Citat:
Ursprungligen postat av
OY
FUP s.277
Bilden på den gröna fibern, var kommer den ifrån? Iaf består den av syntetmaterial, de mindre fibrerna består av växtmaterial, troligen därför att den har suttit på en sån här
http://www.arcturusgear.com/delta-ghillie-suit/ .

vilken oftast blir nerlusad med gräs, mossa och andra växter, det är i spenaten man använder den.
FUP s.1328
J*rgen uppger att Ki*ba har en "Ghilliesuit" som är en overall med påsytt kammonät. Den är J*rgens men Ki*ba har lånat den så den borde vara i Ki*bas lägenhet.
FUP s.290
I KJ garderob hänger det en sådan, dock konstruerad av nät, men jag misstänker att en sådan som på bilden i länken har transporterats i det bärhjälpmedel som KJ använde, den saknade Bergens ryggsäcken t ex., eller så har fibern hamnat på likdelar när det förpackades i t ex. en plastsäck som en sådan ghillie har förvarats i.
Ett alternativ är att kroppen har förvarats utomhus camouflerad med en ghillie, KJ var teamets utbildare i fortifikation och camouflage, han var expert på kamouflering.
Såvida inte herr B*rg med fru brukar använda ghillies när de hämtar vatten i Lakaträsk utgår jag ifrån att de är helt oskyldiga i det här fallet, de har ingenting med saken att göra mer än att frun blandade in familjen på ett mycket obetänksamt sätt.
KJ är i mina ögon sett inblandad i någon del av mord och styckning, helt övertygad om det nu.

Det är ju ochså möjligt att M Engrun* (*=d) som puttade till VBs ena ben, med sin fot/stövel, då han och MP hittade benen, har avlägsnat nått grönt fiber, han satte sig ochså på huk vid benen och petade på ena benets benipa mmed sin kniv (Idioten !!!) och på sidan 55 i FUP ser man att ME hadde camuflage byxor på sig bla militärgrön färg, jag kan inte se vilken färg hans tröja har iom att bilden är för mörk, och frågan är om han hadde desutom hadde annat camuflage/grönt på sig?
Och iom att KJs "Ghilliesuit" fanns i KJs lägenhet vid husransakan så har polisen väl kollat om fibern hittad på benet stämmer med "Ghilliesuit" fibren, och om de visade sig var samma sorts fiber så tror jag nog att Dupong & Dupont hadde ropat ut det under rättegången.
Summa sumarum; KJs "Ghilliesuit" kan nog uteslutas som källa till det gröna fibret som hittades på VBs ena ben.
Desutom om, som några nu säkerligen vill påpeka, fibret skulle ha kommit från en evt camuflage ryggsäck (den som påståss att KJ haft och som skulle fattas, vet dock inte om det är helt sant?) då borde det ju ha hittats fler små gröna fiber, om inte på VBs ben, så i alla fall på golvet i Gula Huset där benen hittades, och det kan väl inte härska någon tvivel om att golvet, där benen hittades, har dammsugits av crim-teknikerna och materialet undersökts noga eller hur?
Så igen, summa sumarum; evt camuflage ryggsäck är nog HELLER inte källa till det pyttelilla gröna fibret.
AJIMHO (All just in my humble opinion)