2014-01-07, 17:10
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La-Perla
Uteslutet är det väl inte?

Jag själv är kvinna. Jag är 170 lång.
Jag har totalt haft 5 partners och dessa längder har de haft:
171, 175, 177, 178, 182.

Varför det mestadels blivit "kortare" killar?
Ingen aning faktiskt då det förmodligen varit en ren slump eftersom jag blev attraherad av personen i fråga och inte deras längd. Men nu när jag tänker efter så är jag väldigt nöjd med att ha en partner som har någorlunda samma höjd som jag då det är mer behändigt om man ska pussas och kramas eller helt enkelt bara se in i den andres ögon.

Tydligen har längden spelat så stor roll att du lagt det på minnet.
Citera
2014-01-07, 17:11
Medlem
lil richs avatar
Jag hör ofta tjejer uttrycka nästan hatiska känslor mot killar i deras längd. Men det verkar mest bero på skräcken att känna sig maskulin hos tjejerna. Jag hör ibland längre tjejer prata om hur de inte har för höga klackar på sig så att de kommer upp i samma höjd som sin kille. Det verkar mest bero på deras osäkerhet, även om de säkert gör det för sin killes skull också… Ingen vill ju se för kort ut trots allt…
Citera
2014-01-07, 17:26
Medlem
Vad menas med "lång" i sammanhanget? En man av medellängd är ca 15 centimeter längre än en kvinna av medellängd.

Och jag skulle påstå att det är ungefär lika sällan som man ser en kvinna på 1.50 ihop med en man på 1.90 som man ser en man på 1.50 ihop med en kvinna på 1.90.
Citera
2014-01-07, 17:28
Medlem
La-Perlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Enbart enstaka undantag, eller vill du att jag ska ge exempel på 50 000 förhållande där mannen är minst 10cm längre? Skulle tippa på att det ligger i den skalan, 50 000:1 där mannen är 5-10+ cm längre vs där kvinnan och mannen är lika långa

Ja, jag är med på att det är undantag men det är ju inte så konstigt då det skiljer nästan 10 cm mellan kvinnors och mäns medellängd världen över.
Källa: Wikipedia

Jag försöker bara påvisa att det inte är en regel för oss kvinnor att gå efter längre män. Jag har sällan hört hur tjejer lägger någon vikt i det men det blir väl antagligen så eftersom männen i snitt är längre och då har man ju inte mycket att välja mellan.

När jag sätter på mig klackar så blir jag 182 och är ofta längre än många killar på krogen. Men inte fan bryr jag mig om det, bara de har en fint ansikte och en personlighet som matchar.

Vad jag försöker belysa är helt enkelt att alla kvinnor attraheras inte av samma sak. Inte ni män heller.
Citera
2014-01-07, 17:37
Medlem
Barbus avatar
Många killar har ju detsamma fast för petite/korta tjejer.

Är kille men är själv helt längd-blind.

Ser jag en snygg kort tjej tänker jag ibland att det vore härligt med en nätt liten brutta.

Ibland tänker jag hur läckert det varit med en rejäl lång donna.

Förstår inte hur man kan bry sig om längd, det är det mest irrelevanta tycker jag. Kilon, fettprocent, hudkvalité, ansiktsstruktur etc är sånt som går så långt före längd att längd ter sig irrelevant i sammanhanget.
Citera
2014-01-07, 17:38
Medlem
Manuls avatar
Enligt wikipedia så är den genomsnittlige Svenske mannen 14cm längre än den genomsnittlige kvinnan. Det är med andra ord inte konstigt att de flesta kvinnor har en längre man. Det är helt enkelt inte möjligt för majoriteten för kvinnor att hitta en jämnlång man. Hur kan ni få det till en feministisk konspiration, eller till ett förtryck? Driver ni med oss eller är ni seriöst efterblivna?
Citera
2014-01-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Enligt wikipedia så är den genomsnittlige Svenske mannen 14cm längre än den genomsnittlige kvinnan. Det är med andra ord inte konstigt att de flesta kvinnor har en längre man. Det är helt enkelt inte möjligt för majoriteten för kvinnor att hitta en jämnlång man. Hur kan ni få det till en feministisk konspiration, eller till ett förtryck? Driver ni med oss eller är ni seriöst efterblivna?
En intressant notering är att 14 cm också är ett snitt på penis längd.
Citera
2014-01-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
En intressant notering är att 14 cm också är ett snitt på penis längd.

En man är alltså precis en penis längre än en kvinna.
Citera
2014-01-07, 17:56
Medlem
Under---18s avatar
Längre = 5cm Nej längre betyder större än något som är svårt att märka
Citera
2014-01-07, 18:06
Medlem
563f7031s avatar
Därför att svenska män numera är feministindoktrinerade toffelhjältar vars enda positiva attribut sitter i själva längden och som resultat har vi fått manlig befolkning av långbenta fjollor som går omkring och tror att de har mer sex appeal än en "dvärg" som Jason Statham, eftersom han inte råkar vara över 2,03 m.
Citera
2014-01-07, 18:09
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Ämnet är direkt kopplat till feminism. Om nu inte kvinnor söker efter en ledare, utan allt är en social konstruktion, varför går då tjejer uteslutet efter långa killar?

Gör alla tjejer/kvinnor det då?
Citera
2014-01-07, 18:18
Medlem
Nycticoraxs avatar
Som mycket annat tror jag det är en blandning av tradition, biologi och generella längdskillnader mellan män och kvinnor.

Det är alltså ganska statistiskt logiskt den mannen kvinnan väljer är längre. Men är det det enda? Nej tror inte det. Längden på mannen är för kvinnorna kanske lika som kvinnohöfter/tuttar är för män. Nu behöver man inte välja strikt efter det, därför att vi har utvecklats att uppskatta andra kriterier, som intelligens och uppförande etc. Därför kan vi alltid se fall som går tvärt emot normen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in