Jag frågar mig själv och er andra:
Om VB dog ca 4-5 Maj och benen hittades den 20 Maj, (altså hadde VB då varit död 15-16 dagar)
Varför var VBs ben då inte i förruttnelse?
Varför fanns det likstelhet i benen?
När det nu är så att likstelhet:
Utvecklas under de första 12 timmarna efter döden
Är som kraftigast under de kommande 12 timmarna
Avtar under nästa 12-timmarsperiod. Altså efter 1 1/2 dag.
Javistt VBs ben
måste ha legat kyligt innan dom lades i Det Gula Huset för inte att ha förruttnat mer en dom var (nästan inte als), i en temperatur mellan 2-4 grader, aldrig høgre temperatur, i dessa 15-16 dager och även om dom legat i denna låga tp 2-4 grader, sker förruttnelse:
In fo on Types of cold chambers in morgues:
http://en.wikipedia.org/wiki/Morgue
Bodies are kept between 2°C (36°F) and 4°C (39°F). While this is usually used for keeping bodies for up to several weeks, it does not prevent decomposition, which continues at a slower rate than at room temperature.
Och alla som då tänker; dom var nog frysta i mellantiden, men NEJ det kan dom INTE ha varit för då hadde rättsläkren sett det, det kräver enbart en mikroskopis analys, och det finns inge uppgifter, som jag vet av, från obduktionen att VBs ben, eller torso/huvud för den delen, varit fryst.
Så VAR skulle VBs ben och krop ha varit förvarat i dom 15-16 dagrar?
Och desutom, eftersom benen stort sett inte var i förruttnelse och heller inte avgav någon särskild förruttnelses lukt då dom hittades i Gula Huset, och det var en varm maj månad kan dom inte ha legat i huset mera en max ett dygn kanske även mindre.
Och som vi vet tyder alt på att VBs torso, efter mordet, måste ha flyttats vågrätt eftersom det rann ut en hel del blod när rättsläkaren flyttade på kroppen, dvs att det kan uteslutas att kroppen forslats i en ryggsäck, so there goes KJ och hanns ryggsäck teori down the drain, det samma gjör, enligt mig, teorien om at KJ, eller annan ensam GM, gömt kroppen i något fort eller dylikt för sedan att bära det til fyndplats 1 &2.
Det MÅSTE ha varit minst TVÅ om att flytta VBs torso pga av en hel del blodet rann ut vid obduktionen, och igen NEJ blodet kunde inte ha varit fryst när torsoen flyttades.