Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-08, 20:23
Medlem
Smackyheads avatar
Edit: denna text var från början under IoI men mod tyckte inte att det passade där. Eftersom det inte lika hård rasistisk hård ton här har jag ändrat första stycket.

Jag ska börja med och säga hur glad jag är över hur 2013 slutade. Efter flera år av rasistisk propaganda, växande högerextremism, debatter som influeras med en underton av rasism som den egentliga politiska korrekta synen, FICK FOLK NOG! Något hände, helt vanligt folk började mobilisera och visa att dom har fått nog. Att se så många i gemenskap på samma plats för samma budskap värmde i hjärtat. Att se 30 tal nazister tvinga backa tillbaks i skogen tack vare vanligt folks vilja fram skrikandes "inga rasister på våra gator" efter att polis inte räckte till, var mäktigt.

Inte nog med det. Expressens avslöjande om rasistiska SD toppar (som egentligen inte var särskilt förvånansvärt), fick SD att bli lite småsura. hihihi

Ja, jag ska ju inte heller glömma den fina tårta Åkesson gjorde sig förtjänt av. Tyvärr så var det inget politiskt vunnet slag för anti-rasism. Åkesson fick ta på sig offerkoftan och hjälten blev istället boven. Men poängen var ändå framförd.

År 2014 inleds nu och vi står inför ett valår där SD spekulerar storvinst, SvP hoppas komma in i riksdagen och moderaterna gör allt för att behålla maktposition. Låt inte rasismen återhämta sig inför valet. Fortsätt att vara på dom! Efter expressens avslöjanden om avpixlat så var det tyst ett tag ur rasisternas käftar. Nu har dom slickat sina sår och börjar prata sin smörja igen. Tysta dom på plats! Gå emot varje argument, visa att du inte håller med. Stå på dig din rätt att tycka annorlunda och våga säga ifrån. För varje rasistiskt argument finns det ett bättre motargument. För varje förutfattad mening finns det en öppning, en sida av myntet som är värd att visa den trångsynte.

Jag brukar få höra att det är expressens agerande, anti-rasistisk manifestation, en sådan text jag precis skrivit, som gör att Sverigedemokraterna växer. Jag säger att den som säger så håller antagligen med SD, är rasist själv, eller vill helt enkelt inte ta ställning. Det är detta argument, att vara tyst och låta rasister framföra sina åsikter som gör att SD och andra rasistiska partier växer. Det är när folk äntligen börjar agera och säga ifrån som rasisterna tystnar. Det är då du kan få en och annan att kanske tänka om. Tyvärr kommer inte alla att se sanningen, och många vill inte se sanningen, men den dagen vi slutar försöka är dagen då den svenska välfärden misslyckats. Det kan ses som långsökt, men det är dit vägen leder.

Så, fortsätt kämpa, FÖR ETT RASSEFRITT PARLAMENT! HEJ DÅ SD 2014!
Senast redigerad av Smackyhead 2014-01-08 kl. 20:37.
2014-01-08, 20:35
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
GISSA VEM SOM ÄR TILLBAKA ERA RASSEFITTOR?! Till er alla som är emot min livssyn och ska börja kasta skit, jag säger svaret till er redan nu, FUCK YOU! INTE INTRESSERAD, SÅ HÅLL KÄFT!

Så, med denna aggressiva inledning ska jag ta och vända 180 och säga hur glad jag är över hur 2013 slutade. Efter flera år av rasistisk propaganda, växande högerextremism, debatter som influeras med en underton av rasism som den egentliga politiska korrekta synen, FICK FOLK NOG! Något hände, helt vanligt folk började mobilisera och visa att dom har fått nog. Att se så många i gemenskap på samma plats för samma budskap värmde i hjärtat. Att se 30 tal nazister tvinga backa tillbaks i skogen tack vare vanligt folks vilja fram skrikandes "inga rasister på våra gator" efter att polis inte räckte till, var mäktigt.

Inte nog med det. Expressens avslöjande om rasistiska SD toppar (som egentligen inte var särskilt förvånansvärt), fick SD att bli lite småsura. hihihi

Ja, jag ska ju inte heller glömma den fina tårta Åkesson gjorde sig förtjänt av. Tyvärr så var det inget politiskt vunnet slag för anti-rasism. Åkesson fick ta på sig offerkoftan och hjälten blev istället boven. Men poängen var ändå framförd.

År 2014 inleds nu och vi står inför ett valår där SD spekulerar storvinst, SvP hoppas komma in i riksdagen och moderaterna gör allt för att behålla maktposition. Låt inte rasismen återhämta sig inför valet. Fortsätt att vara på dom! Efter expressens avslöjanden om avpixlat så var det tyst ett tag ur rasisternas käftar. Nu har dom slickat sina sår och börjar prata sin smörja igen. Tysta dom på plats! Gå emot varje argument, visa att du inte håller med. Stå på dig din rätt att tycka annorlunda och våga säga ifrån. För varje rasistiskt argument finns det ett bättre motargument. För varje förutfattad mening finns det en öppning, en sida av myntet som är värd att visa den trångsynte.

Jag brukar få höra att det är expressens agerande, anti-rasistisk manifestation, en sådan text jag precis skrivit, som gör att Sverigedemokraterna växer. Jag säger att den som säger så håller antagligen med SD, är rasist själv, eller vill helt enkelt inte ta ställning. Det är detta argument, att vara tyst och låta rasister framföra sina åsikter som gör att SD och andra rasistiska partier växer. Det är när folk äntligen börjar agera och säga ifrån som rasisterna tystnar. Det är då du kan få en och annan att kanske tänka om. Tyvärr kommer inte alla att se sanningen, och många vill inte se sanningen, men den dagen vi slutar försöka är dagen då den svenska välfärden misslyckats. Det kan ses som långsökt, men det är dit vägen leder.

