Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Precis. Sen blir det en tolkningsfråga. Ta Lambertz som ansåg att det fanns övertygande teknisk bevisning mot TQ. Hunden Sampo har markerat det mesta men man har inte hittat ett jävla dugg.
Det va Lambertz tekniska bevisning.
Hundens markering är en indikation, hittar man inget så hittar man inget, så enkelt är det. Du kan aldrig bevisa att ett lik eller vilket lik som har legat i bilen om du inte kan hitta något konkret, men det är en indikation och det räcker långt, i synnerhet för att få bekräftelse på att en hypotes är riktig. Det kan bl a. hjälpa till att bygga en händelsekedja eller bekräfta ett antagande. En markering säger inte heller att det har legat ett lik eller delar från en död kropp på platsen. Ett föremål som har varit i kontakt med liket kan ha legat där markeringen görs osv.
Markeringen visar var teknikerna bör söka efter ledtrådar eller inte, se det så.
Jag är jäkligt trött på att höra om den där Sampo. För det första är jag inte insatt i det fallet i detalj, för det andra så betyder en markering inte att det finns något konkret att finna, varför ska det vara så jäkla svårt att förstå, doftmolekyler kan inte plockas så som man plockar äpplen och päron.
EDIT;En snabb googling på Sampo och Lambe*tz säger mig att det finns indikationer på att hunden var en privathund inlånad på K*ast initiativ, jag har hela tiden anat att det var något som inte stämde och nu förstår jag som de flesta andra att Lambe*tz är en bluff, tyvärr förstår inte de flesta varför, de kan för lite om hundar.

Att du ens tar upp en sådan hund i en jämförelse med hundarna i fallet VB säger mer om dig än om hundarna. Var Sampo certifierad och godkänd, fanns den kvalitetsstämpeln på Sampo? Så länge vi inte känner till hundens status så kan vi lika gärna jämföra med vilken hund som helst. Nej, det där Sampotricket har jag aldrig gått på tidigare, inte den här gången heller. Sampo används som argument av folk som har en väldigt liten kunskap och förståelse för hur en hund fungerar.
Hundarna i det här fallet är godkända och kvalitetssäkrade, det är inte bara ett papper man delar ut hur som helst, jag försäkrar dig.