2014-01-03, 16:54
Medlem
lenkiebites avatar
Blir inte klok på vad ipad air har för funktioner om man jämför med en vanlig ipad?
Citera
2014-01-03, 17:01
Medlem
Quwerrt93s avatar
iPad Air är femte generationens iPad, Apple valde att döpa den här versionen till iPad Air eftersom den hade blivit så pass tunn och lätt istället för att fortsätta på mönstret med första, andra osv generation.
En bra sida att läsa om iPad Air är Apples hemsida.
Funktionerna är i stort sett desamma, eftersom de ligger i operativsystemet, som nuvarande är iOS 7 och som man även kan installera på de tidigare iPad.
Senast redigerad av Quwerrt93 2014-01-03 kl. 17:05.
Citera
2014-01-03, 17:06
Medlem
Som sagts ovan.

Det är den senaste modellen av iPad och du är dum om du inte köper den utan istället köper en tidigare som iPad 4.
Citera
2014-01-04, 23:25
Medlem
lenkiebites avatar
Då får jag vara dum.
Har beställt en ipad mini för den är händig. Hade det funnits ipad mini med air så hade jag givetvis köpt den.....
Citera
2014-01-05, 09:52
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lenkiebite
Då får jag vara dum.
Har beställt en ipad mini för den är händig. Hade det funnits ipad mini med air så hade jag givetvis köpt den.....
Jo, iPad Mini är ju lite mindre och passar vissas behov bättre än en vanlig iPad. Det har inget att göra med att den har Air utan det är bara produktnamnet, Apple kunde lika gärna ha valt att döpa den till femte generationens iPad.
Citera
2014-01-07, 00:55
Medlem
Same shit i mina ögon, har en ipad 3, kan tänka mig att den nya "air" är lite snabbare lite bättre kamera, men i stort sätt är det inte värt att lägga ner stora pengar på en ny, bror helt enkelt på vad du vill använda den till :P
Citera
2014-01-07, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lenkiebite
Då får jag vara dum.
En Ipad mini är ju mer "air" än vad en Ipad air är. Det är bara för att den är markant tunnare och lättare än vad Ipad 4 är som de kallar den så. Ipad mini är ju dock ännu lättare och smidigare.
Citera
2014-02-05, 17:23
Avslutad
Stora skillnader på Air och tidigare modell. Dels snabbare processor i Air men den mest markanta skillnaden vilket man ser direkt är retina skärmen på Air. Man går aldrig tillbaka till en tidigare Ipad när man har använt Air. Skärmen är sjukt bra på Air samt att Air är lättare och tunnare än tidigare Ipad.
Citera
2014-02-05, 17:30
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Stora skillnader på Air och tidigare modell. Dels snabbare processor i Air men den mest markanta skillnaden vilket man ser direkt är retina skärmen på Air. Man går aldrig tillbaka till en tidigare Ipad när man har använt Air. Skärmen är sjukt bra på Air samt att Air är lättare och tunnare än tidigare Ipad.

Har för mig det är samma skärm som i iPad 4
Senast redigerad av Skullhead 2014-02-05 kl. 17:32.
Citera
2014-02-05, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Men retinaskärmen har funnits redan sen ipad 3, så den är inget nytt direkt.
Citera
2014-02-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Har för mig det är samma skärm som i iPad 4
Tror dom har gjort skärmen bättre till air. Bättre färger o sådant
Citera
2014-02-05, 21:44
Medlem
Jag har en ipad4, och flickvännen har en ipad Air.

Enda skillnaden är vikten, grafiken och processorn. Skärmens kvalitet är exakt likadan, samma skärpa, färger osv.

Ipad4 är blytung jämfört med Air, som verkligen lever upp till sitt namn. Den är otroligt lätt.

Air är även snabbare i grafik och processor i teorin, men jag märker ingen skillnad för jag spelar inte spel på ipad.
Senast redigerad av Weyoun9 2014-02-05 kl. 21:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in