Citat:
Ursprungligen postat av
UltraMind
Det där kan jag köpa.
Man argumenterar och lägger upp det ok.
Faktum är att jag resonerade ungefär så först.
Men kör på det.
Ser man till konstruktionen blir det lite värre.
Du verkar ju ha lite förståelse för hur saker och ting fungerar.
Det syns ju klart och tydligt när plan nr 2 går in att det saknas något större motstånd, eller hur?
Hur mycket kraft har vi då kvar, när båda vingarna och stjärtfenan skär i smör?
Till och med spetsarna glider igenom utan besvär.
I stål - när det är ytterhöljet som bär hela konstruktionen.
Om vi köper det - vad är det då som stoppar planet?
Det måste ju vara max 20 meter kvar av byggnaden när sista biten går in?
Från 510 Miles per timme till noll på 20 meter.
Något är fel, eller hur?
Hon går igenom för lätt.
Men inte hela vägen.
Borde man inte sett en viss fördröjning av stjärtpartiet vid uppspelning ruta för ruta i filmupptagningen.
Jag bara undrar, kan släppa WTC 1&2 helt för det finns större frågetecken, tyvärr.
Tyvärr, då jag helst hade sett att allt i denna historia hade stämt.
Tycker inte du att det finns vissa frågetecken här?
Även om du inte behöver hålla med om allt.
Nej, det finns egentligen inga frågetecken utan de skapar du själv p g a okunnighet.
1. Husets fasad är inte en homogen vägg av stål utan vertikala pelare med någon meters mellanrum.
2. Planet kan då tränga in mellan dessa pelare och antingen klippa en eller flera eller så skär dessa pelare genom flygplanskroppen medan resten fortsätter in mellan pelarna.
3. Motstånd finns med på den korta tid och sträcka så blir skillnaden knappast märkbar för ögat, betänk att skillnaden mellan helt fritt fall för WTC ner i backen och något bromsat av underliggande stryktur handlar om några tiondelar av en sekund på den sträckan.
4. Ytterhöljet bär INTE hela konstruktionen, utan bidrar till att bära konstruktionen
Jag jobbar själv med bl a konstruktion av stål och betongkonstruktioner i storlek upp till runt 1 miljon ton sedan 15 år, och jag har inga som helst problem med 9/11 utan allt som de officiella förklaringarna kommit fram till stämmer mycket väl med kända fakta och fysikens lagar.