Så, fortsätt kämpa, FÖR ETT RASSEFRITT PARLAMENT! HEJ DÅ SD 2014!

Det finns nästan inga rasister i Sverige. Du gapar mot väderkvarnar och visst, gör gärna det. Jag och de flesta skiter i dig i alla fall. Kritiker finns det massor av men rasister, knappast. Tänk på vilka som faktiskt betalar för ditt förespråkade elände. Var tacksam du för att vi hållit dig under armarna med skattekraft så här långt.
2014-01-08, 20:37
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Ja, det var ett brandtal.

Men du, är det inte sunt att vara kritiskt och skeptiskt inställd till ALL politik?

I grund och botten leder kritiska väljare till att politikerna måste kämpa bättre och prestera bättre. Bättre vård, bättre förvaltning av ekonomin, bättre tillgång till bostäder, bättre arbetsmarknadspolitik osv.

Varför ska man då släppa sin kritiska hållning till invandringspolitiken? Varför ska man hota de som vågar vara kritiska? För mig låter det som raka vägen till helvetet.

Invandringen från bland annat mellanöstern och Afrika har lett till att vi har importerat massor av problem som tidigare saknades i Sverige. Mer våld, mer otrygghet, mer kriminalitet och sämre kvinnosyn.

Får man inte lov att vara kritisk mot detta?
2014-01-08, 20:39
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Det finns nästan inga rasister i Sverige. Du gapar mot väderkvarnar och visst, gör gärna det. Jag och de flesta skiter i dig i alla fall. Kritiker finns det massor av men rasister, knappast. Tänk på vilka som faktiskt betalar för ditt förespråkade elände. Var tacksam du för att vi hållit dig under armarna med skattekraft så här långt.

Jo då, du exempelvis är en rasist! Speciellt när du skriver som du gör under de 2 sista meningarna. Så en fin rassestämpel på dig! Nu vill jag inte prata med dig mer, kom tillbaka efter du tänkt om. Stick!

Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Ja, det var ett brandtal.

Men du, är det inte sunt att vara kritiskt och skeptiskt inställd till ALL politik?

I grund och botten leder kritiska väljare till att politikerna måste kämpa bättre och prestera bättre. Bättre vård, bättre förvaltning av ekonomin, bättre tillgång till bostäder, bättre arbetsmarknadspolitik osv.

Varför ska man då släppa sin kritiska hållning till invandringspolitiken? Varför ska man hota de som vågar vara kritiska? För mig låter det som raka vägen till helvetet.

Invandringen från bland annat mellanöstern och Afrika har lett till att vi har importerat massor av problem som tidigare saknades i Sverige. Mer våld, mer otrygghet, mer kriminalitet och sämre kvinnosyn.

Får man inte lov att vara kritisk mot detta?

Under all Sverigedemokratisk politisk linje finns det inget som säger att dom vill lägga in mer pengar i utsatta områden. Segregering är något Sd tycker om då dom inte vill umgås med folk från annan kultur. Kritisk kan du vara och se hur (in)human flyktingpolitiken egentligen är.

Hota? Vem hotar vem? Stå på sig är en sak, att visa SD´s egentliga ideologi bland politikerna är inte hot. SD´s kritik är kritik riktat med hat. Om det vore konstruktiv kritik hade nog inte anti-rasister varit så emot SD.

Jo och på tal om kvinnosyn så brukar extremhögern vara väldigt bra på att leda (edit) förtryckarmarschen framåt. Om det är kvinnoförnedrande kulturer du syftar på så ska jag inte skydda dessa på något sätt. Men det är en sak att gå efter hudfärg och en annan sak att vara kritisk mot all kvinnoförtryck.
Senast redigerad av Smackyhead 2014-01-08 kl. 20:55.
2014-01-08, 20:55
Medlem
hazzos avatar
Förlåt men du låter som ung vänster eller grön ungdom naivismens fäste i landet. Även jag har varit där fram till mitten av 2000 talet. Vårt största slag idag är att bevara så myckrt som möjligt av välfärdssamhället som möjligt. Idag håller man på att avmontera detta med att lägga i storleksordningen 100 miljarder på en i internationell jämförelse extrem migrationspolitik.

Vänstern o miljömupparna hävdar alltid att man inte kan ställa grupper mot varandra. Men det är precis vad man gör varje gång msn gör en budget. Ska vibhöja skatten vilket alltid drabbar låginkomsttagarna hårdast, ska vi öka anslagen till skolan, eller äldreomsorgen. Det handlar alltid om att välja om man inte bor i schlaraffenland.

Varför går borgarna idag ut med att vi måste förlänga skolplikten? Vad gäller sexårsverksamheten ok för den har vi i praktiken redan. I övrigt så handlar det om att nödtorftigt på ett desperat sätt städa efter alla analfabeter vi tar in i landet. Dax för programmet klarspråk att återuppstå.
2014-01-08, 20:59
Medlem
Caesar Johansens avatar
Ärligt talat så var väl inte 2013 ett "vunnet" år för "anti-rasisterna". Hade "anti-rasisterna" vunnit, borde ju rimligen SD minskat i opinionen, några sådan tendenser finns, mig veterligen, inte. "Segrarna" är i första rummet mediala småhändelser. Även 2012 och 2011 utpekades diverse "vändpunkter" och "segrar" -- av vilka det inte blev så mycket av.
Senast redigerad av Caesar Johansen 2014-01-08 kl. 21:09.
2014-01-08, 22:11
Moderator
TheLuckys avatar
P&I --> Papperskorg. Personlig propaganda är inget allmänpolitiskt som tråd.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in