2013-12-23, 10:49
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Hur löd nu igen det kryptiska meddelandet som M.A. skickade till sin familj från häktet?

Gissar att du syftar på följande...

Små = rätt
Ort = fel

Min tolkning då, och nu...

Små = Rätt betyder att Småland är rätt.
Ort = fel betyder att det inte är den förväntade platsen, d v s Oskarshamn.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2013-03-19 kl. 08:25.
Citera
2013-12-23, 10:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Gissar att du syftar på följande...

Små = rätt
Ort = fel

Min tolkning då, och nu...

Små = Rätt betyder att Småland är rätt.
Ort = fel betyder att det inte är den förväntade platsen, d v s Oskarshamn.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2013-03-19 kl. 08:25.

I brevet lär det ha stått orterna så vilken eller vilka orter utöver O-hamn skulle då åsyftas?
Citera
2013-12-23, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
I brevet lär det ha stått orterna så vilken eller vilka orter utöver O-hamn skulle då åsyftas?

Det har ingen betydelse. Det vara bara "dimridaer" for att "blidka" pappa Lar* A*m - TYRANNEN som skapade monstret Mat* Al*.

Jag sager bara:
-Karma!
Citera
2013-12-24, 11:10
Medlem
Mr.Swedens avatar
Dimridåer? Berätta för mig som inte följt tråden på länge. Vad har du/ni kommit på angående det kryptiska meddelandet. Relationen far/son/gubbsson/pehtrus har jag sedan länge klar för mig.
Citera
2013-12-24, 13:06
Medlem
Vänta nu, vad har Oskarshamn med det hela att göra? Och Småland?
Citera
2013-12-24, 13:10
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Vänta nu, vad har Oskarshamn med det hela att göra? Och Småland?

Geografi?
LC bodde tidigare i Oskarshamn, där hennes mamma, syskon och hennes son bor.
Citera
2013-12-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Geografi?
LC bodde tidigare i Oskarshamn, där hennes mamma, syskon och hennes son bor.

Okej, tack!

Det har jag missat/glömt bort.
Citera
2013-12-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Dimridåer? Berätta för mig som inte följt tråden på länge. Vad har du/ni kommit på angående det kryptiska meddelandet. Relationen far/son/gubbsson/pehtrus har jag sedan länge klar för mig.

Inledningen avser väll att Mats Alm låtsas VETA vem mördaren är å låtsas ha lovat stordåren att inte ta lagen i egna händer.
OM det avser Småland, kan det då vara så att Mats pekar mot Lindas man som hon har barn med? I det skedet körde han väll på den linjen, el hade Lindas fam redan misstänkliggjorts då brevet skrevs?
Bodde Chris i Småland vid tillfället?

Fula Gubben har nog rätt i att det bara var dimridåer, enl mig också.
Man får ju besked om att åklagaren läser in å ut posten, då sådant beslut tas.
Mats var således upplyst om detta å skrev givetvis inget av värde.
SÅ dum kan man bara inte vara... el..?
Mats har ju visat prov på totalt hjärnhaveri å grov fantasilöshet, så vem vet....
Mats fick besök av fam tidigt i utredningen, så inte behövde Mats skicka meddelanden via posten.
Vet inte hur bevakade besöken var el om Mats anhöriga var med tillsammans med advokaten å därmed kunnat talat fritt el skrivit lappar sinsemellan.

Jag tror att fam snackade ihop sig bara timmar el nån dag efter mordet.
Fanns inget som Mats inte visste el behövde förmedla till stordåren.
ALLT var redan arrangerat, innan av Mats å efter av hela fam Alm.
Lögner, alibin, minnesförluster, svordomar å ovilja-det är fam Alm.
Citera
2014-01-09, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nu inbillar sig ju dock denne filur Lagro att han letat fram "skarpa" bevis ur förundersökningen
som ALDRIG tidigare någon uppmärksammat i den utsträckning som Lagro menar att
ifrågavarande uppgifter förtjänar och vilka bara kan leda fram till slutsatsen att M?-S
omöjligen kan ha varit inblandad i Lindas försvinnande och död.
Och det handlar då förstås om en viss speciell kombibil och vittnen som iakttagit
en ung kvinna av förmodad asiatisk härkomst uppehållande sig på en gata i Falun
i den sena sommarkvällen den första dagen i augusti månad nådens år 2009, inklivandes
sedan i denna oerhört mystiska bil som åtminstone i Lagros värld kan ha rymt uppemot
tre fyra stycken lömska typer, sannolikt med mord i sinnet.

