2014-01-06, 00:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför kapa av händerna om de ändå skulle eldas upp?

EDIT;Och snälla, ta av dig tomteluvan, har svårt att ta dig på allvar med den på dig.

mvh

Har du ännu inte fattat att händerna togs som souvenirer ? Vilket ord är du inte förstår .. ?
Citera
2014-01-06, 00:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, händerna togs bort när planen misslyckades för att MPS avbröt. Höftkulan vet jag inte, den kanske ligger kvar på styckplatsen

Som ligger var tror du? Värnet har du i princip avfärdat själv, för svårt att transportera dit en kropp, åtminstone om man är själv. Varför stycka på en plats och flytta allt en gång till, mellanlanda för att åter flytta allting in i huset? Varför inte in med kroppen direkt, det hade en man med normal fysik klarat av direkt från bilen mitt i natten.
Citera
2014-01-06, 00:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har du ännu inte fattat att händerna togs som souvenirer ? Vilket ord är du inte förstår .. ?

Haha, brände du tungan på kaffet, jäklar vad vass i orden du va nu. Hur ska jag kunna fatta att händerna har tagits som souvenirer när ingenting tyder på det, fanns inget vykort på torson som informerade om det, kanske har missat något?
Citera
2014-01-06, 01:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Som ligger var tror du? Värnet har du i princip avfärdat själv, för svårt att transportera dit en kropp, åtminstone om man är själv. Varför stycka på en plats och flytta allt en gång till, mellanlanda för att åter flytta allting in i huset? Varför inte in med kroppen direkt, det hade en man med normal fysik klarat av direkt från bilen mitt i natten.
För att kunna gömma bilen så fort som möjligt. Snabbt lasta ur, undan med bilen och sedan kroppen till ödehuset. Det kanske inte skedde på natten, utan vid 21-tiden då MPS avbröt.

OT: Du klagade på min luva. Den sitter bra där den sitter.
Citera
2014-01-06, 01:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur många dunkar diesel, bensin och däck har man hittat?

Inköp måste ju ha noterats och fastnat på någon övervakningsfilm? Det går väl åt en hel del om man skall bränna upp det huset någorlunda fort - utgår jag ifrån.

Man kom aldrig så långt, dumskalle.

Avsikten skulle i så fall inte, om brandplanet kunnat sättas i verket, vara att bränna ner huset så fort som möjligt. Varför tror du det ? Ett inte alltför hastigt brandförlopp är att föredra, det ger en mer fullständig förbränning. Tänk lite, ok.
Citera
2014-01-06, 01:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Haha, brände du tungan på kaffet, jäklar vad vass i orden du va nu. Hur ska jag kunna fatta att händerna har tagits som souvenirer när ingenting tyder på det, fanns inget vykort på torson som informerade om det, kanske har missat något?

Kolla i FUP, det kanske står nåt om händer och souvenirer där, vem vet ..
Citera
2014-01-06, 01:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För att kunna gömma bilen så fort som möjligt. Snabbt lasta ur, undan med bilen och sedan kroppen till ödehuset. Det kanske inte skedde på natten, utan vid 21-tiden då MPS avbröt.

OT: Du klagade på min luva. Den sitter bra där den sitter.

I princip kan man säga att mördaren hade en jäkla tur som inte blev sedd vid 21 tiden, en stor risk han tog när allting annat i princip har skötts i största hemlighet, det är motsägelsefullt tycker jag.
Citera
2014-01-06, 01:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Kolla i FUP, det kanske står nåt om händer och souvenirer där, vem vet ..

Jag vet att det inte står i FUP att händerna med säkerhet har tagits som souvenirer, hänvisa gärna om du har läst det finstilta bättre än jag.
Citera
2014-01-06, 01:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
I princip kan man säga att mördaren hade en jäkla tur som inte blev sedd vid 21 tiden, en stor risk han tog när allting annat i princip har skötts i största hemlighet, det är motsägelsefullt tycker jag.

Jäkla tur, ja - men varför just vid 21-tiden ?
Citera
2014-01-06, 01:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jäkla tur, ja - men varför just vid 21-tiden ?

Därför att Quarrel tog det klockslaget som ett exempel, jag tror inte att mördaren plockade med kroppsdelar vid 21, snarare 01, iaf mitt i natten.
Citera
2014-01-06, 01:20
Medlem
Theforeigners avatar
Jag frågar mig själv och er andra:

Om VB dog ca 4-5 Maj och benen hittades den 20 Maj, (altså hadde VB då varit död 15-16 dagar)

Varför var VBs ben då inte i förruttnelse?

Varför fanns det likstelhet i benen?

När det nu är så att likstelhet:
Utvecklas under de första 12 timmarna efter döden
Är som kraftigast under de kommande 12 timmarna
Avtar under nästa 12-timmarsperiod. Altså efter 1 1/2 dag.

Javistt VBs ben måste ha legat kyligt innan dom lades i Det Gula Huset för inte att ha förruttnat mer en dom var (nästan inte als), i en temperatur mellan 2-4 grader, aldrig høgre temperatur, i dessa 15-16 dager och även om dom legat i denna låga tp 2-4 grader, sker förruttnelse:

In fo on Types of cold chambers in morgues:

http://en.wikipedia.org/wiki/Morgue
Bodies are kept between 2°C (36°F) and 4°C (39°F). While this is usually used for keeping bodies for up to several weeks, it does not prevent decomposition, which continues at a slower rate than at room temperature.

Och alla som då tänker; dom var nog frysta i mellantiden, men NEJ det kan dom INTE ha varit för då hadde rättsläkren sett det, det kräver enbart en mikroskopis analys, och det finns inge uppgifter, som jag vet av, från obduktionen att VBs ben, eller torso/huvud för den delen, varit fryst.

Så VAR skulle VBs ben och krop ha varit förvarat i dom 15-16 dagrar?

Och desutom, eftersom benen stort sett inte var i förruttnelse och heller inte avgav någon särskild förruttnelses lukt då dom hittades i Gula Huset, och det var en varm maj månad kan dom inte ha legat i huset mera en max ett dygn kanske även mindre.

Och som vi vet tyder alt på att VBs torso, efter mordet, måste ha flyttats vågrätt eftersom det rann ut en hel del blod när rättsläkaren flyttade på kroppen, dvs att det kan uteslutas att kroppen forslats i en ryggsäck, so there goes KJ och hanns ryggsäck teori down the drain, det samma gjör, enligt mig, teorien om at KJ, eller annan ensam GM, gömt kroppen i något fort eller dylikt för sedan att bära det til fyndplats 1 &2.

Det MÅSTE ha varit minst TVÅ om att flytta VBs torso pga av en hel del blodet rann ut vid obduktionen, och igen NEJ blodet kunde inte ha varit fryst när torsoen flyttades.
Citera
2014-01-06, 01:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Därför att Quarrel tog det klockslaget som ett exempel, jag tror inte att mördaren plockade med kroppsdelar vid 21, snarare 01, iaf mitt i natten.

Men det var väl inte särskilt mörkt i Boden vid 21-tiden ? Tror du inte gärningspersonerna hade tänkt utnyttja mörkret till sin fördel ?

Edit: Frågan ska naturligtvis ställas till Q ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in