Citat:
Ursprungligen postat av
HubertNorlen
Jo, jag känner till den. Men han är påfallande svävande om vad han egentligen hade för relation till SSI där.
Läser man riktigt nogrannt så är han väldigt noga med vad han säger, det står ganska mycket mellan raderna både här och annorstädes. Min tolkning är, antingen:
1) UL var frifräsare helt i Elmérs pensionärslåda och där var han inte den enda duktig personen. Att han pratar om "påläggskalv" gör det lite troligare att
2) Han tillhörde någon avdelning av den svenska alfabetssoppan. Egentligen ointressant vilka 3 bokstäver de hade klistrat på sig, det betydde inte mycket. Det är dock troligt att Elmér basade över den grupp efter sin formella pensionering.
Hemliga organisationer förökar sig med delning, alla vill ha sin egen cowboy-klubb, även om det ibland finns ett moderskepp...
Citat:
Ursprungligen postat av
HubertNorlen
Det finns en märklig formulering om hans material i Marjasinförhören. Han säger att han har demobiliserat sitt arkiv i mob-förråd, men är redo att mobilisera igen "om landet skulle kalla i framtiden". "Denna förvaring i MOB-förråd tas om hand av andra när jag dör och jag garanterar att dessa personer är trogna kronan."
Undrar just hur detta skall förstås.
Ja, oerhört intressant. Han dog ju nästan precis efter han snackat med kommisionen, undrar om hans "efter-min-död-plan" aktiverades eller om det klickade...