2014-01-06, 17:21
Medlem
Prototyps avatar
Jag skulle behöva lämna drogtester för att bevisa min drogfrihet. Nuff said.

Problemet är att jag är medicinerad med narkotikaklassad psykostimulantia och lite annat krafs.

Min psykriatriker skulle av allt att dömma helst vilja klippa mina mediciner och sätta mig på antidepressivium och starka antihistaminer.

Om jag kommer till min psykriatriska mottagning och ber att få lämna drogprover, så innebär bara det i sig en stark misstanke om missbruk.

Misstanke om missbruk=stora problem!

Problem som: ifrågasättande/vilkorande av fortsatt medicinering, rödflagg i journaler, svårigheter att få ut adekvat medicinering i framtiden.

Hos de olika stödgrupper som finns (typ NA) registreras man.

Att köpa och utföra testen själv är inte aktuellt.

Vad återstår? Privatläkare?

Jag vill bevisa min renhet utan att det ger konsekvenser!

Förslag?
Citera
2014-01-06, 17:34
Medlem
viperstings avatar
Vem vill du visa dig drogfri för?
Citera
2014-01-06, 17:53
Medlem
Prototyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vipersting
Vem vill du visa dig drogfri för?

Jag vill helst inte gå in på vem eller varför, men låt oss säga att det är ett villkor.
Citera
2014-01-06, 18:08
Medlem
shrimpflavors avatar
Omöjligt.
Citera
2014-01-06, 18:40
Medlem
Prototyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrimpflavor
Omöjligt.

Är det så illa verkligen?

Om någon bara som exempel, vill motbevisa grundlösa anklagelser om drogmissbruk, så går inte det utan att bli misstänkliggjord och rödflaggad inom vården/myndigheter?
Citera
2014-01-06, 19:07
Medlem
Hur många test vill du göra? Så satans dyrt kan det inte vara att köpa hem ett gäng tester för att visa att du inte har något som du ej får i kroppen.
Citera
2014-01-06, 19:16
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prototyp

Hos de olika stödgrupper som finns (typ NA) registreras man.

Nej, det gör man inte.
Citera
2014-01-06, 20:17
Medlem
Prototyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-
Hur många test vill du göra? Så satans dyrt kan det inte vara att köpa hem ett gäng tester för att visa att du inte har något som du ej får i kroppen.

Jag tänkte väl lämna 1-3 prover i veckan tills lynchstämningen mattats av.

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nej, det gör man inte.

Det var inte så de sa till mig över telefon, man var tvungen att "skriva in sig" på deras behandlingsplan. Det funkade alltså inte att bara gå dit typ 3 ggr i veckan, pissa på en sticka och betala.
Citera
2014-01-06, 20:20
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det var inte så de sa till mig över telefon, man var tvungen att "skriva in sig" på deras behandlingsplan. Det funkade alltså inte att bara gå dit typ 3 ggr i veckan, pissa på en sticka och betala.

Då var det nog ett behandlingshem eller liknande. Inte NA.
NA/AA och liknande kostar inget och ingen registreras. Det heter Anonyma Narkomaner/Anonyma Alkoholister.

http://www.nasverige.org/
http://www.aa.se/om-aa/
Citera
2014-01-06, 20:36
Medlem
Prototyps avatar
Citat:
Då var det nog ett behandlingshem eller liknande. Inte NA.
NA/AA och liknande kostar inget och ingen registreras. Det heter Anonyma Narkomaner/Anonyma Alkoholister.

http://www.nasverige.org/
http://www.aa.se/om-aa/

Det låter ju väldigt bra, förutsatt att proverna är rena, så kan inga myndigheter se att man varit där? Eller finns det massa "undantag"?
Citera
2014-01-06, 20:40
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det låter ju väldigt bra, förutsatt att proverna är rena, så kan inga myndigheter se att man varit där? Eller finns det massa "undantag"?

NA är en självhjälpsgrupp. Ingen där vet ens vad du heter. Kalla dig Kalle Anka om du vill. NA utför heller inga drogtester m.m.
Citera
2014-01-06, 22:08
Medlem
Prototyps avatar
Citat:
NA är en självhjälpsgrupp. Ingen där vet ens vad du heter. Kalla dig Kalle Anka om du vill. NA utför heller inga drogtester m.m.

Men det är ju drogtesterna jag vill åt så att säga, no more, no less.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in