2014-01-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
F.S har ju naturligtvis gått igenom utredningen som polis gjort och som finns med i fup. Men idag när han svara så fick det bli i dåtid innan han hade tillgång till material.

Jag hänger inte riktigt med på vad du menar där, men jag har en annan fråga.
I vilket dokument redovisas FS banktransaktioner? Jag vet att jag läst det, men kan inte hitta det bland alla aktbilagor m.m.
Kan du (eller någon annan) länka?

Jag tänkte kolla om jag hittar en transaktion från skatteverket.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tja, han bor ju i huset och har bott där ett antal år. Jag kan då garantera att jag känner igen alla filter vi har i hushållet, och då handlar det säkert om ett 10-tal olika filtar.
Du kanske går i din sambos garderob. Alla är inte som du. Jag har varit gift, men jag hade inte koll på allt i fruns garderob.
Citera
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ja, då är det ju märkligt att FS inte känner igen den. Där missade han.
Mamman L sa idag att det var Ms gamla överkast och den kan hon haft på sängen innan hon träffa F.
Citera
2014-01-10, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du kanske går i din sambos garderob. Alla är inte som du. Jag har varit gift, men jag hade inte koll på allt i fruns garderob.
Jaha, är det fastslaget att filten förvarades i marinas garderob? Varifrån kommer den uppgiften?
Citera
2014-01-10, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Mamman L sa idag att det var Ms gamla överkast och den kan hon haft på sängen innan hon träffa F.
Oavsett det lär den ha funnits i huset.
Citera
2014-01-10, 20:09
Medlem
Ja, det är en imponerande rad av prylar en gärningsman, utan koll på huset, måste hitta/haft med sig och byta för att lyckas med att dölja mordet på Marina. Ny madrass. Nya sängkläder. Kamouflagefilt. Kisskydd. Pressening. Har jag missat något. Det logiska är att gärningsmannen är nära anhörig/vän med Marina om man erkänner ovan. Vilka har vi då kvar?

Helt otroligt att karln inte lämnat tydligare spår, börjar nästan tro han är oskyldig. Nja kanske inte ändå.
Citera
2014-01-10, 20:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jaha, är det fastslaget att filten förvarades i marinas garderob? Varifrån kommer den uppgiften?
Nej, men den kan ha legat där, och det skulle i så fall förklara FS svar.
Citera
2014-01-10, 20:14
Medlem
Grandiosos avatar
Ifrågasätter försvaret att det är ett kulhål i väggen? Undrar åklagaren

Försvararen svarar:Ja.

Vad är detta nu då? Hur kan den saken ifrågasättas? Vad tar åt Hansson?

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2704710
Citera
2014-01-10, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ifrågasätter försvaret att det är ett kulhål i väggen? Undrar åklagaren

Försvararen svarar:Ja.

Vad är detta nu då? Hur kan den saken ifrågasättas? Vad tar åt Hansson?

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2704710
HR 2011 var inte heller övertygad.
Citat:
Slutsatsen som kan dras av detta är att hålet i väggen kan ha orsakats av en kula från den pistol Marina Johansson hade hemma och som nu saknas.
Och inte heller SKL (+2). Så varför kan inte advokat Hansson ifrågasätta?
Citera
2014-01-10, 20:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
HR 2011 var inte heller övertygad.

Och inte heller SKL (+2). Så varför kan inte advokat Hansson ifrågasätta?
Jaha.
Och har du någon kvalificerad teori om vad det där hålet skulle ha uppstått av istället?
Har någon liten lömsk gnagare varit framme, mån tro?
Citera
2014-01-10, 20:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jaha.
Och har du någon kvalificerad teori om vad det där hålet skulle ha uppstått av istället?
Har någon liten lömsk gnagare varit framme, mån tro?
Nej, det har jag inte. Fråga SKL och HR istället.
Citera
2014-01-10, 20:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Frivården yttrande

Fredrik Svensson är, en 40-årig man som förekommer sedan tidigare i belastningsregistret, Han har en ordnad boendesituation och lever samman med en kvinna under äktenskapsliknande former (samborelation), Svensson har haft sin senaste sysselsättning på en praktikplats och försörjning genom socialtjänstens försorg, Han planerade att påbörja studier vid en vuxenutbildning i november år 2011, Det har inte framkommit något som talar för att ett missbruk av alkohol skulle föreligga. Ett sporadiskt bruk av cannabis har förelegat enligt egen uppgift, Svensson uppger att detta bruk sedan i augusti år 2011 inskränkt sig till ett par tillfällen per år, Ett gott socialt nätverk tycks föreligga. Svensson är misstänkt för. allvarlig brottslighet med ett högt straffvärde varför frivården inte kan föreslå någon alternativ påföljd vid en fällande dom om Svensson fälls till ansvar för den misstänkta gärningen.

Svensson har genomgått nioårig grundskola. Han uppger att skolgängen fungerade dåligt i grundskolan och han minns att det förekom mycket bråk eleverna emellan på rasterna, 1 högstadiet skolkade han ofta och lämnade grundskolans sista årskurs utan avgångsbetyg, Han valde sedan att med socialtjänstens hjälp skriva in sig vid ungdomshem i Kullavik i Göteborg och läste där i tre terminer vilket ledde till att han höjde sitt avgångsbetyg till en nivå över genomsnittet. Under sista terminen arbetade han parallellt med studierna som elektronikmontör för ett företag. Under denna period bodde
han hos morföräldrarna i Mölndal. Han fortsatte sedan arbeta för företaget under cirka ett års tid. Han bar sedan haft ett antal anställningar,arbetsmarknadsåtgärder och perioder av arbetslöshet. Han har även påbörjat en gymnasieutbildning med inriktning mot el, men avbröt denna av ekonomiska
skäl,
Han har haft praktik i Hagfors kommun via AME och uppburit ekonomiskt bistånd från socialtjänsten. Svensson hade en plats på en vuxenutbildning och
skulle ha påbörjat studierna 2013-11-11

Svensson har haft en hjärtsäcksinflammation. Han ådrog sig en whiplashskada 1994 och har mer eller mindre ständiga smärtor. Svensson har problem med ryggraden. Han har två komprimerade diskar i ländryggen samt två komprimerade kotor. Han har regelbunden medicinering och uppföljande läkarkontakt.

Psykisk hälsa
Svensson uppger att han känner sig psykiskt stabil. Han uppger att det dock kan finnas en ADD-problematik. Han mår dåligt efter det besked han erhöll den 23 december i år om morfaderns dödsfall.
Alkohol
Svensson uppger att han sällan dricker alkohol och då i små mängder under kontrollerade former. Han upplever inga problem kopplade till sin alkoholkonsumtion.

Narkotika
Svensson uppger att han periodvis i livet rökt cannabis. Han har även prövat andra narkotiska preparat. Han uppger att han slutade med narkotika år 2005, men haft några återfall, sedan i augusti år 2011 har han rökt cannabis vid ett par tillfällen per år. Svensson anser att det som anförs kring hans narkotikabruk i läkarintyg jml 7§ lagen (1991:2041) om särskild
personutredning i brottmål är helt felaktigt.

INKOM: 2014-01-08
MÅLNR: B 4677-13
AKTBIL: 108
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-10 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in