Resultat: .
0%
röster
2014-05-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Har ingen koll på Jung riktigt, men Günter har utvecklats kraftigt denna säsong, så han är inte samma spelare som man såg under hösten. Han har konkurrerat ut skadedrabbade Mujdza och spelat 37 matcher med A-laget. Jag tycker att han är mycket mer stabil nu och kan läsa spelet bättre.

Förresten, någon annan som tänkt på hur många poäng Leverkusen kom före Wolfsburg och därmed kom till CL istället för EL? Ett poäng. Någon som kommer ihåg om det var något tveksamt domslut som gav Leverkusen två poäng mer än vad de kanske skulle ha? Tänk vad en maska kan göra..

Leverkusen fick dock till viss del betala tillbaka för spökmålet. Hoffenheim har fått två ickestraffar med sig i matcherna mot dem.
Citera
2014-05-13, 19:52
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
En kul detalj från 1. BL, här är pengarna som DFL delar ut efter kollektivförhandling om TV-rättigheterna, i EUR denna säsong:

Sista lag får 18 MEUR och första lag får bara dubbelt så mycket, det ger en jämnare och roligare liga.
http://www.welt.de/sport/fussball/bundesliga/hannover-96/article127871430/Hannovers-Siegtor-ist-eine-Million-Euro-wert.html

Summorna baseras på hur bra föreningarna presterat de senaste 5 säsongerna. Exakt hur dessa rankingpoäng fördelas förstår jag inte riktigt, men det verkar som att även prestationer i Zweite (men ej Dritte) belönas.
Senast redigerad av Germanofil 2014-05-13 kl. 19:54.
Citera
2014-05-13, 22:52
Medlem
410s avatar
Den rike herren Klaus-Michael Kuehne går in och säkrar Hamburgs elitlicens. Så vitt jag förstår det "skänker" han drygt 12 miljoner euro till klubben, oavsett om det blir fortsatt Bundesliga-spel eller inte.

Förstår jag det rätt om jag hävdar att HSV, enligt artikeln, har skulder som överstiger eller ligger strax under 100 miljoner euro? Det är ju fullkomligt sinnessjukt..

http://www.bild.de/sport/fussball/klaus-michael-kuehne/milliardaer-will-hsv-lizenz-retten-35955100.bild.html
Citera
2014-05-14, 08:16
Medlem
fchansas avatar
15/5 kl 20:30 Hamburger SV - Spvgg Greuther Fürth. Kvalfyllt på Eurosport 2

Håller tummarna för Hamburg!
Citera
2014-05-14, 09:17
Medlem
cyberkalles avatar
Jaha då är man åter hemma efter en som vanligt kanonresa.
Jag skall göra en reseberättelse.....nä skoja bara då är vi i fel forumdel.

Men jublet som kom när Pep sa i bästa Kennedystil ikk bin ein munchener mia san mia
Lite dålig kvalité
https://www.youtube.com/watch?v=x1Aelg8zwLc
Ribéry skojar friskt på slutet.

Håller faktiskt stenhårt på HSV mot Fürth fast jag är Bayrare och merparten av dom på arenan i lördags jublade friskt och sjöng nidsånger när HSVs resultat visades på storbildsskärmen.

Glöm inte bort att TV10 visar cupfinalen på lördag med start 19.55
Citera
2014-05-14, 14:36
Medlem
afras avatar
Lite överraskande nyheter: Max Meyer, Leon Goretzka, Andre Hahn och Marcell
Jansen får inte åka med till träningslägret i Südtirol och därmed ej heller till VM Brasilien. Christoph Kramer, som inte togs ut i 30-mannatruppen förra veckan, kallas in istället för Hahn, och följer alltså med på träningslägret.
Många tyska kommentatorer verkade ha räknat med att Goretzka skulle följt med, men så blev det alltså inte.
Citera
2014-05-14, 15:29
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Lite överraskande nyheter: Max Meyer, Leon Goretzka, Andre Hahn och Marcell
Jansen får inte åka med till träningslägret i Südtirol och därmed ej heller till VM Brasilien. Christoph Kramer, som inte togs ut i 30-mannatruppen förra veckan, kallas in istället för Hahn, och följer alltså med på träningslägret.
Många tyska kommentatorer verkade ha räknat med att Goretzka skulle följt med, men så blev det alltså inte.
Kan förstå Löw där faktiskt. Goretzka har ju inte gjort så jättemånga matcher från start den här säsongen utan mest agerat inhoppare medan Kramer ju tagit en plats i Mönchengladbachs startelva där Favré håller honom för bättre än schweiziska "superlöftet" Xhaka som köptes in för dyra pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jaha då är man åter hemma efter en som vanligt kanonresa.
Jag skall göra en reseberättelse.....nä skoja bara då är vi i fel forumdel.

