2014-01-14, 15:01
Medlem
Jag är 1,73 och väger 58kg
Behöver gå upp i vikt så fort det bara går så jag införskaffade mig ett Gymkort på närmsta gym.
Tanken är att jag ska träna på natten, kanske vid 23-24:00 ungefär och sen gå hem och proppa i mig något maffigt och sen sova direkt. Bara en idé jag fick, vet ej om det funkar bättre på något sätt.. menmen...

Jag behöver äta mer, tänkte att en liten genväg kan vara gainer bars, alltså inte protein bara utan gainer. Jag har en påse "Serious mass" från gymgrossisten med chokladsmak. Och om man kunde baka med den så vore det ju alldeles utmärkt!
Jag har googlat och vet fan inte vad jag ska googla på för att hitta rätt men "gainer bars/ gainer bars recept" verkar inte räcka.
Jag behöver ett utan nötter, Kan inte äta någon sorts nöt eller jordnöt. Men kan t ex äta solroskärnor, kokosnöt o dyl.

Vore oerhört tacksam för tips, jag tänkte börja baka så fort det bara går!

Tack på förhand

MVH

Fetingen_ (ironiskt, jag vet)
Citera
2014-01-14, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fetingen_
Jag är 1,73 och väger 58kg
Behöver gå upp i vikt så fort det bara går så jag införskaffade mig ett Gymkort på närmsta gym.
Tanken är att jag ska träna på natten, kanske vid 23-24:00 ungefär och sen gå hem och proppa i mig något maffigt och sen sova direkt. Bara en idé jag fick, vet ej om det funkar bättre på något sätt.. menmen...

Jag behöver äta mer, tänkte att en liten genväg kan vara gainer bars, alltså inte protein bara utan gainer. Jag har en påse "Serious mass" från gymgrossisten med chokladsmak. Och om man kunde baka med den så vore det ju alldeles utmärkt!
Jag har googlat och vet fan inte vad jag ska googla på för att hitta rätt men "gainer bars/ gainer bars recept" verkar inte räcka.
Jag behöver ett utan nötter, Kan inte äta någon sorts nöt eller jordnöt. Men kan t ex äta solroskärnor, kokosnöt o dyl.

Vore oerhört tacksam för tips, jag tänkte börja baka så fort det bara går!

Tack på förhand

MVH

Fetingen_ (ironiskt, jag vet)

www.youtube.com/watch?v=VHfJysdYXK0
Citera
2014-01-14, 15:35
Medlem
elimes avatar
Jag brukar göra bars på pumpafrön, linfrö, solroskärnor och kokosflingor. Blir riktigt goda! Mandel kanske man också skulle kunna köra ner?
Citera
2014-01-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrippleGreenX
www.youtube.com/watch?v=VHfJysdYXK0

Det var ju tyvärr nötter i det där receptet
Citera
2014-01-14, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Jag brukar göra bars på pumpafrön, linfrö, solroskärnor och kokosflingor. Blir riktigt goda! Mandel kanske man också skulle kunna köra ner?

Är allergisk mot mandel..

Kan du utveckla? Har du något recept eller så? Vet inte ens vart man ska börja :S
Citera
2014-01-14, 15:56
Medlem
elimes avatar
https://www.coop.se/Recept--mat/Recept/s/saras-power-bars/
Ungefär såna gör jag.. Jag brukar mest köra på känsla, i med ett par ägg och protein pulver (jag kör naturell).
Citera
2014-01-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
https://www.coop.se/Recept--mat/Recept/s/saras-power-bars/
Ungefär såna gör jag.. Jag brukar mest köra på känsla, i med ett par ägg och protein pulver (jag kör naturell).

tack ska du ha! Men hur många kalorier kan det vara i en sån bar då? Är ju lite kalorierna jag är ute efter och den där känns lite smal :S eller vad vet jag..
Citera
2014-01-14, 16:02
Medlem
FTFs avatar
Du har ju serious mass skriver du? Det är väl ett tillräckligt verktyg för att nå kaloriöverskott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in