2014-01-10, 21:52
Medlem
RAMMVOGELs avatar
OM säger OM det finns en alternativ GM,vad skulle dennes motiv till att mörda M vara?
I detta fall kan jag bara se att FS har motiv.
Citera
2014-01-10, 21:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
OM säger OM det finns en alternativ GM,vad skulle dennes motiv till att mörda M vara?
I detta fall kan jag bara se att FS har motiv.
Vad är det motivet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Oj, gjorde det? Det missade polisen helt vid första BU, och det syns inget på fotona därifrån heller. Gick polisen fel, menar du?

Ok förstod inte att du missat fotografierna på madrassen sry
Kolla de bilderna och återkom.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det framkommer i handling att den hon bestämde träff med den 28/7 gillade rolllek i form av hot.
Det behöver inte vart mord utan en olycka i leken.
Det kan vara det försvaret vilar på när det gäller alt g.m.

Det håller inte och jag tror försvaret resignerar genom att tala om annat än mord. Så dum är inte Hansson utan att han vet vart det lutar åt.-

Läser man resningsansökan begriper man snabbt att det inte handlar om något annat än ett uppsåtligt mord. En viss planering finns med i yttrandet från chefsåklagaren. Inget utom mord kommer att godtas här.
Citera
2014-01-10, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Rubriceringen är mord om du missat det menar jag. Och jag betvivlar tramsadvokaternas framställning i media så som att det inte är mord. Det är en pinsam advokat inget annat.
Skjuten på nära håll inpackad och dumpad är det vad du får till dråp`?

Här nöjer man sig inte med annat än mord. Vare sig från RÅ eller polismyndigheten.
Mord och dråp omfattas av samma gärningsbeskrivning. Domstolen är därför inte bunden till mord. Däremot omfattar gärningsbeskrivningen inte vållande till annans död, varför det med stor sannolikhet inte är aktuellt.
Citera
2014-01-10, 22:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Mord och dråp omfattas av samma gärningsbeskrivning. Domstolen är därför inte bunden till mord. Däremot omfattar gärningsbeskrivningen inte vållande till annans död, varför det med stor sannolikhet inte är aktuellt.

Det är inte intressant i det här fallet. Och något annat än vad man anser i sin ansökan hos HD eller som Svenkvist har uttalat kommer inte att ske här.
Domstolen dömer det är korrekt, men om man inbillar sig att det handlar om dråp ska du ta och läsa HDs beslut en gång till.

Mord innefattar planering, det är vad man uttalat finns i detta fallet. En viss planering. Och uppsåt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-10 kl. 22:04.
Citera
2014-01-10, 22:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffe68
Ok förstod inte att du missat fotografierna på madrassen sry
Kolla de bilderna och återkom.
Jag har inte varit inne i en slaktbod, men jag tror blod finns på golv och väggar där inne, inte begränsat till en knapp kvadratmeter på en möbel. Men om det är så det ser ut i en slaktbod så var min liknelse fel. Kan du beskriva hur man emballerar en svårt blödande kropp utan att det skvätter blod på golv och väggar, och att det inte ser avtorkat ut efteråt?
Citera
2014-01-10, 22:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det håller inte och jag tror försvaret resignerar genom att tala om annat än mord. Så dum är inte Hansson utan att han vet vart det lutar åt.-

Läser man resningsansökan begriper man snabbt att det inte handlar om något annat än ett uppsåtligt mord. En viss planering finns med i yttrandet från chefsåklagaren. Inget utom mord kommer att godtas här.
Man kan läsa åklagarens resningsansökan men sen måste man kolla på självaste utredningen och dess underlag.
Det finns 33 män och här ska det bli intressant att höra hur polis gjort för att utesluta dom.
J.E raderade sms som han hade med M och då får man ta hans ord med en nypa salt. Frågan är om polis kollat upp hans alibin?
Citera
2014-01-10, 22:03
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är det motivet?
Vad skulle en annan GM ha för motiv?
Citera
2014-01-10, 22:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Man kan läsa åklagarens resningsansökan men sen måste man kolla på självaste utredningen och dess underlag.
Det finns 33 män och här ska det bli intressant att höra hur polis gjort för att utesluta dom.
J.E raderade sms som han hade med M och då får man ta hans ord med en nypa salt. Frågan är om polis kollat upp hans alibin?

Exakt och det gjorde HD, så det är väl ganska klart varför man avsåg att bevilja resning.

Ja Svenkvist svarade i dag och de är avförda. Så det kommer nog ska du se. Luftslotten håller sällan.
Citera
2014-01-10, 22:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Vad skulle en annan GM ha för motiv?
Det var du som sa att FS hade motiv. Jag hävdar att det kan ha varit en olycka. Vad var motivet?
Citera
2014-01-10, 22:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Exakt och det gjorde HD, så det är väl ganska klart varför man avsåg att bevilja resning.
Kollade HD JE:s alibi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in