2014-01-09, 23:41
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Men skrev inte Marina själv att hon inte ville vara i hemmet pga en labil inneboende? Hur får du det till att hon med glädje bjöd in män kors och tvärs?
Visst skrev hon det men det var till krustyclown som hoppade in i för att chatta i msn med M efter att M bestämt att träffa J.E den 28/7.
Citera
2014-01-09, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
M hade många kontakter med män och sommaren 2010 var hon verkligen glad på att bjuda in män.
Finns fakta på detta som tidigare lämnats in till TR.
Så nog finns det en del att kolla av.
Och marinas dejting är motivet till brottet? Vad talar för det? Kan det lika gärna ha varit en granne eller arbetskamrat eller annan person på bygden som hade hört talas om att marina förvarade stora summor pengar hemma, som FS hävdar? En random galning? Ska polisen kanske ta fingeravtryck på alla i västsverige?

Jag förstår inte den här hangupen på dejtandet. I Arbogafallet var det ett helt absurt mordmotiv som ingen kunnat tänka sig, och en gm som man inte kunnat tänka sig heller. Varför är dejtingen så trolig som mordmotiv?
Citera
2014-01-09, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför tas fingeravtryck från brottsplatser om de inte ska jämföras med folk?
Folk? De ska jämföras med misstänkta, givetvis. Bara för att man känner en person som blir mördad är man inte misstänkt.
Citera
2014-01-09, 23:50
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det skrev jag.

När de förhörs öga mot öga så är det lätt att ta fingeravtryck på en gång, eller hur? Speciellt gäller det en man som förhördes nio gånger, och som planerade ett sexuellt förhållande med Marina så fort FS var ute ur bilden. Det hade inte skadat att jämföra hans fingeravtryck, eller hur?
Varför skulle han ha ihjäl M om han planerade ett sexuellt förhållande med henne?Långsökt.

Går det att säga att fingeravtrycket är GMs?Går det att säga att fingeravtrycket sattes dit i samband med mordet?
Behöver inte vara professor för att svara nej på alla frågor.
Alltså det omtalade fingeravtrycket är betydelselöst.
Citera
2014-01-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nu förstår jag Hanssons minst sagt nervösa intryck eftersom hans klient redan har klassats som en som inte talar sanning, och då av HD.
Men hade man frågat det två nya blåbären av justitieråden så hade dom säkert sagt att talar sanning för det inte är inte bevisat att han ljuger.

Hehe.

letsdoit påpekade i den andra tråden att det är ju konstigt att man förnekar och sedan glömmer sms:et från Marinas telefon, men minns klart och tydligt de andra som droppade in senare.

(FB) Nya rättegången angående mordet på Marina Johansson, Spekeröd
Citera
2014-01-09, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Varför skulle han ha ihjäl M om han planerade ett sexuellt förhållande med henne?Långsökt.

Går det att säga att fingeravtrycket är GMs?Går det att säga att fingeravtrycket sattes dit i samband med mordet?
Behöver inte vara professor för att svara nej på alla frågor.
Alltså det omtalade fingeravtrycket är betydelselöst.
Ja det är helt komplett värdelöst. Det är avsatt i ett hem där många rört sig genom åren. Detta har retts ut många gånger men det hindrar tydligen inte att det ska vevas om och om igen.
Citera
2014-01-09, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Hehe.

letsdoit påpekade i den andra tråden att det är ju konstigt att man förnekar och sedan glömmer sms:et från Marinas telefon, men minns klart och tydligt de andra som droppade in senare.

(FB) Nya rättegången angående mordet på Marina Johansson, Spekeröd
Det där är mycket intressant. Cannabisminnet var inte så dåligt ändå.
Citera
2014-01-09, 23:57
Medlem
Citat:
Visst skrev hon det men det var till krustyclown som hoppade in i för att chatta i msn med M efter att M bestämt att träffa J.E den 28/7.

Vad jag kan läsa mig till så bestämdes ingen träff. Det var ganska tydliga svar om att avstå.
Citera
2014-01-10, 00:10
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Vad jag kan läsa mig till så bestämdes ingen träff. Det var ganska tydliga svar om att avstå.
I bilaga 8 som finns med i underlag i resningsansökan där finns chattkonversationer mellan M och J.E under ett antal månader och där framkommer det om en träff den 28/7. Finns även chatt mellan M och krustyclown som hon den 28/7 avböjde en träff med pga sin labile inneboende.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-01-10 kl. 00:15.
Citera
2014-01-10, 00:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
I bilaga 8 som finns med i underlag i resningsansökan där finns chattkonversationer mellan M och J.E under ett antal månader och där framkommer det om en träff den 28/7. Finns även chatt mellan M och krustyclown som hon den 28/7 avböjde en träff med pga sin labile inneboende.
Hur ska det nu vara egentligen?
I ena stunden heter det att Marina var osedvanligt angelägen om att bjuda hem män till sig
den här sommaren och i nästa ögonblick så är hon förhindrad att göra så med
anledning av just en labil inneboende.
Det går liksom inte ihop det här eller hur? Aningens motsägelsefullt onekligen, tycker jag allt.
Citera
2014-01-10, 00:42
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Med det återskapade sms:et sparkades varenda dörr igen för herr Svensson...
Nu är det finito. Bye bye Fidde.

Varför är det sms:et så graverande för FS? Det där MJ skriver "att hon kommer imorgon"?

Är inte så insatt så skulle vilja veta lite mer utförligt om du/ni orkar.
Citera
2014-01-10, 00:47
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur ska det nu vara egentligen?
I ena stunden heter det att Marina var osedvanligt angelägen om att bjuda hem män till sig
den här sommaren och i nästa ögonblick så är hon förhindrad att göra så med
anledning av just en labil inneboende.
Det går liksom inte ihop det här eller hur? Aningens motsägelsefullt onekligen, tycker jag allt.
Visst går det ihop om man har underlaget. I underlag som inkom till TR så visade det att M sökte dejt (bjöd hem killar till sin bostad) under juli månad samt de hon hade kontakt med via msn natten till den 28/7.
Hon bestämde träff med J.E natten den 28/7 och honom hade hon träffat ett antal gånger tidigare. Det var även han som F.S tagit fordonuppgift på.
Sen dök krutyclown upp på msn natten den 28/7 och ville träffas hemma hos henne varav hon svara att hon inte kunde pga labil inneboende.

Chattkonversationen kan man läsa om i bilaga 8.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in