2014-01-14, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Man måste inse det var ett välplanerat mord på VB och sannolikt inga amatörer som utförde det.
Bilregistret kollades av någon den 4/5 vilka bilar och registreringsnummer som KJ:s bil och hans far hade, därför de planerade sannolikt att plantera in blodspår i bagageutrymmet i den bil som KJ använde den kvällen.
Gula Huset var planerat att placera kroppsdelar där och även utanför, med avsikt att de skulle hittas och misstankarna riktas mot KJ.
Jag anser att de hade en plan att injicera blodstänk in i bagageutrymmet om bilen var låst.
Vad jag kan finna ut av fotot och hur det hamnade blodstänket har det sannolikt blivit injicerat och blilen var låst.
Lämpligen gjordes det här samma natt som mordet utfördes och samma sak med att placera ut kroppdelarna, för att minimera risken.

Kloka observationer. Ja gärningsmännen har verkligen "tänkt till" och gjort allt för att dölja och rikta misstankarna åt fel håll...
Citera
2014-01-14, 08:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Man måste inse det var ett välplanerat mord på VB och sannolikt inga amatörer som utförde det.
Bilregistret kollades av någon den 4/5 vilka bilar och registreringsnummer som KJ:s bil och hans far hade, därför de planerade sannolikt att plantera in blodspår i bagageutrymmet i den bil som KJ använde den kvällen.
Gula Huset var planerat att placera kroppsdelar där och även utanför, med avsikt att de skulle hittas och misstankarna riktas mot KJ.
Jag anser att de hade en plan att injicera blodstänk in i bagageutrymmet om bilen var låst.
Vad jag kan finna ut av fotot och hur det hamnade blodstänket har det sannolikt blivit injicerat och blilen var låst.
Lämpligen gjordes det här samma natt som mordet utfördes och samma sak med att placera ut kroppdelarna, för att minimera risken.

Inga amatörer ? Rätt säker på att ingen av de inblandade tidigare fått betalt för att mörda någon, de är garanterat inga yrkesmördare - de är amatörer. Är det KJ och med honom likasinnade som fantiserat om att begå det perfekta mordet, vilket jag tror, är mordet uttänkt in i minsta detalj och hade sånär lycktas om Gula huset brunnit. Proffs ? Knappast .. Men någon måste ha satt igång detta, någon med ett mycket starkt motiv, och det är där jag tror att paret MB/AN kommer in. Hur mkt "proffs" är de ? Nej, ingen är "proffs"/yrkesmördare - samtliga inblandade är amatörer.
Citera
2014-01-14, 08:48
Medlem
Citat:

Du har ju så mycket fel på varenda punkt att det känns hopplöst att ens börja gå igenom det. Har du ens läst tråden? FUP? Du vet ju att gula huset var tomt flera nätter och att KJ åkte till sin bror med bilen kvällen VB försvann, eller har du glömt det?

Men det är kanske småaktigt att tjata om elementära fakta, när ditt syfte verkar vara något annat: Nämligen detta med att det var "inga amatörer som utförde det" Vad kan det vara för styckmordsproffs som stryker runt i barrskogsbältet? Tanken går osökt till den beryktade "asiatiska maffian", känd för sina illvilliga ambitioner att sätta dit alldagliga svenska killar med asiatiska dambekanta för mord. Att en BAKLUCKA spelar en central roll är också typiskt för denna maffia. Vi känner igen MO från Linda Chen-fallet. Hur länge ska detta få fortgå? Vem kan stoppa dem?

Skämt åsido: Skillnaden denna gången jämfört med Linda Chen-fallet är att det inte kan bli något snack om att VB blev mördad. Därmed räcker det med att utom rimligt tvivel utesluta alternativa gärningsmän. Den här GM kommer därför att fällas, till skillnaden från mördaren Mats Alm, som hittills lyckats smita undan.
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-14 kl. 08:53.
Citera
2014-01-14, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Inga amatörer ? Rätt säker på att ingen av de inblandade tidigare fått betalt för att mörda någon, de är garanterat inga yrkesmördare - de är amatörer. Är det KJ och med honom likasinnade som fantiserat om att begå det perfekta mordet, vilket jag tror, är mordet uttänkt in i minsta detalj och hade sånär lycktas om Gula huset brunnit. Proffs ? Knappast .. Men någon måste ha satt igång detta, någon med ett mycket starkt motiv, och det är där jag tror att paret MB/AN kommer in. Hur mkt "proffs" är de ? Nej, ingen är "proffs"/yrkesmördare - samtliga inblandade är amatörer.

