2014-01-12, 19:40
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej inte för dig och mig kanske, men en person från en mycket kristen miljö skulle lätt kunna bli behandlad som en mycket suspekt individ om det kom fram sådana hemligheter, eller säg en politiker som har hög moral och svansförning i sitt politiska värv men lever ett helt annat liv på sidan om, där tror jag att det kan bli problem.
Politiker, militärer eller annan strategisk position bör undvika att hamna i situationer där de riskerar att utsättas för utpressning.

Men det är nog inte roligt efter en "upphetsande lek" som fotas veta att foton finns i andras händer.
Citera
2014-01-12, 19:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Politiker, militärer eller annan strategisk position bör undvika att hamna i situationer där de riskerar att utsättas för utpressning.

Men det är nog inte roligt efter en "upphetsande lek" som fotas veta att foton finns i andras händer.

Tillhör man den kategorin av människor som du nämner och har varit oförsiktig nog att låta sig förevigas i en situation som av andra kan anses vara synnerligen olämplig så har man försatt sig i en sits där drastiska medel kan krävas för att ta sig ur.

En sådan person har alla skäl i världen att städa upp efter sig, har den tur så är det ingen som kopplar ihop försvinnandet med personen som eventuellt skulle vara satt under någon form av hot eller utpressning, för att lugna alla fortfarande spekulationer och funderingar.
Citera
2014-01-12, 20:02
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Man har gjort försök att vifta bort Marinas hot och utpressningar som en del i ett roll-spel,
men även om så är fallet vet vi att lekar kan utmynna i blodigt allvar.

Marina säger:
"jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde mig missnöjd"

Det låter inte så mycket lek i mina öron.

Det låter som ett mycket starkt motiv för mord,
betydligt starkare än ett par förlorade solglasögon.
Citera
2014-01-12, 20:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tjafsar? När blev det tjafs att hålla sig till fakta?

Du far med osanning och försöker framställa det som att Marina vadat i pengar som hon satt in i fonder under senare tid. Du pratar om "300000" och " hon kan ha satt in dem i fonder" när anskaffningsvärdet för fonderna är betydligt lägre, vi har inte en aning om när de satts in och om delar av det är gåvor från föräldrarna.
Ja, du tjafsar. Enligt FS hade Marina 100.000 kr i kontanter. Jag skrev att Marina hade 300.000 kr i fonder. Hon kan alltså ha satt in 100.000 kr i fonder utan FS vetskap. Resterande 200.000 kr kan vara avkastning eller gåvor från föräldrarna.
Citera
2014-01-12, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Man har gjort försök att vifta bort Marinas hot och utpressningar som en del i ett roll-spel,

Marina säger:
"jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde mig missnöjd"

Visst tog Marina bilder på barnen när Fredrik misshandlade dem? Hur hamnade de i rätten? Det behöver inte handla om sex.
Citera
2014-01-12, 20:31
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, du tjafsar. Enligt FS hade Marina 100.000 kr i kontanter. Jag skrev att Marina hade 300.000 kr i fonder. Hon kan alltså ha satt in 100.000 kr i fonder utan FS vetskap. Resterande 200.000 kr kan vara avkastning eller gåvor från föräldrarna.
Marina kan ha vunnit på triss också. FS kan ha givit henne sina besparingar.
Citera
2014-01-12, 20:34
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:

Marina säger:

Vad var det för fel på motiven jag gav här? F.ö. om det skulle vara en alt. GM har FS ingen anledning att ljuga.
Citera
2014-01-12, 21:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
not.
Citatet är ordagrant taget från chatten, inklusive felstavning (M) och mellanslag före frågetecken (J).

Jag får mer intrycket av att dom sitter och fantiserar än planerar någon form av brottslighet.
Citera
2014-01-12, 21:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag får mer intrycket av att dom sitter och fantiserar än planerar någon form av brottslighet.

Får du?

Som jag läser citatet så verkar M ganska så nöjd med det övertag hon har skaffat sig.
Citera
2014-01-12, 21:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Är det någon som har hävdat att "ett par förlorade solglasögon" skulle kunna utgöra motivet
för mordet på Marina Johansson?
Citera
2014-01-12, 21:13
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Undrar hur det gick med Ms beställning av sexrekvisita som hon gjorde den 2/7 på nätet. Har polis kollat om hon haft leverans att hämta ut från post och hur hon betalat det?

Hon chattar om en våldtäckslek och rep då skulle det vara intressant att se vad för attrialjer som behövs till det.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-01-12 kl. 21:16.
Citera
2014-01-12, 21:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är det någon som har hävdat att "ett par förlorade solglasögon" skulle kunna utgöra motivet
för mordet på Marina Johansson?
Inte så många.

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in