Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
Vad menar du med det fetstilta? Menar du kanske kommande vårtermin? Ett läsår är HT+VT, inte HT+HT. Om du menar HT+VT vill jag minnas att det ska vara möjligt att utöka ansökan till att omfatta båda terminerna.
Eventuella utlandsstudier när? Om ovanstående (utöka ansökan till HT+VT och därefter klara av 45/60 HP) ej är möjligt behöver du bara läsa upp 2 HP för att återigen beviljas studiemedel.
HT2013? Det är 2014, människa.
Jo, jag menade förstås kommande vårtermin. Låter ju lovande att det skall vara möjligt att utöka. Känner du till några detaljer angående detta?
Utlandsstudier kan först bli aktuella HT 2014. Problemet är att det på csn:s hemsida (
http://www.csn.se/utomlands/krav) står att man tidigare måste ha klarat av sina studier med studiebidrag. Eftersom detta är ett allmänt krav för att beviljas studiemedel, misstänker jag att det innebär att man inte får ha misslyckats någon gång med att bli godkänd på tillräckligt många poäng, men är inte helt säker.
Jag vet mycket väl att det är 2014. HT 2013 avser ju höstterminen år 2013, som pågår tre veckor in i januari 2014.