2014-01-13, 15:22
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Det står massor på internet som inte är sant. Om man kollar på dokumentärer, läser böcker och pratar med andra personer så inser man snart vad som är rätt.

Människor är växtätare. Hur förklarar du att vi inte har vassa tänder?

Våra tänder är som fyrkanter, precis som till exempel hästar, som är växtätare.

Citat:
Ursprungligen postat av Korvmacka
Räcker national geographic för dig ? Annars har du en rad välutbildade människor efter den artikeln. Tyst nu.

http://education.nationalgeographic.com/education/encyclopedia/omnivore/?ar_a=1
http://www.vrg.org/nutshell/omni.htm - John McArdle, Ph.D.
http://www.rense.com/general20/meant.htm
http://winging-it.me/2012/08/09/vegetarian-omnivore-teeth-2/

Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn999
Du är ju helt otrolig, du vill ju inte inse sanningen.

"Våra tänder är som fyrkanter, precis som till exempel hästar, som är växtätare". Ja därför måste vi vara herbivores........

fml vad efterblivna vissa är här.

Citat:
Det går inte att diskutera med dig. Jag vet mycket väl, vad som är vad. Behöver inte diskutera med dig som vägrar att lyssna på någon annan. Fisk är kött, ja. Men det är inte samma kött som till exempel en ko. Svårt att förklara för någon som vägrar se saker från ett annat perspektiv.

TS LÄS DET HÄR DIN BLUNDANDE JÄVLA IDIOT

Citat:
Ursprungligen postat av challie
Jag håller med. Vi är inte växtätare, men köttkonsumtionen idag är inte som en allätare. Som allätare kan man också leva utan kött, och därför bör man tänka över att minska kött i sin kost.
Du drar alla över en kam, det funkar sig inte vettu.
Citera
2014-01-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Om du inte köper den kommer någon annan bara det.

Nej. det står 10 paket köttfärs i kyldisken.

Fem personer köper ett paket köttfärs var. Då är det 5 paket kvar.

Om jag hade köpt ett paket också, så hade det bara funnits 4 st kvar.

Förstår du?
Citera
2014-01-13, 15:23
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v0dka
Förstår din poäng, TS. Jag har provat vegetarism men funkade inte för mig. Äter ganska mycket kött men försöker att hålla mig till antingen ekologiskt eller "lite finare" för då vet man att djuren haft det någorlunda bra.

Sen att köpa kött från Sverige är betydligt bättre än från nån annanstans, då vi stödjer våra egna bönder genom detta. Och vi har större krav än många andra länder att djuren ska ha haft det bra.

Ekologiskt är logiskt.

Ekologiskt är inte alls logiskt. Är köttet ekologiskt betyder det att djuret har matats med ekologiskt foder.
Citera
2014-01-13, 15:24
Medlem
challies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Folk slutar inte slakta djur bara för att du slutar köpa kött, Om du inte köper den kommer någon annan bara det.

Så du påstår att om människor slutar äta kött kommer inte efterfrågan minska? Hur tänkte du där?

Jag äter inte kött för att jag tror att jag räddar en gris, jag gör det för att jag vill inte stödja en sådan industri.
Citera
2014-01-13, 15:25
Medlem
challies avatar
Citat:

Hur då? Fungerar vi inte lika eller vad menar du? Att vissa kan fysiskt vara vegetarianer och andra inte?
Citera
2014-01-13, 15:26
Medlem
Citat:

Du säger att jag drar alla över en kam. Det bestämmer inte du? Det bestämmer ju jag?
Alla har sin egen åsikt om saker och ting. Jag har min åsikt, och om du inte gillar den, och inte har några vettiga argument till mina åsikter, så har du inte rätt att uttrycka dig heller.

Att kalla mig idiot gör inget bättre. Att sluta äta kött, gör saker bättre. I min mening
Citera
2014-01-13, 15:28
Medlem
NorthPorts avatar
Män behöver kött för att kunna vara friska i kropp och själ och många har inte råd med att köpa ekologiskt kött. Vegetarisk mat lämpar sig bättre för kvinnor och kaniner. TS är bara en i raden av de människor med klent psyke som skulle må bättre av äta kött.

Det finns verkligen inget äckligare än talibaner som framhäver sig själva som goda människor samtidigt som de dömer andra.
Citera
2014-01-13, 15:30
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Det står massor på internet som inte är sant. Om man kollar på dokumentärer, läser böcker och pratar med andra personer så inser man snart vad som är rätt.

Människor är växtätare. Hur förklarar du att vi inte har vassa tänder?

Våra tänder är som fyrkanter, precis som till exempel hästar, som är växtätare.

Ja, det låter ju logiskt, tills man börjar titta på vårat matsmältningssystem och hästens.
Citera
2014-01-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Män behöver kött för att kunna vara friska i kropp och själ

Ok, detta är barn-nivå. Så kvinnor behöver inte det?

Sen så är det inte köttet vi behöver. Det är det som finns i köttet. Protein.. Som du kan få från mycket annat.
Citera
2014-01-13, 15:31
Medlem
challies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Män behöver kött för att kunna vara friska i kropp och själ och många har inte råd med att köpa ekologiskt kött. Vegetarisk mat lämpar sig bättre för kvinnor och kaniner. TS är bara en i raden av de människor med klent psyke som skulle må bättre av äta kött.

Det finns verkligen inget äckligare än talibaner som framhäver sig själva som goda människor samtidigt som de dömer andra.

Fan vad komplexa alla är! Herregud jag som inte äter kött SER INTE NER PÅ DEM SOM GÖR DET! Jag har gjort detta val, och tycker att ämnet ska uppmärksammas. Och jag är ledsen att behöva vara den som säger det till dig men du blir tyvärr inte manligare av att äta kött. Tänker inte ens gå in på ditt korkade påstående.
Citera
2014-01-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja, det låter ju logiskt, tills man börjar titta på vårat matsmältningssystem och hästens.
Det var ett exempel.

Vårat matsmältningssystem är fullt relevant om du vill ta reda på om människan ska äta kött eller inte.
Citera
2014-01-13, 15:33
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challie
Jävla apa. Är det pengar du tänker på kan du sluta äta kött. Bara för att man väljer att prioritera en bra djurhållning betyder inte det att man är rik på något sätt.
Äh din jädra gräsätare. Det är ju ni som bryr er så in i helvete, gav ju bara ett bra tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in