2014-01-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pallajobb
Uppskattar att du tog dig tid att hjälpa.

Ringer försäkringshandläggaren på tisdag nästa vecka för min kommun så får han hjälpa mig.

Det jag dock är rädd för är att det är via folksam dom har. Och jag själv fick min personliga ersättning där ifrån..

Tack endå

Inga problem!

Hm, låter lite knepigare såklart, har inte varit skadehandläggare så är inte helt hundra, men min magkänsla säger mig att du borde ha rätt att få ut från den andra försäkringen också, eftersom det är två skilda försäkringar, om än i samma bolag.

Bor i Göteborg, som har Länsförsäkringar, där man kan teckna till medicinskt försäkringsskydd som komplement till olycksfallsförsäkringen. Har mitt barn försäkrat hos Länsf., och frågade ifall mitt barn vid sjukdom skulle ha rätt att få ut på både den privata försäkringen och den kommunala tilläggsförsäkringen, vilket jag enligt damen på kundtjänst skulle ha.

Men, återigen, så borde det stå i försäkringsavtalen, så ett tips är att försöka leta upp din privata och din kommuns avtal med Folksam och se ifall det finns någon förhindrande paragraf.

Än en gång, lycka till och hör av dig om hur det går!
Citera
2014-01-03, 22:06
Medlem
minaasikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pallajobb
Och du är helt säker på detta?

Är helt säker då min son fått från båda i liknande situation.
Citera
2014-01-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minaasikt
Är helt säker då min son fått från båda i liknande situation.
Okej, tack ska du ha då!

Får man fråga vad situationen gällde?
Citera
2014-01-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minaasikt
Du kan få från båda!
Uppdatering* Har snackat med dom och hela paketet. Får tyvärr ingen ersättning från kommunförsäkringen. Skulle bara få det om det var några läkarkostnader.

Suck...
Citera
2014-01-10, 15:23
Medlem
Är en försäkringen avsedd att täcka ett ansvar enligt skadeståndslagen, såsom ansvarsförsäkring, brottsskadeförsäkring, trafikförsäkring etc kan du inte få mer än vad du skulle fått enligt skadeståndslagen, dvs "full" täckning av alla skador, såväl ekonomiska som fysiska/psykiska/medicinska och merkostnader. Kompletterande försäkringar kommer således att fylla samma skada och kan inte kumuleras eftersom du då skulle få mer än full ersättning.

Är däremot försäkringen baserad på avtal/premie, såsom en olycksfallsförsäkring, utbetalas ett visst belopp vid viss förutsättning, ex-vis, 15 % av försäkringsbeloppet vid 15 % medicinsk invaliditet. Eftersom åtagandet baseras på avtal kan du ha hur många avtal -dvs försäkringar - som helst och du är berättigad till ersättning från samtliga (där förutsättningarna/avtalsvillkoren är uppfyllda).

100 % säker på detta - har jobbat med detta på såväl försäkringsbolag som på advokatbyrå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in