2014-01-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stelf
4) Ingvar Grundborg, sjukskriven veckan efter mordet.

Tack för det!

Claes D, Ingvar G och CG Ö kände alla varandra, eller hur? Alla tre ligger lågt minst en vecka efter skotten.
Citera
2014-01-11, 15:08
Medlem
TODCDFWBs avatar
Jag är inte så insatt i ämnet och de olika teorierna som finns, men jag har en fråga.

Ni som inte tror att det var Christer Pettersson som sköt Palme, vad har ni för tankar kring hans erkännande?

Citat:
Christer Pettersson erkände mordet på Olof Palme i friluftsområdet Lill-Jansskogen i Stockholm.
Det skriver filmaren och journalisten Gert Fylking. I dag berättar han för första gången hur det gick till när Pettersson erkände mordet för honom. Timme för timme, ord för ord.
Källa: http://www.expressen.se/debatt/jag-slackte-olof-palme/

Citat:
Christer Pettersson skrev ett 40-tal brev till en kvinna han älskade i största hemlighet.
I går överlämnade hon breven till Aftonbladet.
För kvinnan erkände Christer Pettersson:
– Det var jag som sköt Olof Palme? det blev nåt fel med andra skottet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11049218.ab
Citera
2014-01-11, 19:22
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Jag är inte så insatt i ämnet och de olika teorierna som finns, men jag har en fråga.

Ni som inte tror att det var Christer Pettersson som sköt Palme, vad har ni för tankar kring hans erkännande?

Många gör allt för pengar, det Gert gjorde var lite osmakligt.. han ville så gärna tro att det var C.P som sköt, nästan skrattretande att han offrade o ödslade tid, ja till och med att fira jul o vara en falsk vän bara få höra om det var han som verkligen g.m men jag tror innerst inne att Gert hade fel att han trodde på det själv..
Citera
2014-01-11, 19:35
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Många gör allt för pengar, det Gert gjorde var lite osmakligt.. han ville så gärna tro att det var C.P som sköt, nästan skrattretande att han offrade o ödslade tid, ja till och med att fira jul o vara en falsk vän bara få höra om det var han som verkligen g.m men jag tror innerst inne att Gert hade fel att han trodde på det själv..
Du tror alltså inte att Christer Pettersson erkände i friluftsområdet Lill-Jansskogen i Stockholm, som Gert säger?

Några andra som har tankar kring hans erkännande?
Citera
2014-01-11, 20:53
Medlem
Citat:
Du tror alltså inte att Christer Pettersson erkände i friluftsområdet Lill-Jansskogen i Stockholm, som Gert säger?

Jag tror att CP tack vare sitt missbruk var i ständigt behov av pengar, så man kunde nog få honom att erkänna lite allt möjligt om han fick lite stålar.
Fylking med flera såg väl sina möjligheter till att få ett scoop
Senast redigerad av Sumer 2014-01-11 kl. 21:45.
Citera
2014-01-11, 21:08
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:

Enligt den förre chefen för Palmeutredningen, Stig Edqvist, har omkring 130 personer erkänt mordet genom åren. Av en rad skäl som grundligt redogjorts för i den här tråden och på många andra ställen är Christers erkännande inte ett dugg mer intressant än övriga.
Citera
2014-01-11, 22:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moplp
Efter ett dåd av den här digniteten så är det rimligt att man vill "ligga lågt" ett tag. Följande personer ligger lågt:

1) Stig E åker till Idre i en vecka.
2) Polisman Claes D. åker på skyddsombudskurs i en vecka.
3) CG Ö. är sjukskriven i tre månader.

Finns det fler?
Citat:
Ursprungligen postat av Stelf
4) Ingvar Grundborg, sjukskriven veckan efter mordet.
5) Gösta S återvände visst aldrig efter mordet, sjukskrivning för dålig rygg om jag inte minns fel.
Citera
2014-01-11, 22:33
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
5) Gösta S återvände visst aldrig efter mordet, sjukskrivning för dålig rygg om jag inte minns fel.

Det där är inte så underligt. Vem skulle vilja återvända till en organisation som gjort allt för att misskreditera och smutskasta en?
Senast redigerad av OilersFan 2014-01-11 kl. 22:35.
Citera
2014-01-11, 22:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEVeritas
Men Leif Stenberg dog i november 1985 efter misslyckad (?) hjärtoperation i april samma år. Dottern Madeleine var gift med Kjell Sundevall.
Vem är då den "mr X" som intervjuas i Mikael Hylins dokumentär från 2006 i klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=IbgQI28uZb8;t=1067
Denne "mr X" tycks ha överlevt Sigge C som i sin tur levde vid MOP.
Citera
2014-01-11, 22:47
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Enligt den förre chefen för Palmeutredningen, Stig Edqvist, har omkring 130 personer erkänt mordet genom åren. Av en rad skäl som grundligt redogjorts för i den här tråden och på många andra ställen är Christers erkännande inte ett dugg mer intressant än övriga.
Men Christer Pettersson är väl den enda av dessa 130 personer som varit misstänkt för mordet och som erkänt? Jag är själv skeptisk till att Pettersson ska ha skjutit Palme, och är helt enkelt intresserad av att höra vad det finns för motargument när det gäller hans erkännande.
Citera
2014-01-11, 23:02
Medlem
ieshos avatar
Citat:

Citat:
Christer Pettersson skrev ett 40-tal brev till en kvinna han älskade i största hemlighet.
I går överlämnade hon breven till Aftonbladet.
För kvinnan erkände Christer Pettersson:
– Det var jag som sköt Olof Palme? det blev nåt fel med andra skottet.
Jag vet inte vem som sköt eller vem som inte sköt OP, men det är något fel med den fetade uppgiften. Det första skottet tycktes inte ha någon verkan alls, fast det enligt ett vittne (Inge M) sköts rakt mot OPs rygg. Efter det andra skottet däremot, så föll OP rakt fram och ned, vilket är helt i linje med den skada som uppkom.
Senast redigerad av iesho 2014-01-11 kl. 23:11.
Citera
2014-01-12, 00:21
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag vet inte vem som sköt eller vem som inte sköt OP, men det är något fel med den fetade uppgiften. Det första skottet tycktes inte ha någon verkan alls, fast det enligt ett vittne (Inge M) sköts rakt mot OPs rygg. Efter det andra skottet däremot, så föll OP rakt fram och ned, vilket är helt i linje med den skada som uppkom.

Men det första skottet träffade ju Palme i bröstet, och det stod han för. Det var vid det andra skottet, i ryggen, som Palme föll som en sten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in