2014-01-11, 22:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det var fönstervägen TR ansåg.

Åh, nej då läs igen det är också något RÅ tog upp i sin ansökan. Lars Friman är numera ett minne och man har sannerligen svårt att hålla sig för skratt.
Dessutom skrev han fel om Marinas mobil och samtal samt sms den 28 juli det är mer än pinsamt.
Citera
2014-01-11, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skrev inte att hon hade satt in 300 tkr i fonder. Läs kontoutdragen i FUP, det framgår där att hon hade 300 tkr i fonder. Dessutom framgår det av bouppteckningen.

Jo det gjorde du:
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel*
Jag har aldrig hävdat att Marina hade pengar hemma, däremot påstod FS det i ett förhör. Om du gjorde dina gästvisiter i tråden lite tätare hade du sett att vi har konstaterat att Marina hade 300+ Kkr i fonder. Hon kan ha satt in dem utan FS vetskap.

Att FS skulle skriva Flipper i neonfärg i kontoutdragen om Marina hade betalat spelet på annat sätt är uteslutet. Det hade direkt inbjudit till upptäckt

Källa på att marina satt in 300 tkr i fonder?
Citera
2014-01-11, 22:58
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men isf fanns det väl ingen anledning att sms:a MJ om det på fm, om det nu var det som stod i sms:et.

Jag skulle önska att man kunde återskapa den f d bergrumsägarens sms till Marina, kanske innehöll det nåt annat än ett nej.
Om det är J.Es ord att han avböjde via nattlig chatt så borde han ju kunna förklara varför han även på f.m avböjde via sms. J.E ska väl inta vittnesbåset och där får han förklara sina dubbla avbokningar.

Eller ska HR lyssna sig igenom hans tidigare vittnesmål på ljudinspelning?
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-01-11 kl. 23:00.
Citera
2014-01-11, 23:03
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Att man inte fyller tråden med meningslösa inlägg flera gånger om dagen betyder inte att man inte följer den.

Att se era småbarnsteorier kring att svarta pengar blivit insatta i fonder är ungefär lika roligt och trovärdigt som att se dravel om skjutna små gnagare eller rikligt med mensblod.
Det är lätt för banken att visa på att fondinsättningarna snarare skett regelbundet och i samband med löneutbetalning.

Som sagt när skrevs ordet flipper i neonfärg i kontoutdraget, före eller efter det att MJ togs av daga?
Banken kunde se att M noterat "Flipperspel" i uttagen den 3/7.

Det som ska bli intressant nu är att ta del av virriga vittnen L.J och P.K.
Citera
2014-01-11, 23:04
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Om det är J.Es ord att han avböjde via nattlig chatt så borde han ju kunna förklara varför han även på f.m avböjde via sms. J.E ska väl inta vittnesbåset och där får han förklara sina dubbla avbokningar.

Eller ska HR lyssna sig igenom hans tidigare vittnesmål på ljudinspelning?

Vore det inte lite väl dumt att kalla honom då?
Försök hänga med lite i tråden.
Citera
2014-01-11, 23:05
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Banken kunde se att M noterat "Flipperspel" i uttagen den 3/7.

Det som ska bli intressant nu är att ta del av virriga vittnen L.J och P.K.

Nej, banken kunde se att det hade blivit noterat men inte av vem.
Citera
2014-01-11, 23:08
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Som jag tidigare skrivit så var M fullt medveten om flipperspelet eftersom hon runt den 4/7 chattar med J.E om den.
Citera
2014-01-11, 23:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo, banken kunde se vem som gjort det på sid 306:
Citat:
Vi samtalade angående summan och L*rs kunde kontrollera att Marina skrivit att flipper vid någon av posterna på 5000 kronor.
Citera
2014-01-11, 23:09
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Som jag tidigare skrivit så var M fullt medveten om flipperspelet eftersom hon runt den 4/7 chattar med J.E om den.

Att vara medveten om ett inköp behöver inte betyda att man är medveten om uttag.
Jag begära dock inte att du skall förstå skillnaden.
Citera
2014-01-11, 23:13
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, banken kunde se vem som gjort det på sid 306:

Nej, banktjänstemannen kan inte se vem det är som sitter framför datorn och loggar in på MJ:s konto.
Det är omöjligt, såvida inte just den banken använder inbyggd webbkamera som automatiskt aktiveras vid inloggning.

Försök åtminstone att skärpa till dig.
Citera
2014-01-11, 23:14
Medlem
MrsMagoos avatar
. Det blev dramatiskt i mordrättegången när Marina Johanssons båda lillasystrar, Carina och Helena, berättade om hur deras liv totalt förändrades av systerns död.
Carina berättade att hon som varit en tjej som aldrig varit rädd för någonting nu blivit rädd för allting och att numera ofta har mardrömmar om att hon skall dö.
Med tårarna rinnande nedför kinderna berättade Helena i rätten:
– Med Marina dog också en del av mig.

Iskall under förhöret
Den mordåtalade exsambon var under sitt förhör iskall och svarade väldigt ofta vet inte, det minns jag inte har jag ingen uppfattning på chefsåklagare Urban Svenkvists frågor.

http://www.expressen.se/gt/marinas-systrar-vittnade-i-ratten/

Det här är sällan man pratar om då det gäller brott eller som i det här fallet mord. Brottsoffren glöms ofta bort och det anser jag man bör se över. Brottsoffren lider av att en sån som Fredrik Svensson har fått gå fri ute pga att man krävt överbevisning. HDs resningsbeslut är en indikation på att beviskraven inte ställs orimligt höga.

Kommentaren om hans kyla talar för vad det är för en typ av människa. En riktigt obehaglig empatilös person med tydliga psykopatdrag.
Citera
2014-01-11, 23:15
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Att vara medveten om ett inköp behöver inte betyda att man är medveten om uttag.
Jag begära dock inte att du skall förstå skillnaden.
Och varifrån trodde hon att pengarna för inköpet kom?
Senast redigerad av Malom 2014-01-11 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in