2014-01-07, 22:50
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOK
Kommer banken kontakta mig (ringa/skicka brev) innan de genomför transaktionen för att säkerhetsställa att inget är skumt är på gång eller struntar de i det?
Jag kommer ju trots allt ändå verifiera mig med min bankdosa...
Hur många svar behöver du? Alla har ju gett dig samma svar. Nej, du hamnar inte i någon knipa, och nej, banken skiter högaktligen i dina köp av valuta. Dom kommer således inte kontakta dig.
Citera
2014-01-07, 23:01
Medlem
Citat:
Kommer banken kontakta mig (ringa/skicka brev) innan de genomför transaktionen för att säkerhetsställa att inget är skumt är på gång eller struntar de i det?
Jag kommer ju trots allt ändå verifiera mig med min bankdosa...

Har du något att dölja, eller varför är du så nervös?
Citera
2014-01-07, 23:16
Medlem
psyDucks avatar
TS beter sig som om han gör något olagligt. VARFÖR skulle banken bry sig om vad du gör med dina pengar som du lånat från en annan bank, så länge det inte är uppenbart att du ska göra något fuffens?

Det absolut värsta som kan hända (men med all sannolikhet inte händer) är att banken ringer dig och frågar om allt står rätt till, eftersom att du helt plötsligt gjort ett "stort" uttag. Då säger du - ja allt står rätt till, jag ska köpa bitcoins för hela slanten. Då säger de - ok, då vet vi. Ha en fortsatt trevlig dag.

Så är det inget mer med det.

Vad annars hade du tänkt dig skulle hända?
Citera
2014-01-07, 23:56
Medlem
grabben bitcointåget har redan gått .
Citera
2014-01-08, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Banken skiter i vad du gör med pengarna. Du bryter inte mot någon lag, om de skulle fråga något så är det bara att säga som det är.

Edit: Sen vill jag även gärna förtydliga att jag tycker att detta är vansinnigt. Köp gärna bitcoins, jag har själv gjort det, men belåna dig för fan inte.
Bankerna gillar inte BTC eftersom det gör deras tjänster överflödiga, SEB t.ex vill inte ha kunder som har med BTC att göra. Förövrigt efterblivet att låna för att investera i en valuta ja, speciellt när valutan ligger nära sitt högsta, men den kommer stiga, och TS kommer säkert tjäna pengar.

Men det är inget jag hade gjort personligen.
Citera
2014-01-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidinho
grabben bitcointåget har redan gått .
Lätt att säga, tror inte det kommer skjuta i pris som det gjort förr, men stiga kommer de nog göra. Efterfrågan och tillgång vet du.
Citera
2014-01-08, 00:31
Medlem
WhiskeyTangos avatar
Citat:
Tja och tack för snabba svar.

Jag kan väl avslöja att pengarna kommer från ett blancolån och jag ska satsa dessa pengar i bitcoins, pengarna är inkomna från en av de banker som finns bland de topp 5 högsta sökresultaten när du googlar "blancolån".

Friskt vågat, hälften vunnet!

Jag tog också ett rejält lån (dock ej blanco..) och satsade det mesta på BTC och det har ju gått bra minst sagt.. tror vi ska upp till 5000 USD till nästa årsskifte så jag tror du gör helt rätt, men jag förstår alla som tycker det låter helt sjukt
Citera
2014-01-08, 00:39
Medlem
Whaaaaaaaaaat, retarded eller vad?

Förstår inte, de kommer inte ens märka att du köper bitcoins, antar att det är som en aktie eller annan någon valuta. Jag spekulerar dagligen aktier/valutor/råvaror får några hundratusen, största enskilda affären är på närmare en miljon. Du får göra vad du vill för pengarna, de vet, det är ju din egendom.
Citera
2014-01-08, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subparticle
Jasså (kanske inte för dig)
Man kan inte göra en kontantinsättning på 10k utan att förklara var pengarna kommer ifrån.

Det har jag gjort flertal gånger. Aldrig nånsin har jag behövt säga varifrån pengarna kommer ifrån.

Svaret är spelvinster, för er som undrar.
Citera
2014-01-08, 06:09
Medlem
Ingen bank kommer bry sig om du spenderar dina 500k.

Däremot är Swedbank kända för att spärra konton hos kunder som bedriver handel med Bitcoins!

Se:
Swedish bank freezes account after she sells 5 BTC
Senast redigerad av Sotashi 2014-01-08 kl. 06:14.
Citera
2014-01-08, 08:13
Medlem
Bennermanns avatar
Det är inte en jävel som bryr sig
Citera
2014-01-08, 08:45
Bannlyst
Idiot o köpa Bitcoins nu.. känns som toppen är nådd precis som med Tulpanerna i Holland på 1600-talet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in