2014-01-10, 15:11
Medlem
Facit till mina två små pyssel.

Först den lite tristare:

(FB) Enda tråden för debatt om debattörerna i F&J

A= Snellhesten
B =Gymfaggot m.m.
C= Här måste jag tyvärr meddela att jag begått ett litet fel i min ursprungliga lista så denna stryker jag helt sonika. Denna person kom med 2 ggr...och det är lite väl taskigt så stryker denna punkt helt sonika.
D. Narlysimpleton
E. Halmhatt
F. Lillskrot
G. Aegishhjalmr
H. Herr Vaken
I. Bullfetta
J. NyanNyan
K.L.M.N.O. och P. Viktim, Tverskoy, Operaio, Magiska Puffran, Intryck och Vaas.

Sen den trevligare:

A. Diciplina
B. Bjursa
C. Burros
D. theRulerOfBethos
E. Katzyn
F. KanelochSocker
G. sir Dwain
H Djupfrys
I Pharao
J.K. och L Kate80, Gubbskem och Mojokkii
M. Deriverbar ( samt även Varmare kom jag på nu)

Edit: ursäkt ev. felstavningar av namn.
2014-01-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Är jag med? I vilken av listorna? :P

Isåfall önskar jag att det vore jag som är din foxlady...

Du är M. ( här kom en liten flört men tror jag ev. får reklamvarning på den så tar bort )

Hoppas du tycker den passar lika bra på dig.
2014-01-10, 15:23
Medlem
skotittares avatar
Frågan är om Burros är en bra debattör? Han är som sagt min favoritantifeminist. Men det är mer för att jag ser att han i många andra delar har rätt ok åsikter, när det inte gäller feminism. Men som debattör vet jag inte om han egentligen inte är särskilt stark.

Och nej, jag ser inte mig själv som särskilt bra på att debattera heller.
2014-01-10, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Frågan är om Burros är en bra debattör? Han är som sagt min favoritantifeminist. Men det är mer för att jag ser att han i många andra delar har rätt ok åsikter, när det inte gäller feminism. Men som debattör vet jag inte om han egentligen inte är särskilt stark.

Och nej, jag ser inte mig själv som särskilt bra på att debattera heller.

Överlägset bäst på forumet skulle jag vilja säga och då är jag ändå fett jävla ödmjuk.
2014-01-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter

En god debattör är en som:

1.Har en åsikt och en önskan dela denna och få något tillbaks.
2. Kan hålla goda debattregler (dit hör ex. god ton, som jag anser du ofta saknar)
3. Äger intelligens och kritiskt tänkande och förmåga att resonera sig fram till något.
4. Har en förmåga att hålla debatten vid liv, dvs inte krympa, förnedra, sparka på andra utan hellre få andra att öppna upp, känna sig bekväma och få igång ett gemensamt kreativt "flöde".

Jag kan tänka mig två, max tre debattörer som uppfyller dessa kriterier. (Själv ej inräknad)

Så hur vore det om du förhåller dig till dina egna kriterier när du bedömer folks förmåga att debattera?

Jag noterar att flertalet av vilka jag anser vara de absolut sämsta debattörerna på detta forum är med på din lista, nu är självfallet inte min uppfattning spikad sanning men jag kan länka dig citat som stryker majoriteten av dessa från din lista.

Ingen av dessa är i närheten av att uppfylla någon punkt, men du lovordar dem.

Som sagt, ryggdunkartråd.
Senast redigerad av oLf 2014-01-10 kl. 17:22.
2014-01-10, 17:28
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Du finner det inte lite tragiskt att du känner dig nödtvungen att kritisera hur folk kritiserar/ bedömer andras debattstil?

Är min bedömning som får stå för mig, du kan bedöma efter ditt sätt.
Jag ser debattstil lite vidare än enbart fakta, slagfält, retorisk konst etc.
Diskussion, samspel och debatt har flera lager på samma sätt som människor är komplexa individer.

En god debattör är en som:

1.Har en åsikt och en önskan dela denna och få något tillbaks.
2. Kan hålla goda debattregler (dit hör ex. god ton, som jag anser du ofta saknar)
3. Äger intelligens och kritiskt tänkande och förmåga att resonera sig fram till något.
4. Har en förmåga att hålla debatten vid liv, dvs inte krympa, förnedra, sparka på andra utan hellre få andra att öppna upp, känna sig bekväma och få igång ett gemensamt kreativt "flöde".

Jag har gjort min lista efter alla dessa kriterier så även sådana som kanske inte är så nyskapande intellektuellt (3.) men däremot är väldigt goda på 4. får vara med. Jag tänker också inte enbart på individnivå utan lika mycket på gruppdynamik.

Ingen bra debatt med enbart pajkastning alltså, man måste hålla uppe folks spirit också. Annars kan man lika bra gå och lägga sig.

Edit: och nej jag bedömer även sådana som har väsenskilda åsikter från mig själv som goda deattörer. Therulerofbethos ex. ligger mil från mig själv åsiktsmässigt men jag har med honom på listan. Burros också med, och inga åsikter jag gillar alls. men han är en spiritspridare av stora mått.
sätt en riktig surkart med Burros en kvart så kan du se resultatet själv. Ni två är med andra ord varandras totala motsatser enligt mitt sätt att se.
Som dina allierade mysmari och Deriverbar gjorde i sina tramstrådar menar du?
2014-01-10, 23:35
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Möjligt, men jag ser inte heller meningen med att göra frågesport av det hela. Parar man ihop det med klagomålen på ofina ord så får man känslan av att hon kanske borde bege sig till laidback eller facebook istället. Det gäller förståss även de som svarar.

