Citat:
Ursprungligen postat av
Krokofil
Fast det vet vi ju inte egentligen, om du inte sitter på för tråden okänd information. Jag får det till två personer som skulle kunna klassas som Palmefientliga: AK och Stig. Så vitt jag vet finns det ingenting som tyder på att VG och AKs far skulle ha funnits kring mordplatsen.
Det skulle däremot inte förvåna mig om det visar sig vara så, eller att andra Palmefientliga personer identifieras.
Borde inte häktningen av VG kunnat riskera mörkläggningen? Om Holmérs uppdrag var att inte lösa mordet, varför försökte han få VG åtalad, oavsett hur perifer VG eventuellt var i en konspiration?
Tja, när det gäller VG så behöver Holmer inte ha vetat vilka som faktiskt fanns med perifert. Inte heller hade han full kontroll över utredaren i fråga. Dessutom saboterades ju utredaren upprepat genom att vittnen förevisades foton, problem med husrannsakan etc. Även åklagaren och "kollegor" drev på personangrepp mot utredaren i fråga. Tog heder och ära av honom! Detta samtidigt som det fanns ett politiskt och medialt tryck att hålla någon i förvar under begravningen. Ganska snart efter det släpptes spåret trots att där fanns mycket mera konkret än vad som framkom i CP-fallet.
AK har än idag än nära förhållande till sin far som var en ledande Palmehatare, hon beter sig synnerligen underligt genom att varken rapportera eller åtgärda att en dörr står öppen och hon nojsar med en annan i huset känd Palmehatare som knappast kan ha varit okänd för fadern.
Både hon och denne blir föremål för polisers intresse vilket slutar med en total mörkläggning där utredaren i fråga tas bort från utredningen och alla misstankar avskrivs utan att det redovisas varför.
Visst är det extraordinärt!