2013-12-30, 15:20
Medlem
Ni som åkt genom tullen utan att det varit någon tullpersonal där o kollat: Vid vilken tid på dygnet var det? Vilken veckodag var det? Och var det i Helsingborg, Bron, Trelleborg eller annan plats?
Citera
2013-12-30, 19:11
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskiroka
Ni som åkt genom tullen utan att det varit någon tullpersonal där o kollat: Vid vilken tid på dygnet var det? Vilken veckodag var det? Och var det i Helsingborg, Bron, Trelleborg eller annan plats?

Just nu är det faktiskt rätt dött; gled igenom helsingborgstullen nu i eftermiddags. Båtarna var halvtomma både fram och tillbaka, och tullarnas kur ekade övergivet tom.
Citera
2014-01-02, 02:36
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke-K
Kolla även på Trelleborg-Sassnitz. Färjan tar ca 4 timmar och är billigare än HH-RP, 299-499 kr tor. Borde bli ca 6 timmar med bil för er ner till Trelleborg.
Kör strax efter midnatt, så är ni nere lagom till morgonfärjan 7.45 och kan slagga några timmar på båten. Av och handla på kajen, sen på båten igen och vila inför hemfärden, så behöver ni inte övernatta.
Pris:
max 500 kr + 110 mil bensin (det vet du själv hur mycket den drar)
HH-RB:
999 kr + 140 mil bensin

Detta låter som ett mycket bra alternativ. Vet du hur priserna är i Sassnitz jämfört med de i Burg?
Citera
2014-01-03, 12:42
Medlem
JogoBonitos avatar
Någon som vet exakta vikterna på 1l absolut och 1l Baileys ?

Vilka är de godaste starkvinerna?
Citera
2014-01-04, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Detta låter som ett mycket bra alternativ. Vet du hur priserna är i Sassnitz jämfört med de i Burg?
Sassnitz har ju inte alls utbudet av gränsbutiker som Burg har, endast Stenas bordershop på kajen. I övrigt är det ju vanliga tyska butiker som gäller. Stenas bordershop har dessutom betydligt smalare sortiment än Scandlines shop i Puttgarden.
Priser tycker jag i stort sett är liknande. Såg att de tar 9.95 Euro för 1 L Absolut eller Gordon's gin i Sassnitz bordershop nu, däremot inte så många erbjudande på 3 flak öl.
För den normalbunkrande skåningen tycker jag Sassnitz är mest bang for the bucks nu. Kanske inte om man kör uppifrån landet eller skall köpa väldigt mycket.
Citera
2014-01-06, 15:00
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
tänkte åka till Tyskland på spritresa, fylla en skåpbil med en polare,
lite frågor:
är bordershop billigast? Vi åker från skåne och vill liksom inte köra ner till berlin för spara 50kr om ni fattar.

Sen även tänkte jag höra om man skall säga i tullen att det är ens egen sprit allt och att man ska ha fest/bröllop eller skall man säga att det är till några polare också? kan kolla upp det själv men om någon vet här redan så vore det enklare!
Citera
2014-01-06, 16:27
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
tänkte åka till Tyskland på spritresa, fylla en skåpbil med en polare,
lite frågor:
är bordershop billigast? Vi åker från skåne och vill liksom inte köra ner till berlin för spara 50kr om ni fattar.

Sen även tänkte jag höra om man skall säga i tullen att det är ens egen sprit allt och att man ska ha fest/bröllop eller skall man säga att det är till några polare också? kan kolla upp det själv men om någon vet här redan så vore det enklare!

Spelar ingen roll vad ni har för argument egentligen om ni ska fylla en skåpbil. Stoppar de er med dessa mängder beslagtar de spriten garanterat.

Men ska man säga något så ska man säga att det är till sig själv och familjen
Citera
2014-01-06, 17:13
Medlem
Åker ni fast med en fullastad skåpbil blir det troligen fängelse o alla varor i beslag. Visst, ni kan ta med er en hel del öl o vin men inte mycket sprit. Enligt vad jag har hört har tullen blivit mycket hårdare på särskilt spriten (o släpper högst igenom 20 lit sprit per person lite beroende på hur mycket annat ni har handlat). Och att åka med en lastad skåpbil drar givetvis till sig tullens ögon.

"För stora privata fester" gäller omvänd bevisbörda ...så hyr en lokal, tryck upp några hundra inbjudningskort, samt se till att ha en mycket omfångsrik gästlita att visa upp...
Citera
2014-01-07, 13:00
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskiroka
Åker ni fast med en fullastad skåpbil blir det troligen fängelse o alla varor i beslag. Visst, ni kan ta med er en hel del öl o vin men inte mycket sprit. Enligt vad jag har hört har tullen blivit mycket hårdare på särskilt spriten (o släpper högst igenom 20 lit sprit per person lite beroende på hur mycket annat ni har handlat). Och att åka med en lastad skåpbil drar givetvis till sig tullens ögon.

"För stora privata fester" gäller omvänd bevisbörda ...så hyr en lokal, tryck upp några hundra inbjudningskort, samt se till att ha en mycket omfångsrik gästlita att visa upp...

källa tack!

ska inte ha någon fullastad skåpbil, men var det jag tänkte familj, samma som cigarretter. Aja tack!
Citera
2014-01-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
källa tack!

ska inte ha någon fullastad skåpbil, men var det jag tänkte familj, samma som cigarretter. Aja tack!
Innan skrev du att du skulle "åka till Tyskland på spritresa, fylla en skåpbil".

Sen fattar jag inte vad du menar med det andra du skrev, men om du åker för att smuggla och sälja vidare lär det vara rätt genomskinligt för tullaren, de har nog sett rätt mycket i form av "bevis" på personligt bruk.
Citera
2014-01-08, 08:38
Medlem
Exakt vart går gränsen ungefär när det inte anses som personligt bruk, tror ni?

Ponera att två gubbar som åker ned och tar hem 80 flak öl, 50 liter sprit och några stycken BiB vin; låter det mycket i era ögon?
Citera
2014-01-08, 09:27
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Drama.
Exakt vart går gränsen ungefär när det inte anses som personligt bruk, tror ni?

Ponera att två gubbar som åker ned och tar hem 80 flak öl, 50 liter sprit och några stycken BiB vin; låter det mycket i era ögon?

Mina ögon är halvdöva, men det där låter som att ni dansar precis innanför övre gränsen. 40 flak öl och 25 l sprit per skalle är rätt mycket, men inte värre än att man kan förklara det med att man är storkonsument och bara åker nån gång om året. Borde gå vägen om ni inte råkar ut för nån riktig surdeg i uniform. Däremot bör ni ju räkna både en och två gånger på vikten, för där kan man torska ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in