Citat:
Påståendet att Lisbet Palme skulle ha träffats av en rispande kula som bara svedde skinnet över ryggen dömer jag ut. Fullständigt. Det har ingenting med vad som hände på mordplatsen att göra, och skotthålen i hennes mockakappa är fabricerade, förmodligen i laboratorium. Om GW är inne på samma linje beror det på att han köper den officiella förklaringen som även inbegriper Christer Pettersson som gärningsman - inte att han medvetet sprider bogus omkring sig. GW förstår inte bättre, han är uppriktigt inkompetent.
Ja, fast där drar du fel slutsats. GW har helt uteslutit Christer Pettersson som gärningsman. Den mest sannolika teori han tror på, kunde vi ju se i tv-filmerna i somras. En gärningsman med koppling till polisen och som försvann ned i folkvimlet på Kungsgatan.
Har dock sett att det skrivits lite varstans i kommentarsfält och även det "allmänna snacket på stan" säger att han till och med har löst mordet och fått ett erkännande av mördaren men att han låst in/gömt lösningen för att öppnas först den dag han gått bort som ett sista avtryck för hans gärning som professor.
Han har ju själv antytt i olika sammanhang att han har en lösning på mordet utan att gå in på det närmare. Och på frågan om han inte skulle vara intresserad av pengarna som är utfäst till den som kan lösa mordet har han ju sagt: "Jag har så mycket pengar att det både räcker och blir över, så pengarna lockar mig inte alls".