Satan vad dryg du är. Det är väl bara börja läsa från inlägg #1 i just denna tråd för att få en uppfattning om vad jag anser om Scotts egen debatteknik. För den sakens skull behöver jag ju inte själv bete mig som en idiot.
Och jag äger även förmåga att se mina meningsmotståndare som människor av kött och blod. Historien är oerhört rik av exempel på den smärta som är resultatet av att frångå denna princip.
2014-01-11, 01:53
Medlem
narlysimpeltons avatar
Mycket märklig tråd. Jag skiter fullständigt i hur andra debatterar. Fular de förmycket går man vidare. Skiter också i vad de säger eller tycker om mig. Likadant där. Blir det för fult går man vidare.
Att det sitter människor här och tar åt sig av personangrepp är bara märkligt. Hur kan du ta åt dig av någon du inte vet vem det är och som uppenbarligen inte vet vem du är.

Det som spelar roll är den faktiska politiken som faktiskt förs där ute i Sverige och faktiskt påverkar ditt liv. Det som är synd är att den biten får ganska lite utrymmen bland så mycket banala inlägg.

På sitt märkliga vis är dock tråden kanske ett av de större steget som den här annars stillastående debatten gjort på länge
Senast redigerad av narlysimpelton 2014-01-11 kl. 02:28.
2014-01-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag kan tänka mig två, max tre debattörer som uppfyller dessa kriterier. (Själv ej inräknad)

Så hur vore det om du förhåller dig till dina egna kriterier när du bedömer folks förmåga att debattera?

Jag noterar att flertalet av vilka jag anser vara de absolut sämsta debattörerna på detta forum är med på din lista, nu är självfallet inte min uppfattning spikad sanning men jag kan länka dig citat som stryker majoriteten av dessa från din lista.

Ingen av dessa är i närheten av att uppfylla någon punkt, men du lovordar dem.

Som sagt, ryggdunkartråd.

Käre olf, att ha åsikter om ex. debattstil är just....åsikter....det är inte att föra en debatt.
ser du?
Skilj på åsikterna i sig ( vilka som jag anser debattera si eller så) och hur jag framför detta ( debatterar)
Denna tråd just nu är en slags meta-meta diskussion. (kan ju få huvudvärk för mindre)
2014-01-11, 13:45
Medlem
Man kan väl säga att smaken är som baken och vem som tycker vad om vem anser jag fortfarande inte ha särskilt mycket med ämnet Feminism och jämställdhet att göra. Skulle möjligen platsa i Om Flashback eller i Språk - retorik.

Även om jag förstår ScottWalters intentioner med sina pyssel när nu tråden väl fanns här och hade det innehåll den hade.
2014-01-11, 14:53
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Facit till mina två små pyssel.

Först den lite tristare:

Citat:
A= Snellhesten

Levererar surt stinkande bittra inlägg som alla handlar om att feminister är orsaken till alla hans personliga problem, spelar ingen roll vad ämnet i sig är, alla hans inlägg handlar om detta.
Klarar inte vika av från denna väg alls och äger noll kapacitet följa en röd tråd eller ett resonemang
.

Intressant, kan du citera? I vilka inlägg debatterar jag mig själv istället för frågan som helhet och hur den påverkar män respektive kvinnor?

Lustigt även att jag inte kan vika ifrån någon väg när det är du själv som bevisligen hycklar i din politiska ståndpunkt. När din "rörelse" ska försvaras påpekar du hur viktigt det är att jobba med mansfrågor och hur mycket ni gör för att i något annat ämne sitta och bagatellisera något som påverkar män negativt och roa dig åt det. Nämnde jag ditt påstående att mansfrågor var något män själva behöver ta upp? Du är falsk och står på det ben som ger dig mest vinning för stunden.

När någon problemfråga belyses ur kvinnlig delaktighet, vad kvinnor kan göra för att förbättra den, så slår du dövörat till direkt, för att sedan fortsätta upprepa att det är hos mannen problemet ligger. Den heliga offerstämpeln får under inga som helst omständigheter sättas på spel.

...Men det bästa är ändå att jag inte skulle kunna följa en röd tråd eller ett resonemang, kan det bli mer ironiskt? Otaliga är de gånger som jag tvingats sitta och reda ut vad fan det är du menar för att sedan även förklara detta för dig då du inte ens själv verkar veta. Du bemöter argument som du själv antingen förvrängt eller missuppfattat och många gånger t om inte alls, för att istället ge dig på något som är offtopic och ska fungera som någon slags "vågskål" mot sakfrågan. Eller genom personangrepp. Bristen av självinsikt är monumental när du själv ska sitta och spela debattauktoritet och påpeka vilka punkter andra faller på.

Nej, vad det egentligen handlar om är att du aldrig lyckas bemöta mina argument och stör dig på sättet jag uttalar mig på - inte minst när jag synar ditt hyckleri. F ö så är jag mycket besviken över att du stavade mitt användarnamn fel...
2014-01-11, 20:05
Medlem
Citat:
Käre olf, att ha åsikter om ex. debattstil är just....åsikter....det är inte att föra en debatt.
ser du?
Skilj på åsikterna i sig ( vilka som jag anser debattera si eller så) och hur jag framför detta ( debatterar)
Denna tråd just nu är en slags meta-meta diskussion. (kan ju få huvudvärk för mindre)

Vad svarar du på egentligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in