Men jublet som kom när Pep sa i bästa Kennedystil ikk bin ein munchener mia san mia
Lite dålig kvalité
https://www.youtube.com/watch?v=x1Aelg8zwLc
Ribéry skojar friskt på slutet.
Måste ha varit härligt att uppleva live. Grattis till titeln!
Citera
2014-05-14, 16:07
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kan förstå Löw där faktiskt. Goretzka har ju inte gjort så jättemånga matcher från start den här säsongen utan mest agerat inhoppare medan Kramer ju tagit en plats i Mönchengladbachs startelva där Favré håller honom för bättre än schweiziska "superlöftet" Xhaka som köptes in för dyra pengar.

Kramer gillar jag. Han är kreativ och var nästan ensam igår om att inte vara rädd för bollen. Han satte ingen större prägel på spelet, men han tog ansvar och var engagerad som ingen annan på plan.

Goretzka skadade sig igår, vilket möjligtvis kan ha spelat roll i uttagningen. Sedan är det redan väldigt många spelare i truppen som kan spela på mittfältet, så det var inte konstigt att tre mittfältare fick stanna hemma.

Schweinsteiger är skadad igen och det oklart om han är med i cupfinalen. Kevin Boateng har skapat rubriker i Tyskland med sina uttalanden om Schweinsteigers bristande ledaregenskaper och att Tyskland kommer åka ur i gruppspelet. Läser man i kommentarfälten på Bild och andra ställen är det väldigt många som håller med Boateng, enligt Bilds webundersökning nästan 80%.
Citera
2014-05-14, 19:32
Medlem
Lekmands avatar
Nu är det helt klart att Oliver Baumann tar avsked från SC Freiburg för att spela för TSG 1899 Hoffenheim. Han fick aldrig något avsked från planen, eftersom allt inte var klart vid Freiburgs sista hemmamatch, men han gjorde det på ett fint sätt via en video på SC Freiburgs youtubekanal där han och intervjuaren kollar igenom div. bilder från hans 14 år i klubben. Fan så att man gråter när de börjar prata om hans vänskap med Oliver Sorg.

Tack vare att Baumann förlängde kontraktet i samband med att Freiburg låg näst sist i serien i höstas kunde man nu ta ut en högre summa från Hoffenheim, så affären i sig är ändå ganska bra för Freiburg. Man pratar om 6-8 miljoner. Skälen till flytten beror enligt målvakten på att han vill utvecklas, men det sägs att hans lön nu dessutom kommer att trefaldigas. Med tanke på hur många mål Hoffenheim släpper in (72:70 i målskillnad) kommer han att få alla möjligheter i världen att träna upp sig, och Sinsheim-laget kommer nog alltså få desto fler poäng när Baumann står ivägen.

Jag tror inte att så många i Freiburg kan klandra Baumann för flytten, jag tror tillockmed att man kommer att hylla honom och ropa hans namn när "derbyt" är hos oss. Som många Freiburgspelare har Oliver en jävligt bra personlighet, och jag kommer verkligen att sakna honom.
Citera
2014-05-14, 21:37
Medlem
cyberkalles avatar
Bayern kastar ut viagogo och ersätter dom med en egen biljetthantering Äntligen!

Det byggs om rejält just nu på Allianz südkurve ståplats blir betydligt större efteråt.

Om jag skulle peta någon till nästa säsong så skulle jag faktiskt peta Bastian han är för skadebenägen och har inte visat toppform på länge sedan så undrar jag vad som hänt med Kroos efter julledigheten. Grymt bra på hösten och då oersättlig men våren var han en besvikelse för mig.
Citera
2014-05-14, 22:41
Medlem
Thiago blir borta i 11 veckor och missar cupfinalen och VM.

Edit: minst 11 veckor ska det vara.
Senast redigerad av fortississimo 2014-05-14 kl. 22:58.
Citera
2014-05-15, 10:02
Medlem
afras avatar
Gårdagens Euro-final var en härlig tillställning trots 0-0. Tempofylld, teknisk, modern fotboll. Dessvärre inget jag ser i BL längre och jag tycker tysk fotboll stannat av igen. Jag har svårt att se framför mig att något BL-lag i dagens form förutom möjligtvis Dortmund hade haft en chans i gårdagens final. De sydländska spelarna ser fortfarande ut som skickligare rent tekniskt i mina ögon och nu har de tydligen bättre fysik också och orkar kämpa mer. Jag har ibland hört Löw säga ord som "mangelnde Fitness" och jag har nu känslan av en nästan kollektivt dålig fysisk form hos tyska fotbollsspelare. Vad det beror på vet jag ej. Känslan inför inledningsmatchen i VM är att Portugal är favorit och Tyskland får vara glada om de kan nå åttondelen.

Förhoppningsvis har jag fel och då alla spelare är tillgängliga till träningslägret kan det bli en optimal uppladdning så att nyckelspelare som Lahm, Özil, Müller och Kroos hittar tillbaka till formen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in