att klämma ihop den övre bäddmadrassen, däremot skrev jag:

Vad bra, då är vi överens till slut att för två gm och en hängmatta typ presenning:
http://www.twhammocks.co.uk/images/DSC07519.JPG
Så är det lätt att förstå att det är möjligt att transportera ut kropp+madrasser utan spår.

Då vill jag att du utvecklar din teori för en gm, klarar du det ?
Citat:
Du har nu tryckt in presenningens kortsida under bäddmadrassen, resterande 460x340 ligger ihoprullad ovanpå. Hur får du över MJ och bäddmadrass ?
Citera
2014-01-15, 06:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Jag håller med Sailfish i hens inägg här: (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Det som är problematiskt är ju att gungan sedan fanns i rummet, vilket innebär att GM måste ha tagit sig in igen med gungan om GM är ensam. Annars kan ju en medhjälpare förstås stå kvar inne och "hiva" upp gungan igen. Om alt 2 skulle vara sant (spekulerar vilt nu) så skulle det förklara varför dörren ännu var låst och varför fönstret var öppet om medhjälpare/mördaren skulle ha tagit fönstervägen ut.

När jag låser en dörr inifrån så har jag nyckeln kvar i låset. Det är också en sak jag funderat över. Så var det väl inte i Marinas dörr? Alltså var nyckeln kvar i låset?

Ang fönster... Kunde man "haka av" fönstren i Marinas hus/Sovrum? Det kunde man i min gamla kåk på två fönster som inte var utbytta till nya treglasfönster.
Citera
2014-01-15, 07:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Fleece migrerar inte vätskor kapillärt rakt mot gravitationen menar försvaret, iaf. så behöver Enar visa att det går.
Det duger inte att säga att han är gammal.

Det är skillnad på vätskor och vätskor. Blod är kladdigt när det är färskt och fastnar på plastpåsar och plastlister trots att plast inte suger åt sig. Blodet var torrt när filten lades på.
Citera
2014-01-15, 07:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför tog han bort handduken eller påsen före paketeringen? Och var gjorde han det? Det måste ha varit blodigt.

Påsen och handduken kunde ha spår från Fredrik i form av fingeravtryck eller dna. Och det fick inte förekomma.
Citera
2014-01-15, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Runt 6 februari skulle jag tippa på, men vi vet mer den 23 för då kommer domstolen tala om ifall han släpps eller får sitta kvar.

Noep inte en enda krona. Advokaten anser att det är fel någonstans, och insinuerar om att det är fiffel eller annat bakom detta. Han är också efterbliven precis som sin klient.

Bra att det blir fel ibland. Det är svårt att kräva tillbaka utbetalt skadestånd även om brottslingen blir fälld.
Citera
2014-01-15, 07:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Av allt idiotiskt du skrivit tar detta priset! Menar du att Palmemordet är så unikt att det aldrig hänt? Eller menar du att det är irrelevant att betydligt fler mördas av makar/ex än mystiska knullkontakter?
Vad jag menar är att det går inte att lösa mord med statistik. Precis som statsministermordet är det enda i sitt slag, kan detta också vara det enda i sitt slag.

Men nu har Fnurra-pa-traden visat att om det är två personer inblandade i det här dödsfallet, och det är relationsmord, så är det inte unikt. Hen påminde om Ida.
Senast redigerad av Quarrel 2014-01-15 kl. 07:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in