2014-01-13, 01:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
OK, men jag håller nog fast vid att man inte glömmer den typen av meddelande från den man delar boende med alldeles oavsett om man kommer och går som man vill.
Men det är förstås upp till var och en vad man tror.

Detaljer, detaljer...

Det glömmer man verkligen inte. Och definitivt inte om man sitter misstänkt för mord.

Detaljerna va lite fel av Malom det va Marinas telefon som va vägg i vägg med bostaden där FS telefon befann sig då sms:et från Marinas telefon kom den 29 juli 10.01. Han sov garanterat då säger han i förhör.
Men han kom hem då säger han i nästa stund för han hade ju sovit på en kyrkogård den natten 28-29 juli. Så på en minut sussade han då sms:et kom.
Han sa också att han garanterat aldrig fått sms:et, men det har man numera tagit fram.
Man kan säga att det är graverande för honom.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-13 kl. 01:49.
Citera
2014-01-13, 01:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det glömmer man verkligen inte. Och definitivt inte om man sitter misstänkt för mord.

Detaljerna va lite fel av Malom det va Marinas telefon som va vägg i vägg med bostaden där FS telefon befann sig då sms:et från Marinas telefon kom den 29 juli 10.01. Han sov garanterat då säger han i förhör.
Men han kom hem då säger han i nästa stund för han hade ju sovit på en kyrkogård den natten 28-29 juli. Så på en minut sussade han då sms:et kom.
Han sa också att han garanterat aldrig fått sms:et, men det har man numera tagit fram.
Han var inte misstänkt för mord när han fick SMS:et och glömde det, enligt vad han säger själv. Eller tror du att han borde ha återskapat minnet, som PK gjorde?
Senast redigerad av Quarrel 2014-01-13 kl. 01:51.
Citera
2014-01-13, 01:48
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Det skulle se ut som hon åkt till Linköping, och sedan skulle det se ut som att hon va kvar där ett dygn till. Men det sket sig ju direkt eftersom hennes mobiltelefon va under bostaden fast han sa att hon gick hemifrån. Och sedan det sammanträffandet om fordonsfrågan då Fidde va på promenad och satt i en slänt. Men han såg inget från slänten trots att bilen med ett vittne satt där vid denna tiden.
Han ljuger och det är uppenbart på den frågan också, så han hade hennes telefon även då under dagen vid Ålevatten.

/jada jada/
Om det skulle se ut som hon var i Linköping,
skulle han inte behövt vara på kyrkogården.
Eller hur?
Citera
2014-01-13, 01:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det bästa vore förstås om han till slut visade sig lite rakryggad och tog sitt ansvar och
berättade precis hur han bar sig åt när han fraktade ut kroppen ur huset så vi fick
ordentlig klarhet i denna så flitigt diskuterade del av alltsammans kring mordet.
Ja, han kan givetvis också lämna en sanningsenlig redogörelse över motivet för mordet.

Det vore väl om så skedde till slut.
Tycker du inte det? Glöm att han är oskyldig för det är han inte, vilket kommer att
fastställas i en rättslig dom om några få veckor. Garanterat!

Det kommer han aldrig att göra det är fel typ av människa. Han är riktigt slipad och dröjer länge med att svara på frågorna i domstolen. Han frågar direkt om han är osäker som då är typ, jag förstår inte vad du menar. Allt för att inte prata bort sig. Men det har han redan gjort rejält också kan man säga.

Åklagare Svenkvist vet precis hur Fredrik har läst på och vet hur han ska svara på frågorna, men han fattar inte att förklaringarna uteblir. Så åklagaren kan mysa vidare med vetskapen om att han ryker på att inte förklara sina förehavanden med mer än kommer jag inte ihåg.

Man säger du hade 10,7 g cannabis på dig, och hur mycket köpte du?
Vet jag inte
Men köpte du 15 gram eller.
Vet jag inte
Vad betalade du då det vet du väl
Nej, kommer inte ihåg.

Vit presenning saknades och den är ju återfunnen nu. Det va ju ganska osmart att ta en kritvit presenning och lägga ute i skogen. Inte konstigt att han högg granar för att täcka.
Citera
2014-01-13, 01:58
Medlem
Maloms avatar
Citat:
/jada jada/

Haha, jovisst "vägg i vägg".
Glöm inte bort att det finns listor.
("vägg i vägg" betyder en annan närliggande mast, alltså inte i samma område).
Hovrätten har tillgång till listorna.
Citera
2014-01-13, 01:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Fredrik i förhör.

Du om du ska säga en tid ungefär och med två timmars höftande vad är klockan då?
Kommer jag inte ihåg.
Men va det ljust eller mörkt?
Vet jag inte.
Men va det bra väder då?
Det va bra väder.

Och när reste du hemåt efter kyrkogården då?
Jag lever inte efter klockan så jag vet inte.
Och vad gjorde du sen?
Kommer jag inte ihåg.

Marinas telefon sände från Stora Höga där Fredrik va ute och cyklade den 29 juli.
Hans telefon va under bostaden. Det är vägg i vägg.
För den som inte vet var Stora Höga ligger kontra Spekeröd kan man se detta genom att studera mastpositionerna. Stora Höga är alltså vägg i vägg.
Man tror också att det va i farten sms:et sändes och att mobilerna va under samma mast.
Samma tid på skickat som mottaget. Adios Fidde....
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-13 kl. 02:08.
Citera
2014-01-13, 02:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är du som påstår att FS sköt Marina. Hur gick det till att få ut kroppen?
Kanske upprinnelsen till det ryggonda som FS påstår sig lida av och fått medicinsk behandling
för, är det tunga jobbet att få ut paketet med Marinas döda kropp?
Han kanske förlyfte sig när han höll på som bäst?