Yes, Lagro är helt enkelt bergis på att detta rörde sig om Linda Chen och absolut ingen
annan, det går icke att ifrågasätta på något som helst sätt.
M**s har inte ljugit; Linda gick ut på kvällen, vitklädd och grann, för att gå till ett möte
med någon och mötet slutade i ond bråd död.
Lagro menar att hon stod i stor skuld till elaka kineser och när hon inte kunde betala tillbaka,
det hon var skyldig, så tog tålamodet slut hos kinesfulingarna och man helt sonika bestämde
sig för att locka henne in i en kombibil varpå man brutalt verkställde ett avdagatagande
medelst sannolikt strypning.

Styrkan i övertygelsen hos nämnde Lagro att det ligger till på det här viset har aldrig
försvagats vad som än presenteras av fakta som motsäger det hela.
Vad hjälper det att man framför helt sakliga invändningar mot hans teoribygge såsom att
ena vittnet ifråga till slut blivit övertygad om att hon misstagit sig beträffande kvinnan
hon råkade observera en kort stund i lördagskvällen eller att det andra vittnet sannolikt
tagit fel på dag när han gjorde sin iakttagelse. Det ska ha regnat nämligen då och den
lördagskvällen den 1/8-2009 i Falun var befriad från allt vad nederbörd heter.

Detta duger inte att komma med alltså. Icke på något sätt för Lagro vet att han inte kan
ha fel. Han förlitar sig orubbligt på vartenda ord som är kommet ur den M*ts A*mska käften
och då har han absolut inga skäl i världen att betvivla dennes uppgifter om att Linda traskade
ut den kvällen ensam för att möta någon. Vilken någon det rörde sig om, brydde han sig
inte närmare att ta reda på. Annars brukade motsatsen gälla: då var det viktigt att få
veta vilken eller vilka Linda skulle sammanstråla med utan hans sällskap. Men inte nu således.

Lagro "skarpa" bevis för att MA är oskyldig baserar sig alltså på dessa saker med bilen
och vittnena om en ung vitklädd kvinna.
Nu var ju förresten Linda inte alls klädd som MA lämnat beskrivning om för hon hittades
ju i exakt samma kläder som hon hade vid besöket på CityGross.
Men det är väl vara en petitess det också i Lagros värld, det går alltid att hitta någon
märklig förklaring till, ty det spelar ingen roll alltså vad vi än drämmer till med i bevis- och
indicieväg mot hans kära gunstling i blå fina mössan - killen är oskyldig what som ever
och så skulle han mot all rimlig förmodan få en ordentlig påhälsning av något dåligt
samvete och göra det oerhörda att släppa ifrån sig ett erkännande slutligen, ja, då
duger inte det heller.
Lagro vet nämligen bäst. MA KAN inte ha gjort det, han har icke tagit livet av tjejen
som lämnade en son efter sig. Han kan kvittra hur mycket han vill om en sån sak, det
går bara bort ändå.

