2014-01-14, 23:08
Medlem
Imorse så skulle jag se på en lgh. Det missade jag...
Jag vet att den är sliten vad gäller ytskikt och har kollar runt utanför. Den ligger ganska bra till, nära centrum och t-bana. Bra läge i huset också och helt OK gård. Men de bygger ett stort genomgångsboende rätt nära fick jag se... Och jag måste ju renovera. Det är ju en fördel för kommunala hyresvärdar kanske inte är designmasters och har det väl gjorts blir det ju dyrt att göra om, så... Men det kostar på, speciellt eftersom jag tror man måste göra en hel del i köket, badrummet är nyfixat.
Dåligt med parkering.

Det är väldigt svårt att hitta nåt bra och jag ser inte riktigt "kapitalet" i lgh, kapitalet som att kunna byta... Å andra sidan så, är det ngt bra så är det svårt att få. Det är inte alls viktigt för mig att bo innanför tullarna, Västertorp, och liknande "när-ytterförorter" bör inte heller hyran höjas så kraftigt i framöver.

Alternativet är att vänta på en pärla, hittat 3-4 st på 50 lgh, eller aktivt söka billiga hyggligt stora treor bara för att byta vidare.
Citera
2014-01-14, 23:25
Bannlyst
Daniel Breitholtz bor där, sen vet jag inte om du tycker det är en för eller nackdel.
Citera
2014-01-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mousetrap
Daniel Breitholtz bor där, sen vet jag inte om du tycker det är en för eller nackdel.
Öh, ja, jag känner igen mannen men vem det är riktigt...ngn musiknisse? Jag tror alltfler ser det som jag, man kan gott bo ute i förorten, jag har blivit erbjuden lgh på söder, i fredhäll, gröndal, björkhagen etc. Men det var en i Hökarängen som var bäst hitintills. Men där är jag inte sugen på att bo, även om det är underskattat. Annars har hyrorna varit för höga, om man ser det som att en bidragstagare/pensionär ska bo där, för dyrt. Om man jobbar och är "borta jämt", vad ska man då betala hög hyra för? En vän med guldlgh i stan är hemma sådär 4 tim per dag + sömn.
Citera
2014-01-15, 08:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Öh, ja, jag känner igen mannen men vem det är riktigt...ngn musiknisse? Jag tror alltfler ser det som jag, man kan gott bo ute i förorten, jag har blivit erbjuden lgh på söder, i fredhäll, gröndal, björkhagen etc. Men det var en i Hökarängen som var bäst hitintills. Men där är jag inte sugen på att bo, även om det är underskattat. Annars har hyrorna varit för höga, om man ser det som att en bidragstagare/pensionär ska bo där, för dyrt. Om man jobbar och är "borta jämt", vad ska man då betala hög hyra för? En vän med guldlgh i stan är hemma sådär 4 tim per dag + sömn.

Å andra sidan kan man ju värdera den tiden man har när man jobbar så som otroligt viktig och därmed anse att varje sparade kvart, halvtimme i pendling är guld värd. Eller att ha det lugnt när man väl är hemma. Så ser iaf jag det.
Sedan kan man givetvis inte betala mer än man har råd med för det.
Citera
2014-01-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Å andra sidan kan man ju värdera den tiden man har när man jobbar så som otroligt viktig och därmed anse att varje sparade kvart, halvtimme i pendling är guld värd. Eller att ha det lugnt när man väl är hemma. Så ser iaf jag det.
Sedan kan man givetvis inte betala mer än man har råd med för det.
Nej, men min vän jobbar två mil utanför stan och åker extra tidigt för att slippa biltullen på morgonen. Om aftonen är det köer, ingen p-plats före 1800. Nu blev det ingen lgh för mig, har lite halvånger då det var lugnt, billigt, etc. Och t-banan tar ingen jättetid plus att det är grönt och trevligt. Sann kvalitet med marmortrappor, konst på många sätt, inte invaderat av immigranter och ett centrum som nu med generationsbyte kommer poppa upp sig, och det är helt OK..
Citera
2014-01-16, 06:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon
Nej, men min vän jobbar två mil utanför stan och åker extra tidigt för att slippa biltullen på morgonen. Om aftonen är det köer, ingen p-plats före 1800. Nu blev det ingen lgh för mig, har lite halvånger då det var lugnt, billigt, etc. Och t-banan tar ingen jättetid plus att det är grönt och trevligt. Sann kvalitet med marmortrappor, konst på många sätt, inte invaderat av immigranter och ett centrum som nu med generationsbyte kommer poppa upp sig, och det är helt OK..

Varför blev det ingen lgh?
Citera
2014-01-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Å andra sidan kan man ju värdera den tiden man har när man jobbar så som otroligt viktig och därmed anse att varje sparade kvart, halvtimme i pendling är guld värd.

Då har man ju dock andra problem.
Citera
2014-01-16, 16:58
Medlem
PacmanSwes avatar
att man är hemma runt 4 timmar per dag. Tycker det är ganska mycket ändå.

Jobbar 7-4 och tränar på eftermiddagen. Skall man handla etc så kanske man är hemma runt 7 och sen går man och lägger sig vid 11
Citera
2014-01-17, 12:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Då har man ju dock andra problem.

Såsom att man jobbar för mycket?
Nu var jag mer inne på att 30-60minuter om dagen i pendling om dagen mindre ändå ger en 2,5-5timmar mer tid hemma under en vecka, det hinner man en hel del på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in