För övrigt så är det väl ingen omöjlighet för en man i sina bästa år och med normala
muskelkrafter att ta hela emballaget upp på ryggen för vidare transport ut till en väntande bil.

Eller invänder du mot ett sånt påstående? Är det helt orimligt tycker du kanske?
Citera
2014-01-13, 02:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fredrik i förhör.

Du om du ska säga en tid ungefär och med två timmars höftande vad är klockan då?
Kommer jag inte ihåg.
Men va det ljust eller mörkt?
Vet jag inte.
Men va det bra väder då?
Det va bra väder.

Och när reste du hemåt efter kyrkogården då?
Jag lever inte efter klockan så jag vet inte.
Och vad gjorde du sen?
Kommer jag inte ihåg.

Marinas telefon sändes från Stora Höga där Fredrik va ute och cyklade den 29 juli.
Hans telefon va under bostaden. Det är vägg i vägg.
För den som inte vet var Stora Höga ligger kontra Spekeröd kan man se detta genom att studera mastpositionerna. Stora Höga är alltså vägg i vägg.
Från vilket förhör då?

Stora Högas cell ligger inte riktigt vägg i vägg med Kode N/O. Det finns ett område som saknade täckning däremellan.
Citera
2014-01-13, 02:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kanske upprinnelsen till det ryggonda som FS påstår sig lida av och fått medicinsk behandling
för, är det tunga jobbet att få ut paketet med Marinas döda kropp?
Han kanske förlyfte sig när han höll på som bäst?

För övrigt så är det väl ingen omöjlighet för en man i sina bästa år och med normala
muskelkrafter att ta hela emballaget upp på ryggen för vidare transport ut till en väntande bil.

Eller invänder du mot ett sånt påstående? Är det helt orimligt tycker du kanske?
Ja, det är orimligt att slå in paketet i det lilla sovrummet, eller att bära ut paketet oemballerat utan att droppa blod.

Men det är inte min sak att svara på dina spekulationer, det är du som ska belägga dina påståenden.
Citera
2014-01-13, 02:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Angående sms mellan Fredrik Svensson och Marina Johansson 10-07-29.
Enligt inhämtad telefonlista är ett SMS skickat från Marina Johansson mobil:
10-07-29 kl 10.01:39
Fredriks mobil har enligt telefonlista mottagit ett sms från Marina.

Fredriks mobil befinner sig under mast Kode N. Marinas under Stora Höga N.
Texten som nu kurmat tas fram lyder:
2010-07-29 08:08:31(UTC+0) Jag blir kvar tills i morgon. Raderad

29 juli vid 10-tiden det är då det går ett sms, det har vi pratat om eller Berry har haft det förhöret med dig, då det går ett sms från Marinas telefon till din telefon som du har förnekat att du har fått.
Ja det är nog... det är möjligt att ni har sagt.
Mmm. Men du kommer ihåg att du har förhörts om detta?
Ja..datum och tider och så det..
Kommuner du ihåg att du har förhörts om ett sms?
Ja jo jag vet att det har sagts något om nåt sms ja.
Mm det var uppe i tre förhör, jag tittade på det.
Ja det är nog möjligt jag...jag vet inte.
Nej
Det är ju som sagt ganska länge sedan..
Det här sms:et det var ju inte..alltså den 4/8 när du hördes om detta första gången så är det ju inte så länge sedan du fick det sms:et. Kommer du ihåg vad du sa om det här sms:et då?

Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-13 kl. 02:19.
Citera
2014-01-13, 02:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Angående sms mellan Fredrik Svensson och Marina Johansson 10-07-29.
Enligt inhämtad telefonlista är ett SMS skickat från Marina Johansson mobil:
10-07-29 kl 10.01:39
Fredriks mobil har enligt telefonlista mottagit ett sms från Marina.

Fredriks mobil befinner sig under mast Kode N. Marinas under Stora Höga N.
Texten som nu kurmat tas fram lyder:
2010-07-29 08:08:31(UTC+0) Jag blir kvar tills i morgon. Raderad
Och slutsatsen är att den som skickade SMS:et befann sig inte på samma plats som FS mobil. Vad blir din slutsats?
Citera
2014-01-13, 02:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Mm så du kommer inte ihåg vad det här sms:et, vad det är för text på det eller?
Inte en aning. Inte en aning
Nej jag har som sagt inte minne av att jag har ratt nåt sms överhuvudtaget.
Nej om du hade kommit ihåg att du hade fått ett sms, om du hade funnit dig den 29:de och fått ett sms utav henne hade du då raderat det Fredrik och inte talat om det för polisen och Marinas föräldrar?
Nu förstår inte jag vad du menar.
Om vi säger att du inte har någonting att göra med brottet, det är en hypotetisk fråga

Din mobil befinner sig under en mast Kode norra, norr alltså, när det här sms:et..kommer..
Ja det säger mig inte så jävla mycket
Nej det är ju under hemma masten, ja Marinas.
Ja hemma masten kan väl vara både norr och (ohörbart)
Ja precis men runt hemmaområdet då, om vi säger så?
Ja
Och Marinas är under Stora Höga norra i det området.
Okej
Mm under den masten. Torsdagen den 29:de. Och din telefon mottar ett sms från hennes telefon där det står "jag blir kvar tills imorgon"
Okej
Mm. Vad har du att säga om det?
Ingenting, kan inte påminna mig om att jag har läst det.
Men jag vill att du förklarar det.
Det kan jag inte.
Nej för Marina är ju redan död då, det här är den 29:de..
Inte en aning.

Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-13 kl. 02:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in