2014-01-11, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Javisst, först åker han till en välbesökt rastplats för att dumpa villospår, med liket bredvid sig i bilen.
Sedan kör han hela vägen tillbaka och gömmer liket, för att ytterligare en gång åka tillbaka förbi rastplatsen och parkera bilen.
Eller parkerade han bilen och bar paketet tillbaka till fyndplatsen?
Han har ju inte handlat helt logiskt, det visar det raderade sms:et. Han har väl haft en grov plan från början, och sen fyllt på allteftersom. Jag tror inte att man kommer hitta knivskarp logik i varje steg i handlandet eftersom det finns en del infall och snabba beslut inom utförandet.
Citera
2014-01-11, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men upprinnelsen var den här

som Otherland162 invände mot. Tulpanpernilla har rätt.

Det är väl bra att någon kunde intyga att Marina ägde vita presenningar och inte bara gröna?
Citera
2014-01-11, 19:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Det är väl bra att någon kunde intyga att Marina ägde vita presenningar och inte bara gröna?
Såvitt jag vet fick inte FS frågan från åklagaren. Så han verkar inte intresserad.
Citera
2014-01-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han har ju inte handlat helt logiskt, det visar det raderade sms:et. Han har väl haft en grov plan från början, och sen fyllt på allteftersom. Jag tror inte att man kommer hitta knivskarp logik i varje steg i handlandet eftersom det finns en del infall och snabba beslut inom utförandet.

Så är det. Alla mördare gör troligtvis misstag.
Det är på grund av dessa som polisen kan lösa mordet.

Detta mord är inte unikt i det avseendet.
Citera
2014-01-11, 19:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Även J.E raderade sms från M efter att de bestämt på chatt att träffas den 28/7.
Citera
2014-01-11, 19:36
Bannlyst
Citat:
Såvitt jag vet fick inte FS frågan från åklagaren. Så han verkar inte intresserad.

Jag tänkte mer för vår del då Fredrik undvek att nämna de vita presenningarna här.
Citera
2014-01-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Även J.E raderade sms från M efter att de bestämt på chatt att träffas den 28/7.

Ge dig med det nu. De bestämde inte att träffas.
JE avböjde.
Citera
2014-01-11, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har JE förnekat att få något sms från marina? Eller har han berättat öppet om att ha fått det och vad det innehöll?
Citera
2014-01-11, 19:38
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ge dig med det nu. De bestämde inte att träffas.
JE avböjde.

Det vet vi inte förrän vi sett sms:et han skickade.
Citera
2014-01-11, 19:39
Medlem
Citat:
Men upprinnelsen var den här

som Otherland162 invände mot. Tulpanpernilla har rätt.
Yada yada..
Jag passar den, det var säkert så som ni påstår, mycket vittnen som minns fel och efterhandskonstruktioner!
Det är inte rimligt att alla minns fel och hittar på för att sätta dit F.
Jag tror att anhöriga vill ha fast RÄTT mördare, inte av elakhet sätta dit just F..
Citera
2014-01-11, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Det vet vi inte förrän vi sett sms:et han skickade.
Han har i alla fall inte ljugit om några sms eller hur?
Citera
2014-01-11, 19:40
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Har JE förnekat att få något sms från marina? Eller har han berättat öppet om att ha fått det och vad det innehöll?
Det finns i Ms mobillogg så J.E kunde väl inte förneka deras kontakt per mobil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in