2014-01-10, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C91
Svenska PostkodLotteriet har alltid en vinstplan med dagliga dragningar och andra kampanjer som är utöver de dagliga dragningarna som grannyra, miljonjakten osv. På de dagliga vinstplanen kan man vinna allt ifrån 160kr till 1 miljon eller en Volvo på fredagar. Du kan läsa mer om svenska PostkodLotteriet på deras hemsida och se deras vinstplan. 2013 delade svenska PostkodLotteriet 1,9 miljarder till de 44 förmånstagare som de stöttar. Allt ifrån barncancerfonden till alzheimers fonden. Du hittar dessa organisationer som dom stöttar på deras hemsida. Dessutom stöttar dom postkodsstiftelsen som i sin tur stöttar andra lokala organisationer som inte är stora men behöver ekonomiskt stöd

Du har svalt deras budskap med hull och hår?
Svenska spel skänker mer pengar till föreningsverksamhet än postkodslotteriet!

Fick adresserad direktreklam av dem en gång i veckan förut, ringde och sa åt dem att genast plocka bort mig från deras listor eftersom jag aldrig har varit intresserad av deras tjänster och aldrig kommer gå med i deras urusla lottsystem. De sa att de skulle ta bort mig ur listan.

EN månad går och det kommer ett guldkort med mitt namn tryckt på och en massa blaj om vinster hit och dit. Jag gick noga igenom de bifogade dokumenten och ingenstans står det hur jag kan kontakta dem, ingenstans! Så jag googlar får tag i ett nummer till kundtjänst och ringer in, igen. Förklarar läget, jag har ringt er och bett er ta bort mitt namn, de går igenom sina listor, nej någon sådan spärr har aldrig lagts in (?). Lägg in den nu då! De tar alla uppgifter igen och lovar att lägga in en spärr. Jag meddelar dem att om jag får minsta lilla reklam igen så kommer jag kontakta lotteriinspektionen. Ingen aning om de kan göra ngt men jag hoppas på det.

Någon som råkat ut för samma sak?
Citera
2014-01-10, 09:47
Medlem
Vi fick för första gången brev från PL, vi har aldrig haft med dem att göra tidigare alls vad jag kan komma ihåg.

Lustigt nog fick både jag och sambon vars ett brev, mitt innehöll ett guldkort hennes gjorde inte det?
Citera
2014-01-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Du har svalt deras budskap med hull och hår?
Svenska spel skänker mer pengar till föreningsverksamhet än postkodslotteriet!

Fick adresserad direktreklam av dem en gång i veckan förut, ringde och sa åt dem att genast plocka bort mig från deras listor eftersom jag aldrig har varit intresserad av deras tjänster och aldrig kommer gå med i deras urusla lottsystem. De sa att de skulle ta bort mig ur listan.

EN månad går och det kommer ett guldkort med mitt namn tryckt på och en massa blaj om vinster hit och dit. Jag gick noga igenom de bifogade dokumenten och ingenstans står det hur jag kan kontakta dem, ingenstans! Så jag googlar får tag i ett nummer till kundtjänst och ringer in, igen. Förklarar läget, jag har ringt er och bett er ta bort mitt namn, de går igenom sina listor, nej någon sådan spärr har aldrig lagts in (?). Lägg in den nu då! De tar alla uppgifter igen och lovar att lägga in en spärr. Jag meddelar dem att om jag får minsta lilla reklam igen så kommer jag kontakta lotteriinspektionen. Ingen aning om de kan göra ngt men jag hoppas på det.

Någon som råkat ut för samma sak?

För att slippa adresserade utskick från Postkodlotteriet så nästa gång du får ett brev, kryssa över din adress och skriv retur avsändaren så slutar dom skicka fler brev, dom får nämligen betala returportot för varje sånt brev
Citera
2014-01-10, 21:44
Medlem
mrsraptorrs avatar
Har en vän som arbetar för ett callcenter där de bla har PL som kund. Där de har hand om både ut-och ingående samtal.

Tydligen har PL börjat med en ny kampanj för befintliga kunder (vet dock ej hur många) där de skickar hem ett brev där de skriver om man tecknar en ny lott får man den gratis i en månad, so far so good..

De skriver lite annat tjafs och vad jag har förstått det som är brevet ca 1 A4 med text. I mitten av all info står det om en extra dragning i juni där man kmr dela ut x antal miljoner. Om man vill vara med och delta i denna dragning så behöver man inte göra någonting utan PL drar då automatiskt 160kr från ens autogiro. Inte någonstans i brevet finns det info hur man avsäger sig den.

Hur fan kan PL göra detta? Är det lagligt? Vad händer om man har varit bortrest eller om man råkar slänga brevet, ska man då acceptera att man har blivit 160kr fattigare? Vad kommer hända med alla äldre människor som är lite vilsna?
Citera
2014-01-11, 14:54
Medlem
adolf512s avatar
Jag bryr mig inte ifall mitt postnummer skulle vinna eller inte då jag inte vill ha en krona av den här pseudokriminella organisationens pengar ändå. Seriöst jag skulle verkligen inte bry mig!

jag förstår att korkade låginkomsttagare som inte kan tjäna pengar på andra sätt går med i lotteriet i tron att välgörenhetspengarna skall göra någon nytta, det är fritt fram att betala främmande människors personalfester men jag tänker iallafall inte göra det om jag så vissta i förväg att jag skulle vinna 100000kr på mitt postnummer.
Citera
2014-01-11, 17:44
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsraptorr
Har en vän som arbetar för ett callcenter där de bla har PL som kund. Där de har hand om både ut-och ingående samtal.

