2014-01-08, 02:13
Medlem
gregory124s avatar
Tja , Hur gammal är den yngsta medlemmen i HA sthlm/sverige ?

Samt vad är ska ma säga snitt tiden i dagens HA från hangaound till fullvärdig.
Vet att på 90 talet var ca 4 år.
Tacksam för svar!
Citera
2014-01-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Genom att läsa en kommentar så tror du alltså att jag är tatuerad, fet och underbegåvad trots att du aldrig sett mig. Intressant...

Tänkte framförallt på underbegåvad då du beskriver alla i HA som "Tatueringar -CHECK
Fetto -CHECK
Underbegåvad -CHECK "
Och är ganska säker på att DU inte sett alla i HA.
Du har inte mycket koll så underbegåvad är nog rätt så beskrivande för dig!
Citera
2014-01-08, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Oj lilla HA wannabe! Ta fram näsduken o torka tårarna.

Varför det?
Citera
2014-01-08, 18:36
Medlem
staf8903s avatar
Vet inte om det varit uppe i tråden tidigare men när jag åkte förbi Toltorpsdalen i Mölndal häromdagen såg jag att HA verkat plocka ner skyltarna från sitt klubbhus. Har chaptret i Mölndal lagt ner eller flyttat någon annanstans?
Citera
2014-01-09, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagleinthesky
Tänkte framförallt på underbegåvad då du beskriver alla i HA som "Tatueringar -CHECK
Fetto -CHECK
Underbegåvad -CHECK "
Och är ganska säker på att DU inte sett alla i HA.
Du har inte mycket koll så underbegåvad är nog rätt så beskrivande för dig!

Så du menar att dålig koll är samma sak som underbegåvad?
Du vet dessutom att jag har dålig koll?
Har du någonsin sett en HA-medlem utan tatueringar?

Generalisera kan man göra när det handlar om en grupp men det finns alltid undantag som sticker ut och inte faller inom generaliseringen. Några av dina kan alltså vara smala, några atleter, några är fetare än ett vanligt fetto det hindrar inte att gruppen generellt sett är överviktiga, lata fetton.

Och på samma sätt kan det finnas begåvningsvariationer inom gruppen men trots allt kan man nog räkna den här gruppens antal högskolepoäng på ena handens tumme.

Jag är alltså underbegåvad och du har säkert en examen inom psykologi och kan bedöma någons begåvning genom att läsa några rader av dennes text. Bra jobbat!
Citera
2014-01-09, 09:29
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staf8903
Vet inte om det varit uppe i tråden tidigare men när jag åkte förbi Toltorpsdalen i Mölndal häromdagen såg jag att HA verkat plocka ner skyltarna från sitt klubbhus. Har chaptret i Mölndal lagt ner eller flyttat någon annanstans?

Kanske renovering på gång eller så har myndigheterna kommit på att dom saknar tillstånd för skyltarna...
Dom hade väl lite problem med kommunen i början Alldeles när dom flyttade in alltså.

Någon som vet mer om detta?
Citera
2014-01-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Så du menar att dålig koll är samma sak som underbegåvad?
Du vet dessutom att jag har dålig koll?
Har du någonsin sett en HA-medlem utan tatueringar?

Generalisera kan man göra när det handlar om en grupp men det finns alltid undantag som sticker ut och inte faller inom generaliseringen. Några av dina kan alltså vara smala, några atleter, några är fetare än ett vanligt fetto det hindrar inte att gruppen generellt sett är överviktiga, lata fetton.

Och på samma sätt kan det finnas begåvningsvariationer inom gruppen men trots allt kan man nog räkna den här gruppens antal högskolepoäng på ena handens tumme.

Jag är alltså underbegåvad och du har säkert en examen inom psykologi och kan bedöma någons begåvning genom att läsa några rader av dennes text. Bra jobbat!

Dålig koll? Jag tror inte du har mycket koll överhuvudtaget och att då uttala sig om en hel grupp säger mer om dig än om dom. Ta bara ditt exempel om högskolepoäng: Du menar på fullt allvar att alla som inte har högskolepoäng är underbegåvade? Såna personer som du som tror man är bättre än andra äcklar mig!
Citera
2014-01-09, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagleinthesky
Dålig koll? Jag tror inte du har mycket koll överhuvudtaget och att då uttala sig om en hel grupp säger mer om dig än om dom. Ta bara ditt exempel om högskolepoäng: Du menar på fullt allvar att alla som inte har högskolepoäng är underbegåvade? Såna personer som du som tror man är bättre än andra äcklar mig!

Såna personer som tror sig vara bättre än andra äcklar dig men samtidigt står du och kallar mig underbegåvad? Jag har inte ännu ifrågasatt din intelligens offentligt. Inte ens om du är medlem i HA så har jag ifrågasatt din intelligens utan bara gruppens genomsnitt.

Vem har sagt att man inte kan vara intelligent utan högskolepoäng? Precis som det även finns idioter med högskolepoäng men du försöker fortfarande rikta in dig på enstaka individer i en generaliserad diskussion? Hur har du den med kollen? Att ha dålig koll på ett område betyder väl förresten inte att man är lågbegåvad?

Vilken grupp tror du har flest högskolepoäng tillsammans om man jämför den lokala boxningsklubben och den lokala schackklubben?

Visst, det kan finnas nåt geni med dubbelexamen i boxningsklubben precis som det kan finnas nån riktig träskalle i schackklubben, men vi vet nog alla att det är större chans att man träffar ett geni i schackklubben.
Citera
2014-01-09, 11:15
Medlem
Buttra Molnets avatar
Vem är just nu högst i HA Sverige?
Senast redigerad av Buttra Molnet 2014-01-09 kl. 11:18.
Citera
2014-01-09, 12:14
Medlem
Antirealistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttra Molnet
Vem är just nu högst i HA Sverige?

Raffa!
Citera
2014-01-09, 12:52
Medlem
Uffeperverss avatar
Herregud, vart är världen på väg? Ha på bröllop..

http://www.expressen.se/gt/noje/dahlboms-best-man-hells-angels-medlem/
Citera
2014-01-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uffepervers
Herregud, vart är världen på väg? Ha på bröllop..

http://www.expressen.se/gt/noje/dahlboms-best-man-hells-angels-medlem/

Hur jävla svårt kan det vara att citera ur artikeln?

Kan inte mods börja införa varning till dessa jävla nollor som inte citerar ur artikel utan bara slänger upp en länk...

Citat:

När TV4-stjärnan och krögaren Anders Dahlbom gifte sig i december fanns B* Mo*vist - fullvärdig medlem i Hells Angels - på plats.

Enligt uppgift till Expressen ska han ha varit best man.

- Inga kommentarer, säger Anders Dahlbom.
Citat:
- Han har varit en ledande kraft inom Hells Angels i Göteborg i flera år. Han ingick i den första Göteborgsklubben som heter Gothenburg, men bröt sig ur 2006 tillsammans med en del andra och bildade Goth Town.
Citat:
På en av bilderna från bröllopet poserar Motörhead-trummisen Mikkey Dee bredvid B* Mo*vist. Musikern bekräftar att Hells Angel-medlemmen var best man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in