Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Här ett gammalt inlägg om ryggsäcken från mig:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Jag mindes fel - KJ blånekar till att öht ha haft en så stor ryggsäck. Ändå säger alltså flera personer helt oberoende av varann i förhör att han visst hade det. Antingen har de drabbats av en kollektiv sinnesvilla eller åtminstone rejäla minnesfel. Eller så ljuger KJ. Och ljuger han om detta - ja då finns det bara en enda rimlig förklaring till varför han ljuger.
Det är f.ö. psykologiskt intressant detta med ryggsäcken. Den har tagits upp flera gånger, men det är aldrig någon karatespårare eller ens allmän tvivlare som vill diskutera den. Den stora detektiven Quarrel som grävt ner sig i detaljer runt tejprullar i dussinvis med inlägg har vad jag kan minnas förbigått den med total tystnad. Kan inte minnas att jag sett någon försöka förklara hur flera av hans kompisar kan ha tagit fel angående denna ryggsäck. Jag misstänker att flera av trådens flitigaste skribenter helt enkelt har förträngt den. Av det skäl jag skrivit ovan: Den må inte vara något juridiskt hållbart bevis för KJ som mördare. Men ägde han verkligen en sån där säck: Ja då kan vi i praktiken vara säkra på att han är mördaren, eller åtminstone djupt inblandad i mordet.
Jag ser oxå ryggsäcken som ett klart problem för K. Finns inte på kartan att han inte har koll på den. Därtill som ju omskrivits finns ju fiberbiten som ju nästan måste höra till denna. Hoppas de gjort analys av fiber-ryggsäck.
Sen ett gammalt långskott, kan det varit så att K och V fick sällskap av ngn, typ ME eller annan där det hela spårar ur och leder till V's död. skulle förklara en del av vittnesmål (skäggig man), hjälp med transport och städning. då skulle ju även annat fordon kunnat ha använts.