2014-01-13, 00:49
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Menar du att den misstänktes vittnesmål är det domstolen håller som mest troligt?
Absolut inte,
därför finns det åklagare och adokat på plats.
Citera
2014-01-13, 00:50
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Madrasserna låg inte i sängen, så det fanns inte två liter blod i sängen, som du påstod. Häng med och läs FUP är du snäll, så slipper man förklara de mest elementära detaljerna för dig!

Du påstod att FS sköt Marina. Om FS sköt måste han fått ut kroppen på något sätt. Du frågade om släpmärken. Vänligen, förklarar hur man ensam får ut en 80-kilos kropp utan att släpa i golvet. Har du provat, som jag föreslog?
Vad exakt är det du och tulpanen ifrågasätter? Att Marina blivit mördad i sin säng? Ni diskuterar petitesser som inte har med saken att göra. Marina blev mördad i sin säng.
Avsaknad av släpmärken ( som inte ens undersökts) säger väl för sjutton inte något om Fs eller någon annans skuld till mordet . Skärp till er lite nu!
Citera
2014-01-13, 00:55
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag tror jag förstår hur du menar.
De 0.2 liter som troligen fanns i resårbotten,
samt resterande del som fanns i bäddmadrassen.

1.8 liter blod fanns således i bäddmadrassen som drogs ner från sängen,
till en presenning för vidare transport.

Jag har inte försökt mig på något sådant,
men jag vet hur det går när man tar bort en nedkissad madrass från en barnsäng.
Det skvätter och droppar överallt,
och då är vi nog inte i närheten av 1.8 liter.

Om man drar ner en nerblodad bäddmadrass, sätter det garanterat avsevärda spår på omgivningen.
Inte minst ränderna som blir på resårbotten alt. den andra bäddmadrassen.

Det har vi hitills inte läst något om.
Ok, nä du har inte haft barn som kissat i sängar hör jag. Det skvätter inte om en nedkissad madrass när man hanterar den.
Citera
2014-01-13, 00:56
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ok, nä du har inte haft barn som kissat i sängar hör jag. Det skvätter inte om en nedkissad madrass när man hanterar den.
Jodå, så fort man slår i ett hörn någonstans.

Men nu handlade det ju om ett betydligt tråkigare innehåll.
Och som sagt, det finns inga spår från hanteringen.
Åtminstone inte från en ensam gärningsman.
Senast redigerad av Malom 2014-01-13 kl. 00:59.
Citera
2014-01-13, 00:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Marinas telefon va under masten Stora Höga den 29 juli då FS telefon va under bostaden.
Vägg i vägg kan man säga, och det kom han inte i håg att han fått. Det stod blir kvar till i morgon.

Alltså en planerad fint angående Linköping. Ja, ja minnesidioten är körd på den.
Citera
2014-01-13, 00:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad exakt är det du och tulpanen ifrågasätter? Att Marina blivit mördad i sin säng? Ni diskuterar petitesser som inte har med saken att göra. Marina blev mördad i sin säng.
Avsaknad av släpmärken ( som inte ens undersökts) säger väl för sjutton inte något om Fs eller någon annans skuld till mordet . Skärp till er lite nu!
Jag ifrågasätter inte att Marina avled i sin säng. Men det har med saken att göra hur hon togs ut ur rummet, eller hur? Om FS sköt henne, hur gick det till? Det fanns inga släpmärken, det undersökte polisen.

Du svarar inte på varför du påstod att det fanns två liter blod i sängen. Alltså, det var ett påhitt.
Citera
2014-01-13, 01:02
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jodå, så fort man slår i ett hörn någonstans.
Nä! Definitivt inte! Tyg eller som i detta fallet en madrassliknande sak håller kvar vätska. Du fantiserar...
Hahaha tyg som har vätska i sig skvätter om du slår i?
Citera
2014-01-13, 01:03
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Jag tror jag förstår hur du menar.
De 0.2 liter som troligen fanns i resårbotten,
samt resterande del som fanns i bäddmadrassen.

1.8 liter blod fanns således i bäddmadrassen som drogs ner från sängen,
till en presenning för vidare transport.

Jag har inte försökt mig på något sådant,
men jag vet hur det går när man tar bort en nedkissad madrass från en barnsäng.
Det skvätter och droppar överallt,
och då är vi nog inte i närheten av 1.8 liter.

Om man drar ner en nerblodad bäddmadrass, sätter det garanterat avsevärda spår på omgivningen.
Inte minst ränderna som blir på resårbotten alt. den andra bäddmadrassen.

Det har vi hitills inte läst något om.

Kiss koagulerar väl knappast 😉
Citera
2014-01-13, 01:07
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ifrågasätter inte att Marina avled i sin säng. Men det har med saken att göra hur hon togs ut ur rummet, eller hur? Om FS sköt henne, hur gick det till? Det fanns inga släpmärken, det undersökte polisen.

Du svarar inte på varför du påstod att det fanns två liter blod i sängen. Alltså, det var ett påhitt.
Hur marina togs ut ur sitt sovrum efter mordet saknar betydelse. Hon mördades i sin säng. Mördaren har fraktat ut henne därifrån. Eller håller du inte med om det?
Citera
2014-01-13, 01:07
Bannlyst
Citat:
Det är inte de fakta som presenteras för hovrätten.
Det enda som finns är FS:s utsaga om denna händelse, så vi kanske ska utgå från det.
Ett alternativ domstolen har (och som HD redan visat) är att bortse från FS historia eftersom han är lika trovärdig som Pinnocchio. Man behöver INTE tro på hans utsaga i bara för att ingen kan vederlägga den.
Citera
2014-01-13, 01:08
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Kiss koagulerar väl knappast 😉
Blodet kan inte ha hunnit koagulera på den korta tid han hade för att få ut kroppen.
Han var ju på rastplatsen med liket medan liket fortfarande chattade.
Citera
2014-01-13, 01:10
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Ett alternativ domstolen har (och som HD redan visat) är att bortse från FS historia eftersom han är lika trovärdig som Pinnocchio. Man behöver INTE tro på hans utsaga i bara för att ingen kan vederlägga den.
Det stämmer, men HD har öppnat för försvaret i och med att man skrev "hittills" i beslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in