Instämmer.
Jag är objektiv i min bedömning och försöker hitta saker som tyder på att KJ ska vara inblandad eftersom han sitter anhållen MEN det går inte.. allt tyder på MB/AN + en medhjälpare.
Citera
2014-01-14, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Du har ju så mycket fel på varenda punkt att det känns hopplöst att ens börja gå igenom det. Har du ens läst tråden? FUP? Du vet ju att gula huset var tomt flera nätter och att KJ åkte till sin bror med bilen kvällen VB försvann, eller har du glömt det?

Men det är kanske småaktigt att tjata om elementära fakta, när ditt syfte verkar vara något annat: Nämligen detta med att det var "inga amatörer som utförde det" Vad kan det vara för styckmordsproffs som stryker runt i barrskogsbältet? Tanken går osökt till den beryktade "asiatiska maffian", känd för sina illvilliga ambitioner att sätta dit alldagliga svenska killar med asiatiska dambekanta för mord. Att en BAKLUCKA spelar en central roll är också typiskt för denna maffia. Vi känner igen MO från Linda Chen-fallet. Hur länge ska detta få fortgå? Vem kan stoppa dem?

Skämt åsido: Skillnaden denna gången jämfört med Linda Chen-fallet är att det inte kan bli något snack om att VB blev mördad. Därmed räcker det med att utom rimligt tvivel utesluta alternativa gärningsmän. Den här GM kommer därför att fällas, till skillnaden från mördaren Mats Alm.

Han/de måste först bli anhållen- bevismaterial behövs + nya förhör! just nu finns inte mycket att gå på...
Citera
2014-01-14, 09:30
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Instämmer.
Jag är objektiv i min bedömning och försöker hitta saker som tyder på att KJ ska vara inblandad eftersom han sitter anhållen MEN det går inte.. allt tyder på MB/AN + en medhjälpare.
Jag kan mycket väl förstå de som inte tycker att det finns tillräckligt med bevis mot KJ även om jag personligen tror att det var han som gjorde det.

Men när du påstår att du inte kan hitta något som tyder på att KJ är inblandad så kan du faktiskt inte förvänta dig att vi skall ta dig på allvar. Blod och likdoft i bilen, hans DNA på hennes vrist, samtal till 112 under den tid som KJ uppger att VB var hos honom och en hel del annat. Även om du inte tycker att det är bevis så kan du väl inte förneka att det är saker som tyder på att KJ är inblandad.

Speciellt ologiskt blir det sen när du inte har några som helst problem att se i princip allt som MB gjort som tecken på att han är inblandad. Jag påstår inte att det är omöjligt att MB gjort det. Men jag har inte hittat något som tyder på att han är inblandad förutom att han hade VB som älskarinna. Vilket i min värld väger ungefär lika tungt som att KJ var den sist säkert kända platsen för VB. D.v.s. en anledning att misstänka och utreda men inte mer än så.

Vad är enligt dig det tyngsta beviset eller indiciumet för att MB skulle vara inblandad?
Citera
2014-01-14, 09:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Han/de måste först bli anhållen- bevismaterial behövs + nya förhör! just nu finns inte mycket att gå på...

Hur mycket det finns att gå på får vi väl se .. Blir intressant att ta del av vad adv. Forssberg för ett par veckor sedan trosvisst menade pekade i annan riktning än mot hans klient. Förhandlingarna i tingsrätten återupptas i morgon.
Citera
2014-01-14, 10:05
Medlem
Kommer resultatet från RPU imorgon med andra ord?
Citera
2014-01-14, 10:12
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OxenBrus
Kommer resultatet från RPU imorgon med andra ord?

Resultatet är redan presenterat. Han ansågs inte lida av någon allvarlig psykisk störning nu eller när han mördade och styckade VB.
Citera
2014-01-14, 10:22
Medlem
Då kan domen förväntas komma den 22 januari.
Citera
2014-01-14, 10:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Då kan domen förväntas komma den 22 januari.

Beror nog på vad Forssberg har i bakfickan ..
Citera
2014-01-14, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Beror nog på vad Forssberg har i bakfickan ..
Utöver eventuellt en plånbok så har nog Forssberg inget ytterligare av betydelse i bakfickan. Som jag nämnt tidigare, om Forssberg sitter med en kioskvältare så har han haft en skyldighet att presentera informationen tidigare eftersom klienten är frihetsberövad och inte skall behöva sitta häktad en enda dag för länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in