2014-01-11, 17:43
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Hur kan man förvänta sig någon logik från en mördare
Det sorgliga är att det finns inga alternativ till någon annan mördare än FS...
Citera
2014-01-11, 17:51
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Är det åklagarens "starka" kort?
Citat:
Jodå, men tyvärr har man nog insett det lte väl sent.
Citera
2014-01-11, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag skulle tippa på att FS, med den svårt-att-veta-vem-som-äger-något-mentalitet som följer i hans omgivning och fotspår, här gjorde slag i saken och "lånade" lite bilder att portionera ut till några vid senare tillfälle uppenbart duperade själar. Kanske såddes här fröet till arselbildpubliseringen, i tråden signerad Quarrel.

Kan det även ha varit att han kände sig tvungen att radera vissa bilder?
Tycker att han gör detta med bildstölderna på ett lite väl tidigt stadium.
Citera
2014-01-11, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Men borde man inte dumpa kroppen först och åka till rastplatsen sen?

OM L såg F på rastplatsen kan F sett L och insåg att den dumpningsplatsen inte var bra. Grejerna mannen gömde i en buske de försvann sen. Vart tog de vägen? Hämtade Fredrik upp dem igen om han förstått att han blivit sedd?
Citera
2014-01-11, 18:09
Medlem
Citat:
Men borde man inte dumpa kroppen först och åka till rastplatsen sen?

Så tänker jag med. Men mördaren kanske inte hade en plan klar för dumpningen.
Om det nu var mördaren LJ såg, är det mycket konstigt att Marina hittades där hon hittades.

Då tyder det ännu mer på att mördaren kände till platsen och området kring Spekeröd, vilket utesluter 99% av de påhittade alternativa gärningsmännen.
Citera
2014-01-11, 18:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Om det nu var mördaren LJ såg, är det mycket konstigt att Marina hittades där hon hittades.

Då tyder det ännu mer på att mördaren kände till platsen och området kring Spekeröd, vilket utesluter 99% av de påhittade alternativa gärningsmännen.
Kan du utveckla det här?
Citera
2014-01-11, 18:12
Bannlyst
Citat:

Du har nog rätt i det. Rastplatsen var hans första alternativ för dumpning av kroppen. Zurfarn 08 kom med en rimlig förklaring på varför. Men där var för mycket folk just då. Det fick bli en annan plats.
Citera
2014-01-11, 18:15
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
OM L såg F på rastplatsen kan F sett L och insåg att den dumpningsplatsen inte var bra. Grejerna mannen gömde i en buske de försvann sen. Vart tog de vägen? Hämtade Fredrik upp dem igen om han förstått att han blivit sedd?

Nu menar åklagaren att mannen på rastplatsen slängde grejerna i en soptunna som töms ofta och att det var därför som grejerna inte fanns kvar.
Citera
2014-01-11, 18:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

J.E har tidigare mött upp M på rastplatsen och även pendelparkeringen.
Citera
2014-01-11, 18:20
Bannlyst
Citat:
Nu menar åklagaren att mannen på rastplatsen slängde grejerna i en soptunna som töms ofta och att det var därför som grejerna inte fanns kvar.

De gömdes först i ett buskage. Var de sedan hamnade kan diskuteras. Skrämde den kissnödiga pojken och hans pappa bort kalsongmannen?
Citera
2014-01-11, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
J.E har tidigare mött upp M på rastplatsen och även pendelparkeringen.

Stämmer beskrivningen in på JE? Har han långt råttfärgat hår?
Citera
2014-01-11, 18:24
Medlem
Citat:

FS menar ju på att han är logisk och matematisk, och han har iallafall för mig visat att han inte var helt pundad vid tiden för mordet. Hans handlingar känns verkligen kalkylerande och genomtänkta, och han visar erfarenhet i förhör.
Jag har ändrat uppfattning där på senare tid.

Samtidigt kan man ifrågasätta en del resonemang, som t.ex det där med att det bildas en luftspalt när man lägger på en tygfilt på en resårbotten. Det låter helt vansinnigt.
Kyrkogårdslögnen är ett annat exempel.

Ja, jag har endast hört ett enda namn på en rimlig alternativ gm, och denne är sedan länge inte längre intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in