Citat:
Ursprungligen postat av
neonbodystyle
härligt att du har lyckats, jag kämpar med att övervinna psykotiska symtom varje dag. ofta känns det hopplöst, för ibland har jag väldigt svårt att veta vad som är verkligt

Kom ihåg att det du ser kan inte skada dig, du ser bara verkligheten på ett annat sätt, men du är ju fortfarande i verkligheten. Du är en människa, du är stark och jag vet att du kan om du vill.
Kan rekomendera att endast sova 8h och försöka äta gott och nyttigt. Isolera dig helst inte utan gör saker som du vanligtvis tycker om. Man skall heller inte sitta och tänka på det, eftersom jag tror mycket handlar om att acceptera det som sker. Har haft psykos två gånger nu och har alltid kommit ur det, och oftast går psykoser över. Försök hitta något positivt med det eftersom den vanliga verkligheten för vanliga människor är oftast inget roligare, utan man reagerar på psykosen eftersom den är där när man inte har tagit något, i ens vardag.
Testa blunda, ha på lugnande musik och tänk att du är stark, att du inte tänker låta psykosen vinna, tänk på att du vet vad som är verkligt och tänk på att symtomen bara är inbillning. För oavsett hur överväldigande det blir så är du fortfarande i verkligheten, bara inte sedd från dina ögon.
Om du känner dig stressad så försök roa dig, eftersom stress och ångest gör mycket och förvärrar oftast symtomen.
Önskar dig all lycka till och är det något så kan du alltid dra iväg ett Pm!