2014-01-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Har du bränt upp ben någon gång?
Alltså eldat ben tills det bara blivit aska?
Det går knappt med en vanlig lite brasa.

Har inte eldat ben till aska. Håller med om att det (nog) kräver en ordentlig brasa. Men det är ju just det som är, enl ödehusbrännarteorin, själva poängen; att kreera en sjuhelsikes brasa. En brasa i vilken VB:s kroppsdelar hade blivit såpass brända/destruerade att garanterat ingen +1 DNA hade påträffats och ej heller dödsorsak hade kunnat fastställas.
Fallet Mats A var nog inte obekant för KJ.
Citera
2014-01-07, 10:42
Medlem
Så kom då resultatet av RPU.:n Kj bedömes inte vara psykisk sjuk varken vid tiden för brottet eller nu.Han kommer då att överlämmnas till kriminalvården.Dett öppnar helt nya perspktiv.
Citera
2014-01-07, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
På vilket sätt gör delen av förhöret som Quarrel postade att misstankarna mot KJ minskar och att karatetränaren framstår som mer skyldig?

Det visar inget annat än att MB möjligtvis brukar vara otrogen.
Citera
2014-01-07, 10:46
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
På vilket sätt gör delen av förhöret som Quarrel postade att misstankarna mot KJ minskar och att karatetränaren framstår som mer skyldig?

Inte på något sätt alls utan jag hyllade Quarrell för hans insats i denna tråd överlag, sedan är ju all information vi kan få bra.

Att MB instinktivt ljuger om allt och är ett rövhål av rang har redan framkommit men det gör ju inte honom till en styckmördare.

Jag tycker personligen det finns lite humor i att standardsvaret är "Nej" och så fort man blir överbevisad är standardsvaret 2-3 ggr, hade varit en rolig sketch.
Citera
2014-01-07, 10:47
Medlem
Spindelfridas avatar
Och här kommer länken: KJ döms till fängelse!

http://nsd.se/nyheter/lulea/22-aringen-doms-till-fangelse-8160848.aspx
Senast redigerad av Spindelfrida 2014-01-07 kl. 10:49.
Citera
2014-01-07, 10:48
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Inte på något sätt alls utan jag hyllade Quarrell för hans insats i denna tråd överlag, sedan är ju all information vi kan få bra.

Att MB instinktivt ljuger om allt och är ett rövhål av rang har redan framkommit men det gör ju inte honom till en styckmördare.

Jag tycker personligen det finns lite humor i att standardsvaret är "Nej" och så fort man blir överbevisad är standardsvaret 2-3 ggr, hade varit en rolig sketch.

Ok, tack.

Senaste nytt här: http://www.nsd.se/nyheter/lulea/22-aringen-doms-till-fangelse-8160848.aspx
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Så kom då resultatet av RPU.:n Kj bedömes inte vara psykisk sjuk varken vid tiden för brottet eller nu.Han kommer då att överlämmnas till kriminalvården.Dett öppnar helt nya perspktiv.

Den 15/1 återupptas huf.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/22-aringen-doms-till-fangelse-8160848.aspx

Sen som vanligt
Citera
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:

Vilka implikationer medför detta mer än för straffsatsen?

Personligen tycker jag det gör motivbilden än mer oklar men vad vet jag.
Citera
2014-01-07, 10:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Det öppnar för det perspektiv jag berättade om redan för ett par månader sedan ..
Citera
2014-01-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Skulle en mördare som var ute för att sätta dit KJ lämna så vaga spår som skulle kunna tolkas vara avsatta av offret själv? Varför inte lämna en hel kroppsdel som inte ger utrymme för annat än mord?
Mördarnas målsättning var att försöka få KJ som misstänkt och då gällde de att ge en lagom dos avledande spår, om dosen var för stor fanns risken att det blir bakslag. Vad man kan inse var det rätt dos, åklagarna gick på spåret med hull och hår och fick många medlöpare med sig också.
Sedan hamnade de i en återvändsgränd med det här blodspåret och sedan var fallet kört. Åklagarna har inte haft någonting annat att komma med än det här blodspåret.
Man måste också se i sammanhanget placeringen av kroppsdelarna, jag anser det var medvetet de placerades ut på olika ställen. Om alla kroppsdelarna hade placerats på ett ställe kunde det ha tagit lång tid innan de hittades, vad som gjordes var att vissa delar placerades ut i naturen och vissa i Gula Huset, som skulle medföra att de hittades snabbare.
Det som fanns i Gula Huset hade hittats förr eller senare och var en gardering.
Mördarna visste om att söket skulle ske i närheten av KJ:s bostad och mot Sävast där VB försvann, därför var det inte slumpen att kroppsdelarna placerades där de hittades.
Åklagarnas utredning passade bra in för mördarna, den kom relativt snabbt igång och gick sannolikt efter det spår som de stakat ut.
Citera
2014-01-07, 10:53
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det öppnar för det perspektiv jag berättade om redan för ett par månader sedan ..

Alltså är KJ inte heller psykopat som du så envist hävdat...
Citera
2014-01-07, 10:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Alltså är KJ inte heller psykopat som du så envist hävdat...

Han har en personlighetsstörning, inte en psykisk störning/sjukdom. Han är med all sannolikhet psykopat. Diskutera inte inom områden du inte kan.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-07 kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in