2014-01-13, 00:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Inget är dolt. Allt är synligt till FS Nackdel. Enligt fup så har minst 2 liter av MJ S blod runnit ut. Exakt vad av det är det du inte förstår?
Hon har mördats med ett skott i huvudet i sin säng, varför ifrågasätter du om det saknas släpmärken?
Oavsett vem mördaren är har hon skjutits Ibsen säng. Varför ältar du alternativa gm inabsurdum?
Enligt FUP har Marina blött två liter, men det fanns inte två liter i sängen, som du påstod. Vad är det du inte förstår?
Om en ensam man tog ut kroppen bör det ha funnits släpmärken. Prova själv, ta ut en 80-kilos person ur sovrumssängen utan att släpa i golvet.
Oavsett vem mördaren är så har hon skjutits i sin säng, inte Ibsens. Jag ältar inte alternativa GM i absurdum, varför kommer du med sådana påhopp?
Citera
2014-01-13, 00:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Men nyss påstod du att hon var i Linköping, hur går det ihop?
Hur var det nu?
Vad sa FS från början?
Nämnde han inte att hon åkt bort när han förhördes av polisen inledningsvis?

Jag påstår inte att Marina åkte bort någonstans för det vet vi allesammans att hon aldrig gjorde.
Hon sköts ju ihjäl i sin egen säng den natten och hade inte varit borta på några äventyr
dessförinnan tillsammans med någon spännande ny bekantskap.
Ingen jädra date hemma i Övre Röra heller den ödesdigra kvällen och natten även om
somliga jobbar envetet för att hävda möjligheten av just den saken.
Citera
2014-01-13, 00:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur var det nu?
Vad sa FS från början?
Nej, han trodde att hon var på Tjörn.
Citera
2014-01-13, 00:18
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur var det nu?
Vad sa FS från början?

Jag påstår inte att Marina åkte bort någonstans för det vet vi allesammans att hon aldrig gjorde.
Hon sköts ju ihjäl i sin egen säng den natten och hade inte varit borta på några äventyr
dessförinnan tillsammans med någon spännande ny bekantskap.
Ingen jädra date hemma i Övre Röra heller den ödesdigra kvällen och natten även om
somliga jobbar envetet för att hävda möjligheten av just den saken.
Jag vill minnas att han berättade att Marina ville att han skulle hålla sig borta från bostaden.
(Därav finns berättelsen om kyrkogård osv).

Varför hon inte återfanns i bostaden efter det,
finns det flera personer som haft teorier om.
Citera
2014-01-13, 00:20
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt FUP har Marina blött två liter, men det fanns inte två liter i sängen, som du påstod. Vad är det du inte förstår?
Om en ensam man tog ut kroppen bör det ha funnits släpmärken. Prova själv, ta ut en 80-kilos person ur sovrumssängen utan att släpa i golvet.
Oavsett vem mördaren är så har hon skjutits i sin säng, inte Ibsens. Jag ältar inte alternativa GM i absurdum, varför kommer du med sådana påhopp?
Förklara hur mördaren tagit ut MJs kropp ur huset efter dödsskottet. Uppenbarligen tycker du ju att det är en viktig detalj.
Personligen tror jag inte att de som dömeri fallet bryr sig. Hon har skjutits I sin säng och den skyldige kommer att dömas = FS
Citera
2014-01-13, 00:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Förklara hur mördaren tagit ut MJs kropp ur huset efter dödsskottet. Uppenbarligen tycker du ju att det är en viktig detalj.
Personligen tror jag inte att de som dömeri fallet bryr sig. Hon har skjutits I sin säng och den skyldige kommer att dömas = FS
Om du är så säker på att FS skjutit så ska du förklara hur han fick ut kroppen.

Varför påstod du att det fanns två liter blod i sängen?
Citera
2014-01-13, 00:28
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Varför ska vi utgå ifrån en lögnares utsago?
Nej, vi behöver inte utgå från någonting.
Däremot är Hovrätten tvingad att använda sig av tillgängligt material.
Citera
2014-01-13, 00:31
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om du är så säker på att FS skjutit så ska du förklara hur han fick ut kroppen.

Varför påstod du att det fanns två liter blod i sängen?
Det fanns det. I de madrasser hon hittades med inklusive det som fanns i sängen i huset.
Häng med lite och läs fup är du snäll så man slipper förklara d mest elementära detaljerna för dig!
Det blir ganska tröttsamt!
Citera
2014-01-13, 00:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det fanns det. I de madrasser hon hittades med inklusive det som fanns i sängen i huset.
Häng med lite och läs fup är du snäll så man slipper förklara d mest elementära detaljerna för dig!
Vad förklara du med detta inlägg?

Kruxet är att polis själva inte vet hur kroppen kom ur huset. De har inte ens gjort ett prov med provdocka att försöka lösa den gåtan.
Citera
2014-01-13, 00:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Madrasserna låg inte i sängen, så det fanns inte två liter blod i sängen, som du påstod. Häng med och läs FUP är du snäll, så slipper man förklara de mest elementära detaljerna för dig!

Du påstod att FS sköt Marina. Om FS sköt måste han fått ut kroppen på något sätt. Du frågade om släpmärken. Vänligen, förklarar hur man ensam får ut en 80-kilos kropp utan att släpa i golvet. Har du provat, som jag föreslog?
Citera
2014-01-13, 00:37
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Nej, vi behöver inte utgå från någonting.
Däremot är Hovrätten tvingad att använda sig av tillgängligt material.
Menar du att den misstänktes vittnesmål är det domstolen håller som mest troligt?
Citera
2014-01-13, 00:47
Medlem
Maloms avatar
Citat:
/jada jada/
Jag tror jag förstår hur du menar.
De 0.2 liter som troligen fanns i resårbotten,
samt resterande del som fanns i bäddmadrassen.

1.8 liter blod fanns således i bäddmadrassen som drogs ner från sängen,
till en presenning för vidare transport.

Jag har inte försökt mig på något sådant,
men jag vet hur det går när man tar bort en nedkissad madrass från en barnsäng.
Det skvätter och droppar överallt,
och då är vi nog inte i närheten av 1.8 liter.

Om man drar ner en nerblodad bäddmadrass, sätter det garanterat avsevärda spår på omgivningen.
Inte minst ränderna som blir på resårbotten alt. den andra bäddmadrassen.

Det har vi hitills inte läst något om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in