2014-01-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Han ljög inte för mig, som jag skrivit tidigare i tråden så var det jag som missförstod.

Tss. Så kan man också tolka det.
FS erkände dock lögnen, så jag förstår inte vad missförståndet i så fall skulle handla om?
Citera
2014-01-11, 19:57
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Tss. Så kan man också tolka det.
FS erkände dock lögnen, så jag förstår inte vad missförståndet i så fall skulle handla om?

Fetat: Vart erkänner F lögnen? Dvs vart säger han att han ljugit för mig om hur han skaffade laptopen.
Citera
2014-01-11, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Just de saker FS inte har sett, eller vetat om, är de föremål mördaren utan större svårighet funnit och beskaffat sig med. Tänk så det kan bli.

Det är ett mirakel att en annan mördare lätt hittar de saker som gått Fredrik förbi under alla år.
Citera
2014-01-11, 20:00
Avslutad
Citat:
att han fått sms - nej. Men innehållet kan han ha ljugit om.
Men FS ljög om att inte ha fått nåt sms. Det har han medgett nu. Han har fått och raderat. JE berättade spontant om deras kontakter och vad de innehöl. Därmed lämnade han sig också öppen för att kunna bli kontrollerad. Han har också uppgett flera personer han umgicks med de kritiska timmarna. Återigen lämnar han info som kan kollas. Allt till skillnad från FS, som bara hänvisar till spöken och till en icke namngiven knarkkran.
Citera
2014-01-11, 20:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Det är det jag menar. Fredrik har inte sett något av det mördaren använde. Varken fleecefilt inkontinensskydd eller presenning. Därför är det bra att andra kan intyga att sakerna fanns i huset.
FS kände till madrasserna som mördaren använde. Resten, förutom presenning och rep, kan mördaren ha hittat i Marinas garderob.
Citera
2014-01-11, 20:02
Medlem
Citat:
Fetat: Vart erkänner F lögnen? Dvs vart säger han att han ljugit för mig om hur han skaffade laptopen.

Du vet precis vad jag menar. Om du glömt står det tidigare i tråden.
Citera
2014-01-11, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eller så hade hon lämnat återbud vid 14:30-tiden på em samma dag.

Vad stod det i det sms JE skickar till Marina i så fall? Skit i Tjörn och åk till Lidköping istället? Vad han en skrev fick han aldrig något svar av Marina. Inget positivt eller negativt gensvar.
Citera
2014-01-11, 20:04
Bannlyst
Citat:
FS kände till madrasserna som mördaren använde. Resten, förutom presenning och rep, kan mördaren ha hittat i Marinas garderob.

Och koden till bankomatkortet, var hittar spöket den?
Citera
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men FS ljög om att inte ha fått nåt sms. Det har han medgett nu. Han har fått och raderat. JE berättade spontant om deras kontakter och vad de innehöl. Därmed lämnade han sig också öppen för att kunna bli kontrollerad. Han har också uppgett flera personer han umgicks med de kritiska timmarna. Återigen lämnar han info som kan kollas. Allt till skillnad från FS, som bara hänvisar till spöken och till en icke namngiven knarkkran.

Fel. FS säger fortfarande att han inte har läst sms:et samt att han inte minns att han fått det. Du vill få det till att FS erkänt att han ljugit om sms:et, vilket han inte har gjort.
Citera
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Det är ett mirakel att en annan mördare lätt hittar de saker som gått Fredrik förbi under alla år.
Ja, en närmast otrolig bedrift. Att nyttja just de föremål som FS sedermera inte har en "aaaning om". FS saknade inte en knappnål, och intet överkast låg snett. Bäddat med luftspalt i akt och mening att skjuta upp försvinnandet en liten stund till. Måste varit ett riktigt proffs det där, kanske samma som gjorde osynligt verk mot Linda Chen.
Citera
2014-01-11, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad stod det i det sms JE skickar till Marina i så fall? Skit i Tjörn och åk till Lidköping istället? Vad han en skrev fick han aldrig något svar av Marina. Inget positivt eller negativt gensvar.
T.ex. "Jag kommer kl 23, som vi sa". Lin/dköping kan ha varit en vit lögn.
Citera
2014-01-11, 20:07
Bannlyst
Citat:
T.ex. "Jag kommer kl 23, som vi sa". Lin/dköping kan ha varit en vit lögn.

När ska de ha bestämt klockan 23 hemma hos Marina? I chatten? Eller är det nu de övergår till icke spårbar kommunikation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in