Är det inte bra märkligt säg? Lagro var väl inte mördaren så hur ska han kunna veta nåt sånt
så grymt säkert? Eller det är kanske Lagro i själva verket som är den bov vi söker?
MA fanns i Tällberg den 18 sept enligt tre vittnen som vittnade vid rättegången. Den senaste observationen av vad som ansågs vara MA är ca 14.00.
MA han dyker upp vid Gauffins stuga ca 16.15 i N. Bertilsbo den 18 sept.
Från Tällberg till N. Bertilsbo där kroppen fanns är det ca 25 km och sedan hade det brunnit ett flertal eldar vid kroppen som tar sin tid att starta upp.
MA hade inget fortskaffningsmedel som kunde ta honom från Tällberg till N. Bertilsbo.
Sedan är det också en stark trafikerad väg med bebyggelse, som gör att han skulle ha blivit observerad om han fanns på vägen.
I förundersökningen och domen finns ingenting hur han tog sig från Tällberg till N. Bertilsbo.
Det finns ingen annan förklaring än att det var inte MA som fanns i Tällberg, utan någon annan person som liknade honom.
Jag anser MA var kidnappad som han också påstått själv och togs sannolikt med bil från något ställe till N. Bertilsbo där kroppen fanns.
Det bevisar att hela scenariet faller samman om MA som Lindas gärningsman.
Citera
2014-01-09, 16:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
MA fanns i Tällberg den 18 sept enligt tre vittnen som vittnade vid rättegången. Den senaste observationen av vad som ansågs vara MA är ca 14.00.
Jag anser MA var kidnappad som han också påstått själv och togs sannolikt med bil från något ställe till N. Bertilsbo där kroppen fanns.
Jag kan bara konstatera att ett halvårs ofrivillig semester härifrån dessvärre inte har
lyckats få dig på bättre tankar och nej, jag tänker minsann inte involvera mig i
ytterligare en meningslös diskussion med dig om MA, Tällberg och Norra Bertilsbo med mera.
Du får ha din tro om att killen var oskyldig.
Jag kvarstår i min orubbliga övertygelse om att han däremot var skyldig som synden till
Lindas död.
Därvid får det vara.
Citera
2014-01-09, 17:15
Bannlyst
Citat:
MA han dyker upp vid Gauffins stuga ca 16.15 i N. Bertilsbo den 18 sept.
Från Tällberg till N. Bertilsbo där kroppen fanns är det ca 25 km och sedan hade det brunnit ett flertal eldar vid kroppen som tar sin tid att starta upp.
MA hade inget fortskaffningsmedel som kunde ta honom från Tällberg till N. Bertilsbo.
Sedan är det också en stark trafikerad väg med bebyggelse, som gör att han skulle ha blivit observerad om han fanns på vägen.
Vittnens uppgifter är tagna med i tingsrättens värdering. Att sedan tr. och Lagro har olika syn på vittnesuppgifterna får stå för Lagros räkning.

Vi har för längesedan avhandlat möjligheten att Mats Alm har erhållit skjuts av pappa L*rs *lm eller någon annan familjemedlem. Mats Alms familj saknar som bekant alla alibi för den aktuella tiden.
I förundersökningen och domen finns ingenting hur han tog sig från Tällberg till N. Bertilsbo eller något som tr. menar styrker att Mats Alm befunnit sig i Tällberg.
Citat:
Det finns ingen annan förklaring än att det var inte MA som fanns i Tällberg, utan någon annan person som liknade honom.
Så resonerar man enbart Lagro om man inte ser skogen för alla träd. Du har som alla vet varit "entledigad" här i sex månader. Du gör comeback med att återupprepa samma sagor som du utan framgång berättade här innan. Att Mats Alm varit kidnappad är lika troligt som att han varit på Mars en sväng.

Tror du Lagro att någon köper ditt svammel idag?

Tack för att du håller tråden om mördaren M*ts *lm vid liv.
Citera
2014-01-11, 11:29
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockRulle
Tack för att du håller tråden om mördaren M*ts *lm vid liv.

Jaa - det får man verkligen säga, RR! Trodde inte att Lagro skulle skriva mera i tråden.

Glömde skriva julkort, glömde skriva Gott Nytt Års-kort till familjen Alm – men kanske jag skriver ett kort under våren. Jag får se.

Får inte glömma att önska dig GOTT NYTT ÅR, Lagro!

Kommer du ihåg det här? Det är snart 5 år sedan denna inbjudan skickades ut.

Linda och Mats bröllopsinbjudan 2009.

http://minfil.org/t8tdedbabe/Linda_och_Mats_br_llopsinbjudan_2009.pdf

Klokt ord kan behövas på det nya året:

ETT RENT SAMVETE ÄR DEN BÄSTA HUVUDKUDDEN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in