Citat:
Ursprungligen postat av
rejdar
Släpp den där jävla myten nån gång, alla institut tillsammans gav SD 5,6 i sina sista mätningar före valet.
http://privat.bahnhof.se/wb492673/1%20Slutspurt.gif och såpass högt trots att det bara ett institut som körde webb (och låg alldeles för högt) Detta betyder att om alla andra låg för lågt och ett låg för högt, så låg de låga väldigt nära -och närmare än den som låg för högt.
Rejdar du drivs av illvilliga politiska syften. Det är ett faktum att webbinstituten är mycket mer tillförlitliga när det gäller opinionssiffrorna. Telefoninstituten gör ju bort sig själva när deras egna webbinstitut som dessutom inte är självrekryterade visar på mycket högre siffror.
Sifos webbmätning under Almedalen visade på 11% har jag för mig. En siffra SD aldrig varit i närheten i Sifos tele mätningar.
Novus webbmätningar har visat siffror på 14-14,6% under året. Medans Novus telefon uppvisat som max 10,4.
Yougov anser jag är den mest tillförlitliga institutet . Där har siffran legat på mellan 11,5-12,9%.
Demoskops telefoninstitut har haft 11,6-11,9 som rekord. Dessa dagar har stigmat släppt som Almedalen exempelvis.
Många håller med SD:s åsikter. Vilket kommer att visa sig under valnatten..