2014-01-08, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Är det någon annan än jag som tycker det är fantastiskt hur rejdar ignorerar mina inlägg som visar på att han inte vet vad han snackar om? xD

Jag personligen är trött på hans rappakalja och försöker få honom att tänka men inget verkar hjälpa Någon som har ett förslag?

Sätt vederbörande på "ignore"-listan.
2014-01-08, 08:53
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Sätt vederbörande på "ignore"-listan.

Men det är ju inget kul... Hur ska han då lära sig hur verkligheten fungerar?
2014-01-08, 10:28
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Du kan inte "lära" ett troll något, han har en agenda att reta upp folk med förvrängd information. Ignorera och fokusera på topic, att analysera hur SD presenteras i opinionsundersökningar.
Möjligen också vad som kan påverka dessa.

Under förra året var det ju flera händelser vilka lyftes fram "hårt" av media. Och också "urgamla" händelser/ickehändelser som media försökte skandalisera SD med.

Det intressanta är hur dessa gav utslag i OU. Jag tycker mig inte se någon säker koppling mellan medias "skandaliserings-kampanjer" och utslag i OU, vilket jag tycker är intressant. Hur tänker folk i allmänhet egentligen?
2014-01-08, 11:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Genom att studera det kommande valresultatet.
2014-01-08, 11:44
Avslutad
Linus Bylunds uttalande. Bra eller Anus?
2014-01-08, 12:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Han påstår tydligen att han blivit felciterad, så det är svårt att veta i nuläget.
2014-01-08, 14:06
Avslutad
Flashback går som tåget och är nu större än både SVD och DN om man kollar Alexa.com .

Faktan och gruppkänslan på Flashback är en riktig maktfaktor. Lägg därtill Avpixlat och Fria tider så blir det svårt för media att mörka allt för mycket.
2014-01-08, 14:27
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig

Uttalandet tror jag inte har så stora konsekvenser. Mustaschen och frisyren däremot kostar nog SD några väljare.
2014-01-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han påstår tydligen att han blivit felciterad, så det är svårt att veta i nuläget.

Vi kan alla läsa en text eller få upprepat en fras och mer eller mindre veta om vi har skrivit eller sagt detta. Känner man någon väl så känner man också ofta igen hur vederbörande uttrycker sig i ord, ordföljd, uttryck, tankegång etc. Nu känner jag inte alls Bylund eller ens är bekant med hur han uttrycker sig, men enligt honom så säger han att hon inte sagt det som tillskrivs honom "att det står i Koranen" eftersom han hävdar att han inte uttrycker sig så. Hans förklaring verkar trovärdig.

Slaskmedia, vilken ingen vid sina sinnes fulla bruk håller för trovärdig längre och allra minst i SD-frågan, tror jag försöker klistra så mycket skit det bara går på allt som har med SD att göra och hoppas att något fastnar hos några. Det kommer nog komma hur mycket sådant här som helst fram till valet.

Tänk om man från politiker, myndigheter och media behandlade islam, MENA, Somalier, zigenare, Balkan-drägg på samma vis som man behandlar SD. Vem vet, kanske är det bara en tidsfråga innan pendeln med full kraft slår tillbaka. Det känns som den nått toppen och är på väg tillbaka.
2014-01-08, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Uttalandet tror jag inte har så stora konsekvenser. Mustaschen och frisyren däremot kostar nog SD några väljare.
så sant som det är sagt! Linus ser verkligen inte bra ut.
hade räckt om han bara fixade en vettig frilla för att förbättra intrycket tusenfalt men nej...han måste väl se cool ut på sceenen i sitt vikingaband
2014-01-08, 15:25
Avslutad
18,6 % av männen röstar på SD enligt Yougovs undersökning. Vilket är fantastiskt. Från skolåldern kommer det ungdomar som röstar SD i ännu högre utsträckning.

problemet är kvinnorna som visserligen fördubblat sina röster från valet från typ 3,5 till nuvarande ca 7%. Men om man tittar på ex Skåne där SD länge varit stora så kommer inte kvinnorna upp till samma nivåer som männen . Även om skillnaden är något mindre.

Jag tror att det främst beror på vem som har tolkningsföreträde. Som lyckas få med sig kvinnorna. De lägger inte lika stor vikt vid strömningar eller händelser som männen.
Senast redigerad av Borglig 2014-01-08 kl. 15:28.
2014-01-08, 19:57
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Jag har sagt det förut och jag säger det igen... Du kan inte jämföra med "slutspurten" då vi inte har någon slutspurt att jämföra med nu... I genomsnitt, utöver slutspurten, fick SD 5,1% medan de i valet fick 5,7% alltså en skillnad på 11,7%(ej enheter) med december månads genomsnitt och samma omräkningsfaktor har alltså SD 11,95% vilket låter väldigt troligt ^^ Har du ett så desperat behov av att övertyga dig själv så håll till i nån "SD sjunker ryggdunkar tråd" istället för här
Du tycker inte jag bemöter dina inlägg, jag har tittat igenom dem och nåt substantiellt hittar jag inte att kommentera, men då du upprepat "man kan inte jämföra med slutspurten" varför inte?

Det ger ju ett mycket säkrare utfall då man faktiskt ser utan uträkning att det ökat mot den punkten, valdagen, som är facit för hela alltihop. Om man då tar de sista mätningarna för respektive institut och räknar samman dem så få man ett medel på 5,6

Förklara gärna annars varför man ska jämföra en månad med 32 mätningar med en med 7? http://privat.bahnhof.se/wb492673/9%20Main%20frame%20Riksdagsval.html där bilden jag hänvisat till ligger, denna alltså: http://privat.bahnhof.se/wb492673/1%20Slutspurt.gif

Nej, men ska ta jämförbara värden, en vanlig månad mellan valen får man ju ta respektive mätning och ta ett genomsnitt på dem, MEN ska man göra påstående som att det ska gå att lägga på 11,7% så får man allt vara lite mer noggrann:

Hört talas om att jämföra lika med lika? Före valet i september fanns ingen Sentiomätning http://privat.bahnhof.se/wb492673/5%20Main%20frame%20Sentio.html så den går bort i dec 2013, liksom mätningen från YouGov, att de inte fanns före valet kan kollas i Slutspurtbilden ovan. Likaså går Skop bort i sept 2010 om man ska jämföra korrekt

De siffrorna ger ett decembermedel på 9,7 och generös som jag är så lägger jag på 12 procent och landar på 10,8 %, inte på 11,95%.

Men som sagt, då jämför man också med 32 mätningar och inte en vanlig månad, så det vettigaste är att ta de sista 5,6% före valet och jämföra med decembers medel. Det är högt som det är då det nu är tre webbinstitut och inte ett som före valet. Hur går det ihop kan man undra? Jo Yougov är nya, de ingår inte i några sammanräkningar från tidigare, se http://privat.bahnhof.se/wb492673/1%20Slutspurt.gif. Och Sentio har BLIVIT ett webbinstitut, före valet hade de telefonintervjuer (och webbenkäter)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in