2014-01-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldi
Är det någon som minns vad de avlånga chokladöverdragna skummgummina med strössel utanpå hette? Eller kanske mer som gräddbulle i mitten med choklad och strössel utanpå? Fanns alltid att köpa vid kassan...
Krokofanter, jag har köpt mindre varianter inne på Godistajm här i Gävle. Som små skummlimpor doppade i choklad och dekorerade med runda stösselbollar i olika färger
Citera
2014-01-10, 07:42
Medlem
Söker namn eller tillverkare på dom ljusa "negerbollarna" med smör/sockersmak och puffat ris på utsidan.
Har bara sett och ätit dessa i Skåne/Malmö trakten.
Citera
2014-01-17, 16:29
Medlem
Tjena, nu är de så att jag letar efter en sorts chokladpralin ask som jag fick för för över 5 år sedan. Har gått och halvsuktat efter den ett tag nu, men vet inte om dom fortfarande tillverkas eller var dom finns.

beskrivningen lyder såhär: Jag tror det är en vit ask med en text som det står Praliner eller Pralines på (kommer inte ihåg om det var svenska eller något annat språk), asken innehåller 2 våningar med praliner som ser likadana ut, ungefär såhär:

http://baktjejen.files.wordpress.com/2011/10/vinter-10-11-093.jpg

Fast dom var mycket smalare, sedan var dom runda upptill med 3 "sträck" på.
Det var ljus choklad med någon sorts chokladtryffel eller toffe inuti.

Hoppas någon chokladexpert därute kan hjälpa mig hitta dessa !
Citera
2014-01-21, 17:49
Medlem
Doyouevenliftbros avatar
Har nu gått runt i flera veckor och undrat vad fan heter läskburken med rödfärg och vit skrivstils liknande textyp.

Har bland annat sett de på tv-reklam med en jultomte.
Citera
2014-01-21, 20:08
Medlem
Reddevil165s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doyouevenliftbro
Har nu gått runt i flera veckor och undrat vad fan heter läskburken med rödfärg och vit skrivstils liknande textyp.

Har bland annat sett de på tv-reklam med en jultomte.

Coca cola?
Citera
2014-02-07, 23:24
Medlem
kkurrukks avatar
Jag kom nyligen att tänka på en bananyoghurt jag åt mycket som barn(är 21) och som jag minns som överjävligt god och krämig. Jag har inte sett yoghurten i hyllorna på många år nu men kanske finns yoghurten kvar fanns med ett annat namn och en ny layout?

Som jag minns det så var det en massa tecknade humanoid-bananer på paket som gjorde saker som att åka rutschkana, gungade gungbräda, ligga i hängmatta och andra oskyldiga aktiviteter.
Jordgubbssmak fanns också om jag minns rätt.
Citera
2014-02-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkurrukk
Jag kom nyligen att tänka på en bananyoghurt jag åt mycket som barn(är 21) och som jag minns som överjävligt god och krämig. Jag har inte sett yoghurten i hyllorna på många år nu men kanske finns yoghurten kvar fanns med ett annat namn och en ny layout?

Som jag minns det så var det en massa tecknade humanoid-bananer på paket som gjorde saker som att åka rutschkana, gungade gungbräda, ligga i hängmatta och andra oskyldiga aktiviteter.

Kan det vara detta märke som jag kom och tänka på? http://www.kavli.se/produkter/yoghurt/tigeryoghurt/Pages/products.aspx

Hittade denna när jag sökte vidare, det intressanta är varumärket yangster, från arla.
http://www.barnmatsguiden.se/produkt/?product=396
Citera
2014-02-19, 07:49
Medlem
kkurrukks avatar
Vad hette den där sura frukt/godis-sprejen som såldes på tobaks butiker när en va en liten pilt?
(21 idag). Finns dem fortfarande kvar?
Citera
2014-03-09, 17:34
Medlem
raileymos avatar
Är på jakt efter sura fiskar som fanns bland lösgodiset på Obs (Coop) när jag var liten, har för mig att de fanns överallt på den tiden, men Obs är jag säker på. Fanns gula och röda men smakade likadant, gjorda av ganska mjukt gelatin i formen av fiskar, ungefär som malaco-fiskarna fast kortare och högre och utan detaljer. Täckta med surt pulver och vansinnigt jävla cp-goda.

Jag har letat efter dem här i många år, de försvann ur sortimenten redan när jag var mindre (är 25 idag, så det här rör sig om 97-00 nångång), så det är ingen lätt uppgift, men om någon dessutom vet vart man kan beställa en låda eller skicka känslofyllda brev till tillverkaren och be om en extra edition så utlovas blåsjobb inkl. rensugning.
Citera
2014-03-11, 14:12
Medlem
Försöker att få reda på namnet på några slags små runda, sfärformade kakor/snacks med typ aliens på som hade något med Cartoon Network att göra (stod på påsen).
Man köpte dem i en större blå påse typ som jättenkexen och i den påsen var det mindre förpackningar (kanske blå?) som de här små kakorna/snacksen låg i.
Dessa gick att köpa på Willys (då Rättpris) för ca 10 år sen.
Någon som vet?
Citera
2014-03-13, 20:23
Medlem
Polalons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkurrukk

Kan det vara dem här? Danino. http://www.pilegi.com/images/danino-paket2.jpg
Citera
2014-03-25, 00:42
Medlem
Elementarts avatar
Tänker på en dryck som ser ut som en blandning av milkshake och hot fudge sundae, brukar komma i ett stort glas (som kaffe latte) och ha grädde på toppen. Ganska maffig när man dricker den, någon som känner igen min beskrivning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in