2014-01-11, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Fel. FS säger fortfarande att han inte har läst sms:et samt att han inte minns att han fått det. Du vill få det till att FS erkänt att han ljugit om sms:et, vilket han inte har gjort.
Han medger nu att han måste ha fått det, öppnat det och raderat det. Det är TRE moment som han nu medger, som han tidigare inte medgett att han utfört. Han var 100% säker. Hur tycker du att detta låter?
Citera
2014-01-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han medger nu att han måste ha fått det, öppnat det och raderat det. Det är TRE moment som han nu medger, som han tidigare inte medgett att han utfört. Han var 100% säker. Hur tycker du att detta låter?

Han hade "garanterat" fått det sa han.
Precis som han "garanterat" sov när han tog emot sms:et, kl 10.01.
Citera
2014-01-11, 20:12
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Du vet precis vad jag menar. Om du glömt står det tidigare i tråden.

Jag tänker inte söka efter den informationen i tråden bara för att du inte kan belägga det du påstår. Jag ifrågasätter fortfarande att F har erkänt att han ljugit för mig om att advokaten köpt han en laptop.
Citera
2014-01-11, 20:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
När ska de ha bestämt klockan 23 hemma hos Marina? I chatten? Eller är det nu de övergår till icke spårbar kommunikation?
I så fall skrev han väl bara "Jag kommer kl 23". Eller "Vi ses vid stationen kl 16". Det finns en uppsjö av meddelanden som inte krävde bekräftande svar att skicka.
Citera
2014-01-11, 20:14
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Han säger att han måste ha gjort det eftersom det nu är bekräftat att sms:et kommit fram. Han har fortfarande inget minne av att han fått det, läst det, eller raderat det.
Citera
2014-01-11, 20:17
Medlem
Citat:
Jag tänker inte söka efter den informationen i tråden bara för att du inte kan belägga det du påstår. Jag ifrågasätter fortfarande att F har erkänt att han ljugit för mig om att advokaten köpt han en laptop.

Jag sa väl inget om nån advokat?
Du vet alltså redan vad jag pratar om.
Citera
2014-01-11, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall skrev han väl bara "Jag kommer kl 23". Eller "Vi ses vid stationen kl 16". Det finns en uppsjö av meddelanden som inte krävde bekräftande svar att skicka.

Om han skrivit att han skulle dyka upp kl 23 hade Marina tillbringat dagen som planerat ute på Tjörn. Jag tror inte att JE bara sådär bestämmer vad Marina ska göra. Han visste att hon hade planer den dagen. Om han ställt en fråga ifall Marina ville träffa honom istället för att vara på sjön skulle Marina svarat honom.

Hur brukar du göra själv? Om en kvinna berättar för dig om sina planer nästkommande dag ger du henne då order om att infinna sig på annan plats för en träff med dig?
Citera
2014-01-11, 20:20
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Jag sa väl inget om nån advokat?
Du vet alltså redan vad jag pratar om.

Du snackar om att F ljugit för mig om laptopen. Det finns i förhör. Jag hade sagt till polisen att Advokaten köpt en dator till F. Det hade jag missförstått. Om du pratar om något annat så får du säga det.
Citera
2014-01-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag ger inte order, jag föreslår en plats och förväntar mig invändning eller tyst acceptans.

Farligt. Tänk om sms:et inte kommer fram.
Det händer titt som tätt i trakterna runt Spekeröd, har jag hört.

Det finns inga belägg på att det blev en dejt. Det är snarare så att allt pekar på att det inte blev nån dejt den dagen.
Citera
2014-01-11, 20:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Även J.E raderade sms från M efter att de bestämt på chatt att träffas den 28/7.
Må så vara men JE erkände att han mottagit sms och raderat det till skillnad från FS som inte
alls ville kännas vid att han fått något och ännu mindre raderat ett sådant.
Först mot slutet av förra året då han ställdes inför obestridligt faktum att det mycket väl
avsänts sms från MJ:s mobil och man till och med lyckats återskapa dess fulla innehåll,
så blev vederbörande tvungen att medge existensen av detta för honom så ytterst
komprometterande meddelande.

Det skiljer sig alltså här markant åt.
Och jag är helt övertygad om att detta återskapade sms tillsammans med kroppsfyndet
och en del annat blir det som leder till Svenssons slutgiltiga fall och en rättmätig dom
för överlagt kvinnomord.
Citera
2014-01-11, 20:27
Bannlyst
Citat:
Han säger att han måste ha gjort det eftersom det nu är bekräftat att sms:et kommit fram. Han har fortfarande inget minne av att han fått det, läst det, eller raderat det.

Men snälla du, poängen här är inte om han raderat det eller inte utan det är att det är han som skickat det från Marinas telefon till sin egen.
Det är det som är bevisat med raderingen.

Senast redigerad av leyland 2014-01-11 kl. 20:30.
Citera
2014-01-11, 20:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Farligt. Tänk om sms:et inte kommer fram.
Det händer titt som tätt i trakterna runt Spekeröd, har jag hört.

Det finns inga belägg på att det blev en dejt. Det är snarare så att allt pekar på att det inte blev nån dejt den dagen.
Nu bor varken jag eller JE i Spekeröd, så vi behövde inte veta att SMS försvinner i Spekeröd. Tystnad hade jag betraktat som acceptans.

Det finns inga belägg på att det blev en dejt, men något verkar ha hänt den kvällen/natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in