Tydligen har PL börjat med en ny kampanj för befintliga kunder (vet dock ej hur många) där de skickar hem ett brev där de skriver om man tecknar en ny lott får man den gratis i en månad, so far so good..

De skriver lite annat tjafs och vad jag har förstått det som är brevet ca 1 A4 med text. I mitten av all info står det om en extra dragning i juni där man kmr dela ut x antal miljoner. Om man vill vara med och delta i denna dragning så behöver man inte göra någonting utan PL drar då automatiskt 160kr från ens autogiro. Inte någonstans i brevet finns det info hur man avsäger sig den.

Hur fan kan PL göra detta? Är det lagligt? Vad händer om man har varit bortrest eller om man råkar slänga brevet, ska man då acceptera att man har blivit 160kr fattigare? Vad kommer hända med alla äldre människor som är lite vilsna?

En artikel om detta: http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/postkodlotteriet-drar-pengar-utan-samtycke_8886068.svd
Citera
2014-01-12, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Jag bryr mig inte ifall mitt postnummer skulle vinna eller inte då jag inte vill ha en krona av den här pseudokriminella organisationens pengar ändå. Seriöst jag skulle verkligen inte bry mig!

jag förstår att korkade låginkomsttagare som inte kan tjäna pengar på andra sätt går med i lotteriet i tron att välgörenhetspengarna skall göra någon nytta, det är fritt fram att betala främmande människors personalfester men jag tänker iallafall inte göra det om jag så vissta i förväg att jag skulle vinna 100000kr på mitt postnummer.

Exat! Postkodlotteriet är kända för att vara ett bluff och båg lotteri. VD har fått anmärkningar ifrån lotteri inspektionen. Sedan sitter väl Mona Sahlin i styrelsen, då bruka de mygglas lite extra mycket, ni har väl glömt när Mona Sahlin lyxkonsumerade med statens pengar?
Citera
2014-01-12, 13:38
Medlem
El Capitanos avatar
Nu är de igång igen med sina omoraliska påhitt. Den här gången tänker man pracka på kunderna en extratjänst (jackpotdragning) för den nätta summan av 160kr som man tänker dra direkt från alla kunders bankkonto.

Postkodlotteriet är förstås snälla nog att skicka ett brev och berätta den glada nyheten för en miljon svenskar att de nu betalar för en tjänst som de inte beställt.
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/postkodlotteriet-drar-pengar-utan-samtycke_8886068.svd

Det ät inte utan att man undrar hur de kan vara så korkade. Inte nog med att det är olagligt och omoraliskt, man varumärket lär ta stryk.
Citera
2014-01-14, 13:54
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Lotteriinspektionen har inlett en utredning av Postkodlotteriet, som debiterade pengar sina kunder utan deras medgivande.
Citat:
– I tillståndet för spelet står att kunderna ska informeras på ett tydligt och lättillgängligt sätt.
Citat:
Det är knappast första gången som Postkodlotteriet – som är Expos huvudfinansiär och årligen donerar miljonbelopp till den vänsterextrema stiftelsen – hamnar i blåsväder. Svenska Dagbladets ekonomijournalist Carolina Neurath har i en lång rad artiklar beskrivit grova missförhållanden inom den påstådda välgörenhetsverksamheten.
http://www.friatider.se/expo-finansiar-utreds

Citat:
Här är hela granskningen av Postkodlotteriet

Ökande bonusar, kritiserade säljmetoder och ifrågasatta gränser mellan lotteribolag och välgöenhetsstiftelserna – här är SvD Näringslivs hela granskning av Postkodlotteriet.
unvis.it/www.svd.se/naringsliv/har-ar-hela-granskningen-av-postkodlotteriet_8506998.svd
Citera
2014-03-10, 16:30
Medlem
Känner mig som en stor idiot nu när jag blivit "blåst" av lotteriet.
Gick med i somras för att det utlovades pengarna tillbaka om jag inte vunnit
något under ett halvår. I höstas "vann" jag ytterligare en lott som gällde i två månader.
Jag trodde i min enfald att om jag inte vann några pengar under ett halvår så skulle jag få tillbaka pengarna jag satsat. Men efter samtal med kundtjänst får jag veta att den mycket lägliga ny lott-vinsten jag fick i höstas räknades som en vinst. Bra genomtänkt, Postkodlotteriet!
Citera
2014-03-10, 20:11
Medlem
Vedklyvens avatar
Om man är ideellt lagd och vill stödja någon form av välgörenhet så ska man skänka pengar direkt till välgörenhetsorganisationen och inte via postkodlotteriet.

Postkodlotteriet är en obehaglig representant för den sjuka men mycke lönsamma välgörenhetsindustrin som bara göder sina ägare och högre chefer.
Citera
2014-04-04, 11:12
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuschpennan
Är det någon här som har en aning om vad människorna som far runt och delar ut vinster till personer kan tjäna?
Det är, i mitt tycke, rätt avdankade B-kändisar som det handlar om. Det borde inte kunna vara några större summor eller?

Hur kunde deras manipulativa kristna chef få miljoner för att leda detta program? Allt detta är ett sätt att lura svenskar framförallt äldre att skänka pengar. Pengarna går till att skapa mångmiljonärer i ledningen och att skänka många miljoner till att kämpa mot svenska värderingar och svensk kultur.

En väldigt liten del går tillbaka till köparna. Köper man lotter så är man fientligt inställt till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in