Resultat: .
0%
röster
2014-01-11, 14:40
Medlem
P.Gs avatar
Läste precis att Beisters korsband kan vara av efter att ha kollapsat i en träningsmatch mot Vitesse nere i Abu Dhabi. Av det lilla jag har sett av honom så känns det som ett tungt avbräck för Hamburg som nog känner streckstriden flåsa i nacken.
Citera
2014-01-11, 21:48
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Läste precis att Beisters korsband kan vara av efter att ha kollapsat i en träningsmatch mot Vitesse nere i Abu Dhabi. Av det lilla jag har sett av honom så känns det som ett tungt avbräck för Hamburg som nog känner streckstriden flåsa i nacken.
Tråkigt för Beister. Kändes som att han var på gång nu under hösten och funkade allt bättre i HSVs spel. Trist om denna utvecmling ska få ett avbrott pga en långtidsskada.

Annars är väl dagens snackis det som Bild skriver om att BvB planerar att byta bort Gundogan mot Benzema från Real Madrid. Detta ska då ske till sommaren. Känns kanske inte som det mest pålitliga ryktet men helt omöjligt är det ju inte.
http://www.bild.de/sport/fussball/borussia-dortmund/real-star-benzema-als-nachfolger-von-lewandowski-34191240.bild.html
Citera
2014-01-11, 21:56
Bannlyst
Benzema vore väl ändå en klockren spelartyp för Bvb. Dock håller ju hans avslut inte dessvärre hög klass.

Och självklart kan man inte byta bort Gündogan. Vore ju helt sinnes om man skulle skeppa iväg han.
Citera
2014-01-12, 16:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Schalke har väl "marknadsfört" Draxler ända sedan i somras och det verkar inte som att de har några större planer med honom. Kanske tror de att han aldrig kommer att vara värd sin klausul?
Jag är för dåligt insatt för att ge ett vettigt svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Hoeness verkar ha ett agg mot engelsk fotboll och påtalar gärna den tyska modellens förträfflighet allt sedan Ballack lämnade för Chelsea. Det är åtminstone intrycket jag fått. Sedan har han såklart rätt i mycket eller till och med det mesta. Men det finns nog många som kan uppfatta en del uttalanden som självgoda. Men varför skulle en Bayern-supporter bry sig om hur andra kan uppfatta Hoeness? Hans livsverk går ju liksom inte att snacka bort.
Jaja nog om detta men jag tycker bara det att det är konstigt att använda ordet självgod om honom visst lite kaxig och ibland lite arrogant.

Har bokat in en resa till säsongens sista match mot Stuttgart och hoppas det blir att fira efter matchen på Marienplatz.
Citera
2014-01-12, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Tolkien
Benzema vore väl ändå en klockren spelartyp för Bvb. Dock håller ju hans avslut inte dessvärre hög klass.

Och självklart kan man inte byta bort Gündogan. Vore ju helt sinnes om man skulle skeppa iväg han.
Tror inte på det, spelare som Dzeko, Benzema och gänget har allt för höga lönekrav som Dortmund inte är i närheten av att betala. Enda chansen att Benzema går till Dortmund är om han är villig att sänka sin lön enormt mycket, vilket jag inte tror att han är villig att göra.

Dortmund kommer även i fortsättningen värva lovande spelare och billiga chansningar, lönebudgeten håller inte för några ''stjärnvärvningar''.
Citera
2014-01-12, 18:12
Medlem
Marskens avatar
Bvb har ju redan gjort klart med ersättaren för Lewa.

http://svenska.yle.fi/artikel/2014/01/10/tim-vayrynen-klar-borussia-dortmund
Citera
2014-01-12, 19:46
Medlem
cyberkalles avatar
Mycket rykten nu bla Arsenal och Draxler, Lindegaard och Gladbach och Ibsevic och Fiorentina.
Citera
2014-01-12, 20:23
Medlem
mishimas avatar
Hamad har gjort "minidebut" för Hoffenheim under deras träningsläger i Spanien. Han har fått spela i två träningsmatcher, mot belgiska Louvren och mot Bochum, och gjorde assist i båda. Träningsmatch är ju vad det är, men positivt med en bra start.

Klipp från första matchen:
http://www.achtzehn99.de/sieg-gegen-leuven-exklusiver-spielbericht-bei-achtzehn99tv/
Citera
2014-01-12, 21:51
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag är för dåligt insatt för att ge ett vettigt svar.

Jaja nog om detta men jag tycker bara det att det är konstigt att använda ordet självgod om honom visst lite kaxig och ibland lite arrogant.

Har bokat in en resa till säsongens sista match mot Stuttgart och hoppas det blir att fira efter matchen på Marienplatz.

Om du mot förmodan skulle bli törstig ( ) så kan du väl hälsa till den söta servitrisen på Augustiner am Platzl restaurangen från mig (mig = Der alter Schwede).

Kuwait - Bayern München imorgon kl 16.00. Vet inte om den sänds nånstans?
Citera
2014-01-13, 06:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hamad har gjort "minidebut" för Hoffenheim under deras träningsläger i Spanien. Han har fått spela i två träningsmatcher, mot belgiska Louvren och mot Bochum, och gjorde assist i båda. Träningsmatch är ju vad det är, men positivt med en bra start.

http://www.achtzehn99.de/sieg-gegen-leuven-exklusiver-spielbericht-bei-achtzehn99tv/

Jafan Hamad hade jag glömt bort helt, hoppas han får speltid nu när ligan drar igång igen.

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Om du mot förmodan skulle bli törstig ( ) så kan du väl hälsa till den söta servitrisen på Augustiner am Platzl restaurangen från mig (mig = Der alter Schwede).

Kuwait - Bayern München imorgon kl 16.00. Vet inte om den sänds nånstans?
Den sänds på en fulstream såg jag.

Jag lovar att hälsa.

Alaba drog på sig en lättare skada på träningen och lär nog hoppa över dagens match.

Schweinsteiger lär inte vara med när ligan drar igång igen då han ännu inte är skadefri.

Augsburg har tagit Dominik Kohr(19) från Leverkusen på lån.
Citera
2014-01-13, 10:55
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Var förresten en artikel om Hamad i Kickers för några dagar sedan för den som är intresserad;
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/vereine/597481/artikel_hamad_das-ist-ein-anderes-level.html
Vad som står i den? En hel del standardtext, men så att han blev chockad över intensiteten i träningarna och att han fått lite tillsägelser att tänka på sitt försvarsspel trots att han är tänkt som offensiv spelare. Är liksom en annan nivå i BL än allsvenskan, går inte att såsa omkring på planen direkt.

En nyhet för mig var att han har en farbror som länge bott i Sinsheim, grannstaden där arenan ligger. Det förklarar varför han valde den lilla "skitklubben" ute på landsbygden. En 12-årig kusin verkade ha övertalat honom, lite charmigt. Ganska klokt att flytta till en klubb som har släktingar i byn/staden.
Citera
2014-01-13, 12:25
Medlem
Vet inte om denna postats tidigare i tråden, kom iallafall att tänka på detta klipp när jag läste Motvalls inlägg här ovan. Hamads egna ord om flytten från Malmö till Hoffenheim.

http://www.viasatsport.se/videoklipp/fotboll/hamad-om-klubbytet-jag-hade-kunnat-hamna-i-england/

Hur ser ni på hans chanser att få speltid i den inledande matchen mot Nürnberg nu den 25:e? Hur som helst så skall det bli intressant att följa Hamad i Hoffenheim under våran, tycker att laget ryckt upp sig rejält och spelar en riktigt trevlig fotboll nu jämfört med tidigare säsonger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in