2014-01-09, 23:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att det inte skadar är inte samma sak som att det tillför något. Man gör undersökningar om man tror att det tillför något, annars inte. Man resonerade likadant i arboga och därför utredde man inte allt man fann på brottsplatsen. T ex ett hårstrå, som du väl vet. Det är inget konstigt med någon av bedömningarna även om vissa ständigt ser misstänksamt på polisens agerande.
Nää, polis och åklagare i arbogafallet gick inte vidare med hårstrån som hittades på mattan där barnen låg trots att SKL erbjöd sig att hjälpa till. Åklagaren hade bestämt sig att håren kunnat blåst in.
Det som är slående och skrämmande med Marinafallet är att polis/åklagare inte går till botten med självaste brottsplatsundersökningen.
Citera
2014-01-09, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag föreslog inte hela Marinas bekantskapskrets.
Nähä, och hur många föreslog du då? Och på vilka grunder? Att de haft kontakt med marina? Var ska du dra gränsen i Marinas bekantskapskrets? Marinas arbetskamrater? Var går gränsen?
Citera
2014-01-09, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nää, polis och åklagare i arbogafallet gick inte vidare med hårstrån som hittades på mattan där barnen låg trots att SKL erbjöd sig att hjälpa till. Åklagaren hade bestämt sig att håren kunnat blåst in.
Det som är slående och skrämmande med Marinafallet är att polis/åklagare inte går till botten med självaste brottsplatsundersökningen.
Men det är väl din kritik mot samtliga polisutredningar? Att polisen inte gör tillräckligt, alltså.
Citera
2014-01-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tja har man suttit och sagt att man inget har fått en si så där 10 gånger och med 100% säkerhet, så skulle i alla fall jag anse att han ljuger. Det är vad man åstadkommer med att lägga det återskapade sms:et under näsan på honom. Glömt bort ett viktigt sms, som skulle visa att Marina va i livet?
Så fan heller att den går hem.

Det blir alltså lögn nummer ett.
Sen kommer dom andra lögnerna tätt efter varandra då han ska tala om vapen, kyrkogårdar, fordonsfrågor, pengar,Marinas telefon, kranar osv.

Han sa också att han garanterat sov då. Så det ser inte bra ut.
Jag tror det är bäst han förklarar sig mer denna gången.

3 kvinnliga hovrättsråd och en kvinnlig nämndeman och en enda manlig nämndeman.
Det ser bra ut.

Fetat:
Detta blir loket som drar de andra lögnerna i tur och ordning.
7 till antalet, när jag räknade samman sist.
Citera
2014-01-09, 23:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Den misstänkte 40-åringen satt tillsynes oberörd. Han antecknade då och då, satte på sig läsglasögon och följde med i rättegångshandlingarna.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.2239532-marina-fallet-ater-i-hovratten
Och lade in snus. Proper upptill och en lodis ner till.
Har Hansson lånat ut en skjorta tro? Eller kanske Ullared va han behjälplig med klädseln inför Hovrättsförhandlingarna.
Det va inte direkt en hit att ha jeans till detta utan man får allt klä sig bättre i en domstol.
Undrar om Lennart har något snyggt att svida upp sig med?
Citera
2014-01-09, 23:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nähä, och hur många föreslog du då? Och på vilka grunder? Att de haft kontakt med marina? Var ska du dra gränsen i Marinas bekantskapskrets? Marinas arbetskamrater? Var går gränsen?
Det skrev jag.
Citat:
Varför tar man fingeravtryck på brottsplatser öht? För att kunna jämföra med personer som kan misstänkas, naturligtvis. Vi har en hel trave män som vittnar i FUP om kontakt med Marina. Jämför deras fingeravtryck! Varför gjordes inte det?
När de förhörs öga mot öga så är det lätt att ta fingeravtryck på en gång, eller hur? Speciellt gäller det en man som förhördes nio gånger, och som planerade ett sexuellt förhållande med Marina så fort FS var ute ur bilden. Det hade inte skadat att jämföra hans fingeravtryck, eller hur?
Citera
2014-01-09, 23:32
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
M hade många kontakter med män och sommaren 2010 var hon verkligen glad på att bjuda in män.
Finns fakta på detta som tidigare lämnats in till TR.
Så nog finns det en del att kolla av.
Citera
2014-01-09, 23:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Fetat:
Detta blir loket som drar de andra lögnerna i tur och ordning.
7 till antalet, när jag räknade samman sist.

Nu förstår jag Hanssons minst sagt nervösa intryck eftersom hans klient redan har klassats som en som inte talar sanning, och då av HD.
Men hade man frågat det två nya blåbären av justitieråden så hade dom säkert sagt att talar sanning för det inte är inte bevisat att han ljuger.
Citera
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Nej, det blir ingen storslagen magi från stjärnadvokaten, denna gång heller.
Oavsett vems fingeravtryck det är, i blod eller inte så satt FS idag och ingen annan.
Helt på meriter som inte har med fingeravtrycket att göra.

Avtrycket var inte satt i blod och inte i Marinas blod.
Hmm, jag blir lite undrande där.

Om det nu inte var Marinas blod,
vems blod menar du då att det var som fingeravtrycket inte satt i?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
M hade många kontakter med män och sommaren 2010 var hon verkligen glad på att bjuda in män.
Finns fakta på detta som tidigare lämnats in till TR.
Så nog finns det en del att kolla av.

Men skrev inte Marina själv att hon inte ville vara i hemmet pga en labil inneboende? Hur får du det till att hon med glädje bjöd in män kors och tvärs?
Citera
2014-01-09, 23:37
Avslutad
Citat:
Det skrev jag.

När de förhörs öga mot öga så är det lätt att ta fingeravtryck på en gång, eller hur? Speciellt gäller det en man som förhördes nio gånger, och som planerade ett sexuellt förhållande med Marina så fort FS var ute ur bilden. Det hade inte skadat att jämföra hans fingeravtryck, eller hur?
Så polisen ska utgå från om det är lätt att få tag på en persons fingeravtryck när de bestämmer vilka de ska jämföra fingeravtrycken med? Ska de utgå från att "det kan i alla fall inte skada"?
Citera
2014-01-09, 23:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så polisen ska utgå från om det är lätt att få tag på en persons fingeravtryck när de bestämmer vilka de ska jämföra fingeravtrycken med? Ska de utgå från att "det kan i alla fall inte skada"?
Varför tas fingeravtryck från brottsplatser om de inte ska jämföras med folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in