2014-01-11, 18:30
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Är det åklagarens "starka" kort?

Jodå, men tyvärr har man nog insett det lte väl sent.
Det största misstaget var att krimteknikerna uteslöt säng o sovrummet som ev. brottsplats...
Dom 2 personerna som vissa pekar ut är helt avförda som misstänkta...
Man blir inte mördad av datorn eller telefonen...det bör vara en person som är kränkt av någon orsak...samt ska ha varit i Marinas hus...Hur många kvinno- barn- djur- misshandlare finns att tillgå i utredningen. Det är ingen vanlig Sv*nsson som blir en mördare...
Det är helt uteslutet till 100% att någon annan skulle kunnat mördat MJ utan FS märkt detta...
Det finns många här i tråden som har samma tänk som FS finns inga bevis så är man oskyldig..
FS fodrar att man bara ska tro på vad han säger o inte ifrågasätta honom
Hans mentala förmåga säger allt i förhören rent ut sagt beter han sig som ett pundat svin...
Allt talar mot FS inget talar för att han är oskyldig så jag förväntar mig en fällande dom..
Citera
2014-01-11, 18:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Stämmer beskrivningen in på JE? Har han långt råttfärgat hår?
L.J har ju ingen koll på vilken dag det var han iaktog "kalsongmannen" och polis har inte heller fått fram den dagen med att försöka att återskapa samtal som L.J ringt på rastplatsen.
Citera
2014-01-11, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
FS menar ju på att han är logisk och matematisk, och han har iallafall för mig visat att han inte var helt pundad vid tiden för mordet. Hans handlingar känns verkligen kalkylerande och genomtänkta, och han visar erfarenhet i förhör.
Jag har ändrat uppfattning där på senare tid.

Samtidigt kan man ifrågasätta en del resonemang, som t.ex det där med att det bildas en luftspalt när man lägger på en tygfilt på en resårbotten. Det låter helt vansinnigt.
Kyrkogårdslögnen är ett annat exempel.

Ja, jag har endast hört ett enda namn på en rimlig alternativ gm, och denne är sedan länge inte längre intressant.

Vad händer med luftspalten när madrasserna kuddar och täcken hamnar på? Fredrik får räkna på det.
Citera
2014-01-11, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
L.J har ju ingen koll på vilken dag det var han iaktog "kalsongmannen" och polis har inte heller fått fram den dagen med att försöka att återskapa samtal som L.J ringt på rastplatsen.

Du vet inte hur JE ser ut? Vet någon här? Stämmer han in på beskrivningen han också?
Senast redigerad av pacifiera 2014-01-11 kl. 18:39.
Citera
2014-01-11, 18:40
Medlem
Citat:
Vad händer med luftspalten när madrasserna kuddar och täcken hamnar på? Fredrik får räkna på det.

Dessutom får man ta hänsyn till vad resårbotten och filten är gjorda av för material.
Jag fattar inte varför han tog upp det öht, har han inte en bättre teori i det läget är det nog bättre att hålla käft. Det kan han ju utan och innan.
Citera
2014-01-11, 18:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du vet inte hur JE ser ut? Vet någon här? Stämmer han in på beskrivningen han också?
http://www.linkedin.com/profile/view?id=258333108&authType=NAME_SEARCH&authToken=d t-W&locale=sv_SE&srchid=228621911389462126216&srchin dex=6&srchtotal=6&trk=vsrp_people_res_name&trkInfo =VSRPsearchId%3A228621911389462126216%2CVSRPtarget Id%3A258333108%2CVSRPcmpt%3Aprimary
Citera
2014-01-11, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Dessutom får man ta hänsyn till vad resårbotten och filten är gjorda av för material.
Jag fattar inte varför han tog upp det öht, har han inte en bättre teori i det läget är det nog bättre att hålla käft. Det kan han ju utan och innan.

Fredrik behövde väl hitta på något om varför blodet torkat när filten lades på? Den låg garanterat inte där från början.
Citera
2014-01-11, 18:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fredrik behövde väl hitta på något om varför blodet torkat när filten lades på? Den låg garanterat inte där från början.
Hur lång tid tar det för blod att torka så att det inte blir fläckar på en fleecefilt?
Citera
2014-01-11, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://www.linkedin.com/profile/view?id=258333108&authType=NAME_SEARCH&authToken=d t-W&locale=sv_SE&srchid=228621911389462126216&srchin dex=6&srchtotal=6&trk=vsrp_people_res_name&trkInfo =VSRPsearchId%3A228621911389462126216%2CVSRPtarget Id%3A258333108%2CVSRPcmpt%3Aprimary

Kan du beskriva hans hår? Jag får bara upp sidan kan inte visas.
Citera
2014-01-11, 18:51
Bannlyst
Citat:
Hur lång tid tar det för blod att torka så att det inte blir fläckar på en fleecefilt?

Det beror på hur ny filten är eller om den är tvättad. Ny fleece stöter bort fukt ganska bra. Inte gammal eller tvättad fleece.
Citera
2014-01-11, 18:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det beror på hur ny filten är eller om den är tvättad. Ny fleece stöter bort fukt ganska bra. Inte gammal eller tvättad fleece.
Fleece:
Citat:
A lightweight,warm and comfortable fabric, it is hydrophobic, holding less than 1% of its weight in water
Var hittar du att det blir sämre med ålder eller tvätt?

Hur lång tid tar det?
Citera
2014-01-11, 19:08
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Vad är det motivet?

Citat:
Det var du som sa att FS hade motiv. Jag hävdar att det kan ha varit en olycka. Vad var motivet?

Citat:
Försök inte komma undan frågan, vad var FS motiv?

Men snälla söta rara Quarrel, vi har ju gått igenom detta massor av gånger.

FS har de tre vanligaste motiven gällande kvinnomord uppfyllda med råge.
Svartsjuka, separationskonflikt samt kontrollbehov.

Du kan dessutom lägga på 2 till, grov stöld samt att han försökte bo kvar efter hennes död.

5 starka motiv till att mörda henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in